Boodschappen onderzoek

Started by Buster, Jul 10, 2012, 03:16 PM

Previous topic - Next topic

Vlinder307

Wat een goed initiatief zeg!!

Ik zal het ook in de gaten houden zelf heb ik hier een boni  aldi en een plus zitten dus moet ik zelf zo'n lijstje maken tzt.

Zelf wil ik de kipfile gaan halen bij de GPS (kippefabriek die het levert aan de supermarkten) hier kan je op vrijdag heel goedkoop kip halen.

Buster

33 dagen geleden hebben we maandboodschappen gedaan bij de Lidl.
Voor het eerst.

Voor

Libra

Wat ik momenteel merk is dat alles door het nieuwe BTW-tarief beduidend duurder is geworden.
Ik ben dan ook van plan om in januari weer een keer mijn vorige onderzoek uit te voeren om te kijken hoe de prijzen zich dan verhouden.

En, inderdaad, het is ook mijn ervaring geweest dat de winkels die algemeen aangenomen altijd de goedkoopste zijn, dit bij lange na zeker niet meer zijn!
Dat geldt voor de Lidl, maar zeker ook voor de Aldi!!

Nu zijn sommige supermarkten natuurlijk ook regio gebonden, maar de Aldi was bij mij in de buurt alleen de goedkoopste met mayonaise!

Om maar een klein voorbeeld te noemen: een bolletje smeerleverworst voor op brood 19 eurocent bij de Dekamarkt, tegen 59 eurocent bij de Aldi.
Dat scheelt dus gewoon 40 cent!!!

En levend op een budget is dat echt mega!!
Denk je eens in wat een besparing dat oplevert als je dat verschil ontdekt bij al je gebruikelijke boodschappen...!

Als ik het nieuwe onderzoek uitgevoerd heb zal ik hier op het forum het lijstje weer plaatsen.
Af en toe dit updaten kan volgens mij geen kwaad! ;)

Libra

Ik zag in een topic over vragen over deurwaarders en incasso's voorbij komen dat Kaatje en Buster het hadden over de uitzending van Kassa van afgelopen zaterdag.

Ik heb het ook gekeken en moet zeggen dat ik ernstig teleurgesteld was in de aanpak.
Het was dus gewoon appels met peren vergelijken!!!

Aldi en Lidl verkopen (zoals Buster ook al aangaf) geen huismerken.
Als je daarentegen bij AH gaat kijken naar de Euroshopper, welke overigens vaak veel goedkoper is dan het AH huismerk en bij de Dekamarkt naar de merkloze artikelen, kun je wel een vergelijking maken.

Zoals ons eigen booschappen onderzoek van vorig jaar heeft uitgewezen, waren de Euroshopper en de merkloze artikelen van de Dekamarkt veel voordeliger dan bijvoorbeeld Aldi en Lidl.
Tot mijn grote verbazing!!

Ook de "zogenaamde" deskundige die aan de tafel zat, was verre van een deskundige, maar meer een partijdige heer, die niet echt weet waar hij over praat!!

Als deze meneer namelijk echt deskundig was geweest, had hij geweten dat de frisdranken van de Aldi rechtstreeks uit de Hero fabrieken komt!!

Met andere woorden: de goedkope varianten bij de Aldi (waarvan deze meneer de cola afdeed als "troep") worden dus onder de merknaam Hero vele malen duurder verkocht in de overige supermarkten.

Dus deskundig ???
Excusez le mot maar, aan me hoela!!!!

Ik ben van plan om volgende week ons boodschappen onderzoek weer eens even onder de loep te nemen en te kijken hoe de zaken er nu voorstaan.
Ik doe dan weer de Aldi, AH en de Dekamarkt.
Ben benieuwd wat er uitkomt!!

Kaatje

je zou ook ons lijstje eens naar Kassa kunnen mailen  ;D ;D ;D

Libra

Quote from: Kaatje on Jan 14, 2013, 06:11 PM

Hahahaha.....ja, ik ben daar gek!! ;)
Word ik straks nog uitgenodigd om in de studio te komen! :P

Mijn hoofd in beeld?
Nee!!!! Doe maar niet! ;)

Kaatje

Quote from: Libra on Jan 14, 2013, 06:54 PM
Quote from: Kaatje on Jan 14, 2013, 06:11 PM

Hahahaha.....ja, ik ben daar gek!! ;)
Word ik straks nog uitgenodigd om in de studio te komen! :P

Mijn hoofd in beeld?
Nee!!!! Doe maar niet! ;)

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Buster

Quote from: Libra on Jan 14, 2013, 06:08 PM
Als deze meneer namelijk echt deskundig was geweest, had hij geweten dat de frisdranken van de Aldi rechtstreeks uit de Hero fabrieken komt!!

Met andere woorden: de goedkope varianten bij de Aldi (waarvan deze meneer de cola afdeed als "troep") worden dus onder de merknaam Hero vele malen duurder verkocht in de overige supermarkten.

Proest,... wij kopen geen cola meer van de Aldi omdat we er ziek van werden. Hoofdpijn enzo.

Enne,.. zo'n anoniem lijstje? Waarom niet?
Al was het maar om een klacht in te dienen dat een gerenommeerd instituut foutieve informatie verstrekt.  

NB. ik heb Kassa net gemaild.
Met een link naar dit draadje,...

Beste Vara Kassa,

Met verbazing heb ik naar uw uitzending van 12 januari gekeken.
En al zoekend naar de plek waar ik mijn vraag kan stelen kwam ik op dit email adres uit.

Mijn verbazing betreft het boodschappen onderzoek.
Na zelf een aantal onderzoeken te hebben gepleegd, zoekende naar het goedkoopste product en dus niet op kwaliteit.
Kom ik voor 50% van de tijd uit bij de Euroshopper van Albert Heijn.
HET merk dat u in uw onderzoek totaal links heeft laten liggen.

Voor mij een reden om uw onderzoek dan ook niet serieus te nemen.
Wellicht voor u een aanknopingspunt om alsnog een onderzoek in te stellen zoekende naar het goedkoopste product.
Zoals u weet beschikken Lidl en Aldi ook niet over een huismerk, dus waarom heeft u daar wel het goedkoopste product opgezocht.

Ik voeg een link toe betreffende een onderzoek gepleegd door mensen die al jaren onder bijstandsniveau leven;
http://www.schulden-vrij.info/index.php/topic,46191.0.html

Met vriendelijke groet,

Kaatje

super gedaan!
had al wel zo'n vermoeden dat je ze ging mailen.

Kaatje

Buster, misschien een beetje een domme vraag, maar ik kom nogal eens bij de Boni, omdat die dicht in de buurt is. Daar hebben ze het merk Perfekt, valt dit in dit onderzoek onder de kolom Nettorama?

Buster

Geen idee, ik heb hier geen Boni.

Ga anders van de week even prijzen opschrijven.
Als je toch niks te doen hebt ;)

Buster

Quote from: peter on Jul 15, 2012, 09:52 AM

bron http://www.nibud.nl/uitgaven/huishouden/voeding.html

Proest,.. voor ons gezin (2 volwassenen, kind van 1,5 en een baby) kom ik bij het Nibud uit op

Kaatje

Quote from: Buster on Jan 14, 2013, 11:16 PM
Geen idee, ik heb hier geen Boni.

Ga anders van de week even prijzen opschrijven.
Als je toch niks te doen hebt ;)

;D ;D ;D ;D ;D ;D

hmmmm in principe heb ik als werkzoekende meer dan genoeg tijd.
het wordt of morgen of vrijdag en anders volgende week. zal het lijstje uit gaan printen en dan wat prijzen gaan opschrijven.
Ik weet wel dat ze het merk Perfekt hebben, maar moet zeggen dat ik voornamelijk aanbiedingen koop daar en dat ik zeker nog wel kan besparen door vaker het stuk naar de AH te fietsen voor euroshopper en naar de Lidl voor groente en fruit.

Kaatje

Buster

http://blog.echteaanbieding.nl/nl/2013/03/23/pasen-zien-we-door-de-bomen-het-bos-nog/

Prijslijstje voor paas inkopen.
Nou doen wij zelf niets met Pasen, maar lijstjes, daar doe ik dan wel weer aan ;)