mijn verhaal

Started by alchemy78, Jul 11, 2012, 12:27 PM

Previous topic - Next topic

alchemy78

Hallo allemaal,

Ben nog maar net geregistreerd hier..door het lezen van een aantal verhalen heb ik de moed bij elkaar verzameld ook maar gewoon hier even van mij af te schrijven..dat werkt voor mij het beste.

Ik ben een jonge meid van 34 en woon sinds een jaar samen in Noord Brabant..Heb een schat van een vriend en we hebben een lieve kater hier rondlopen..

Ik heb voor mijn leeftijd best wel een hoop meegemaakt..al paar keer eerder samengewoond,terug geweest naar mijn moeder,schulden gehad en nu eigenlijk weer..Mijn vriend komt uit de wsnp en momenteel moeten we het doen van 1 inkomen daar ik al lange tijd zonder werk zit en er werkelijk alles aan doe om aan de slag te komen..Vanaf april loop ik al bij het uwv voor een wsw traject wat naar alle waarschijnlijkheid afgegeven wordt voor een jaar,dus kan dan met hulp van de wsw aan de slag,met ondersteuning en begeleiding.

Het is best zwaar moeten leven van een heel minimaal inkomen..mijn vriend kan net de vaste lasten betalen,zijn eigen ziektekosten verzekering,gas water en licht en dan nog houden we vaak niks over om van te eten..

Mijn moeder onderhoudt mij nu zogezegd,die betaalt voor mijn ziektekosten,mijn andere rekeningen en af en toe wat boodschappen geld,maar fijn is het niet..

Ik wil heel graag werken,maar door psychische problemen lukt dat moeilijk en daarom heb ik de hulp ingeroepen van het uwv en de wsw,zodat ik iig met begeleiding en ondersteuning aan de slag kan..

Zodra die indicatie afgegeven is gaat het licht weer schijnen aan het eind van de tunnel,want zo door moeten is ondraaglijk.

Ik heb zelf ongeveer een

Turfje

Welkom alchemy78.
Heel goed van je dat je je verhaal van je afschrijft hier, dat kan soms opluchten.
Op zich is een schuld van 5000,- misschien niet zo heel groot
maar het feit dat jullie nauwelijks geld hebben om eten te kopen is natuurlijk zeer zwaar.
Hoe hoog het schuldenbedrag is 'maakt op zich niet uit', w

alchemy78

Hoi Turfje,

Bedankt voor je reactie..Fijn dat je gereageerd hebt..soms is het zuur als je op een forum je verhaal doet en geen mens reageert erop..dat voelt niet fijn..maar goed..jij hebt gereageerd..Bedankt..

Ik wacht heel erg met spanning op de wsw beschikking..lig al vanaf afgelopen week voor de brievenbus maar het is en blijft afwachten..

Het is ook niet zozeer dat ik kijk naar wat andere hebben,maar het gaat hier om het feit dat diegene mij had uitgemaakt voor profiteur,terwijl ze zelf een uitkering heeft en die niet eens nodig heeft gezien de situatie zoals hij is bij hun..

Ik heb diegene ook uit mijn boekje geschrapt hoor..heb geen behoefte aan negatieve mensen die je alleen maar kunnen zeggen wat je fout doet..Ik heb mijn vriend en een aantal mensen om mij heen die het wel goed bedoelen en dat voelt veel prettiger.

Liefs alchemy

Buster

Hoi Alchemy,

Welkom hier en wat Turfje al schrijft; staar je niet blind op een ander.

Als het echt zo is zoals je schrijft is het heel simpel; er word fraude gepleegd en zodra het UWV daarachter komt (en geloof me met een staatslot boven de

Turfje

Graag gedaan alchemy. ;)

Ik kan me voorstellen dat je al voor de brievenbus ligt te wachten op die indicatie, wachten duurt altijd te lang.

Als je alleen maar hoort wat je fout doet is dat niet motiverend dus verstandig dat je ze uit je boekje hebt geschrapt!
Wel fijn dat je toch mensen om je heen hebt die er voor je zijn want dat heeft iedereen wel nodig.

Groet, Turfje.

alchemy78

Hoi Buster,

Jij ook heel erg bedankt voor het reageren..doet een mens goed..Ja het is echt zo wat ik schrijf..Wat voor uitkering ze precies krijgt weet ik niet,maar dat ze een uwv uitkering ontvangt weet ik wel..Ook dat haar inmiddels man dus sowieso gewoon minimaal

Libra

Welkom alchemy78 in dit warme, knusse bed.
Zit hier zelf ook nog niet zo lang, maar heb vanaf het begin af aan ervaren dat hier hele lieve, warme, maar bovenal ook kundige mensen zitten die echt weten waarover ze praten!
We zijn hier allemaal lotgenoten, ongeacht hoe hoog de schuld is en weten allemaal hoe dit voelt.

Onzettend fijn dat jij ook zo'n lieve moeder hebt die zo bijspringt.
Die mensen in je omgeving zijn goud waard!

Ik sluit me aan bij Turfje en Buster: het gras 'lijkt' altijd groener bij een ander, maar het spreekwoord zegt niet voor niets: "ieder huisje heeft zijn kruisje".
Dus kijk niet naar anderen!
Voor zover ik het nu kan beoordelen heb je een hele fijne relatie en lieve mensen om je heen en dat is met geen enkel bedrag te koop!!

Heel veel succes met alles en ik hoop dat je heel snel die indicatie krijgt!

Buster

Hoi Alchemy,

Op basis van wat je hier schrijft heb ik een proefberekening gemaakt.
(je kan hem het beste zelf nog eens invullen, met de precieze cijfers)
Daar kwam uit dat jullie recht hebben op;

alchemy78

Hoi Buster

Bedankt voor je bericht..Ik heb je ook nog even een privebericht gestuurd hieromtrent..

Ik begrijp helemaal geen snars van die belastingen en ik heb me voorgenomen om hier aanstaande maandag met al mijn papieren en die van mijn vriend,naar de sociale raadslieden te gaan om eens te kijken waar we idd nog recht op hebben..

Ja en voor wat betreft de lieve mensen in mijn omgeving,ik koester dat ook enorm,maar het voelt gewoon niet fijn om op deze manier de verhoudingen goed te houden zeg maar..Mijn moeder doet wat ze kan,daarnaast heeft ze zelf net bijgetekend op haar werk om tot haar 67 te werken en ik wil niet dat ze dat alleen maar doet voor mij/ons..het tij moet gewoon snel gaan keren en idd met een inkomen van mij erbij zou het al een stuk schelen.Ik wil zo graag weer werken ook..

jan

Welkom, bij de mede schuldigen. Het maakt hier niet hoe je in de schulden bent gekomen en veroordelen zullen wij je ook niet. Hoe kan een schuldige de eerste steen gooien.

Inderdaad het gras is altijd groener bij de buren, later blijkt dit niet zo te zijn en zit je elkaar gek te maken. Ik en mijn vrouw zijn hier een aantal jaren terug gestopt met het kijken hoe een andere het heeft en hoe ze het doen. Sindsdien zijn wij ook veel gelukkiger. Het gaat niet om wat je heb maar om wie je bent. Dit verklaard waarop ik op een bepaalde partij stem (SP) en waarom ik zondag een bepaald gebouw bezoek (Bekeren wil ik niet, moet jezelf willen, het is je eigen keus en ik wil je hiermee niet lastig vallen of ik wil ook niet hierover worden lastig gevallen, klaar!).

Je bent wie je ben en dat respecteren wij. Je hebt een fijne relatie en het zal steeds beter met je gaan. Die baan die je zoekt zal er uiteindelijk ook komen.

Nogmaals welkom.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

lotte

ook namens mij, wees welkom, spuit je verhaal, deel je zorgen, je verdriet, vragen om raad...
alles kan hier, niets hoeft. Er is altijd wel iemand die je er door sleept.

Het gras is altijd groener bij de buren, dat kan ook niet anders, want de mijne hebben graskarpet liggen op hun balkon.. ;)

Staar je niet blind, de tijden zijn voor iedereen zwaarder, dan een jaar of 2,3 terug.

Probeer moed te houden, en vreugde te putten uit de kleine dingetjes.
Een kop koffie drinken met je vriend, een kop thee met je moeder. Het maakt niet uit wat het is, maar probeer te genieten..

liefs

lotte