Boodschappen onderzoek

Started by Buster, Jul 10, 2012, 03:16 PM

Previous topic - Next topic

Chrissie

de papieren zakdoekjes  van de ah licht blauwe kleur kosten
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Libra

Klopt Chrissie, maar ze hadden ze ook van Euroshopper en daar stond nu net geen prijs bij :(.
Soms was het zo dat Euroshopper niet automatisch de goedkoopste was.

Ik heb al ervaren dat bijvoorbeeld het schuurmiddel van de Euroshopper veel beter werkt dan die van de Aldi, hoewel de prijs hetzelfde is.
De bruine bonen en de capucijners heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar dat ga ik de komende tijd zeker doen. ;)

Ik wil nog 1 ding aanhet boodschappenlijstje toevoegen; bij AH verkopen ze Euroshopper doperwten uit de vriezer. Kost 0,59 eurocent voor een verpakking van 450 gram.
Deze zijn superlekker!!!
Echt de ouderwetse doperwten die je vroeger vers kon kopen en ze smaken vele malen beter dan de variant uit pot of blik.
Je hoeft ze alleen maar even op te warmen (eventueel voor de liefhebber wat zout in het kookwater) en een klontje boter of iets dergelijks is nog niet eens nodig!

De volgende keer dat ik weer bij AH ben zal ik de vuilniszakken en de papieren zakdoekjes even langs de scanner halen als de prijzen er nog steeds niet bij staan.
Na 3 uur rondlopen in de winkels was ik het een beetje zat ;)

Libra

Zag dat ik nog iets vergeten was en probeerde dit even in mijn post toe te voegen, maar nu benik daar een deel van kwijt ???.
Dus nog maar een keer.

Quote from: Libra on Jul 21, 2012, 12:04 PM
Net zoals Buster zo verbaasd was dat de Lidl niet de goedkoopste bleek te zijn, zo had ik dus hetzelfde met de Aldi.
Was dit in het begin misschien waar, nu blijkt dus het tegenovergestelde.

Even een kleine
toelichting:
* - betreft grootverpakkingen (koffiemelk 1 ltr, wasverzachter 2ltr en de frituurolie was een 2 ltr flacon prijs, dus die heb ik teruggerekend naar de literprijs).
** - de bruine bonen bij de Dekamarkt waren nietin blik, maar in een pot.
- - deze artikelen had de betreffende supermarkt niet in het assortiment.
? - produkt wel aanwezig, maar er stond geen prijs bij.

tuthola

Dames ik moet jullie mijn excuus aanbieden dat ik geen lijst gemaakt heb, ik had er eerlijk gezegd de fut niet voor deze week. Ik zie nu ook dat de Deka dus ook bij 1 van de goedkoopste is met veel dingen die ik ook haal. De koffie haal ik altijd bij de Hema, die smaakt lekker en niet duur.
Goed werk gedaan meiden en ga er mijn voordeel mee doen.

Libra

Je hoeft helemaal niet je excuses aan te bieden wat mij betreft hoor Tuthola ;).
Ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken, maar het was geen enkele verplichting.
Ik deed ook pas een week later mijn onderzoekje. :P

Ja, de Dekamarkt was voor mij ook een hele eye-opener hoor!
Ik deed er de laatste tijd al steeds minder boodschappen omdat ik het idee had dat ze ontzettend duur waren geworden.
Zo zie je maar!

Maar ik ben wel van plan om hetzelfde onderzoek over zeg maar 2 maanden nog een keer te gaan doen om te kijken of de prijzen nog wel kloppen.

Het fijne aan dit onderzoek vind ik, dat er verschillende supermarkten bezocht zijn. Zo krijgen we een behoorlijk totaaloverzicht en kan iedereen, ongeacht waar je woont, toch naar de voordeligste bij je in de buurt gaan.

gewoon

Hoi Libra en Buster

Dank je wel voor het maken van zulke lijsten is een hoop werk en ik bestuurdeer deze telkens op nieuw, heb ze ook uit geprint om bij mij te hebben als ik zelf boodschappen doe, blijf wel de aanbiedingen volgen zo lijkt het dat je voor zuivel en vlees waren naar de Lidl kan gaan.
Maar als ik de aanbiedingen volg dan is HoH gehakt C 1000 E 4,79 Lidl  E 4,38 AH E 4,98
Ik heb 4 kilo HoH gehakt in de vriezer aanbieding C 1000  E 2,99 per kilo

Kip filet C 1000 E 6,28 Lidl E 5,50 AH 5,70is in de aanbieding deze week C 1000 voor  E 4,79.

Had het een tijdje terug over de verleidingen van supermarkten dat 1 ervan is juist produkten achteloos in dozen neer zetten met weinig personeel om de indruk te wekken dat zij gied koop zijn Lidl en Aldie.

Ga van de week eens met het de lijstjes naar AH XL om te zien of de basis produkten ook uitgebreider zijn.

Helemaal top deze lijsten
gewoon

Buster

Echt super veel werk was het niet (als je tenminste handig bent in lijstjes maken) maar volgens mij word je dat vanzelf als je leeft met een budget  ;)

Ik zie het ook meer als een kat en muis spel. De supermarkten doen er alles, maar dan ook alles aan om spullen aan je te slijten, en zoveel mogelijk winst te maken. Dat moet ook, daar is het een winkel voor.
Denk aan, plaatsing, etiketten, muziekjes in de winkel, producten gratis te proeven aanbieden, folders, internet, reclame spots. Allemaal gebaseerd op duur psychologisch onderzoek. Met een klantenkaart houden ze bij wat je koopt en wat dus extra aanprijzing nodig heeft.
Het is aan de consument om door de bomen het bos te blijven zien. 

Alleen is het bos best groot en je staat steeds in de verleiding om op een aanbieding in te gaan.
Zo'n prijs lijstje houd je scherp.

tuthola

Vroeger keek ik altijd naar de aanbiedingen en kocht deze dan ook maar door nu de B merken te kopen ben ik er net als de meeste achter gekomen dat de aanbiedingen vaak duurder zijn, ok soms is de kip in de aanbieding en als ik er dan geld voor heb dan haal ik dat wel, maar nooit meer de aanbiedingen van de reklame tafel.
Vandaag was ik bij mijn vader en daar is een lidl in de buurt en vind wel dat de groente en fruit afdeling toch wel veel goedkoper is dan alle andere winkels.

Chrissie

Libra als ik me goed herinner zijn de zakdoekjes van de euro shopper

Libra

Ja, dat is ook het hele punt.
Ik bedoel, de lijstjes zijn gemaakt met de goedkoopste produkten die er te vinden waren, maar nu wordt het ook een kwestie van een keer uitproberen om te kijken of het goed is.
Net zoals Buster al aangaf in een vorige post, dat de goedkoopste sinaasappelsap smaakte naar ranja en dat haar zoontje het alternatief voor Brinta niet lekker vond.
Het is toch uitzoeken wat wel en wat niet bevalt.
Maar dingen zoals suiker bijvoorbeeld, daar kun je je geen bult aan vallen!

@gewoon: net als Buster vond ik het ook wel meevallen hoor. Het was nu even zoeken naar bepaalde produkten die je normaalgesproken in een winkel niet koopt, maar nu heb ik de indelingen in mijn hoofd ;) en dan wordt het de volgende keer nog veel makkelijker. :D

@Chrissie: soms is goedkoop "duurkoop" en ben je beter af om iets te kopen wat iets meer kost.
Dit zijn de aanvullingen waarmee je iets kunt. Dat is "proefondervindelijk"  ;)

Noenie

Quote from: Chrissie on Jul 22, 2012, 08:18 AM
Libra als ik me goed herinner zijn de zakdoekjes van de euro shopper

Buster

Geen idee of het goedkoper is, maar wij gebruiken een stukje wc papier.
Hmm,.. waar je al niet over na kan denken,...

Noenie

Het is vast en zeker goedkoper als papieren zakdoekjes.

Chrissie

Inderdaad Noenie stoffen zakdoeken zijn sowieso goedkoper omdat je die kan wassen. Maar ik zal vertellen waarom ik papieren zakdoeken gebruik als ik verkouden ben dan wil ik proberen te voorkomen dat ik anderen besmet en dan zijn papieren zakdoeken gemakkelijker want als je je neus  gesnoten hebt dan gooi je ze weg dus de besmetting is minder. Maar ik gebruik een stoffen zakdoek altijd als ik 's avonds naar bed ga dan leg ik ieder avond een schone neer onder mijn hoofdkussen. En als ik dus verkouden ben gebruik ik dan ook een papieren zakdoek en heb een afvalbak naast het bed staan.

Misschien is het een domme tik van me om het zo te doen, maar ik houdt er niet van om andere te besmetten wat je trouwens niet altijd kan voorkomen!

gewoon

Hoi hoorde vandaag op de radio dat de consumentebond komt met de conclusie dat je voor groente en fruit het beste naar de Lidl kan gaan.

Das weer mooi had namelijk de zelfde conclusie getrokken uit het onderzoek door de  Busterbond Ha ha

Probeer een top 5 van tips te maken voor boodschappen doen voor Dummies.

Deze is er 1 van, en een goede 2e is de ES art AH kopen maar wakker zijn dat dit de grootmeester is in verleidingen oproepen.

Gewoon