Boodschappen onderzoek

Started by Buster, Jul 10, 2012, 03:16 PM

Previous topic - Next topic

Buster

De eerste kwaliteitsbeoordeling is ook binnen; de sinaasappelsap van c1000 heeft meer weg van Ranja dan van van Jus. Die van de Lidl zit vol met vruchtvlees en ziet er ook donkerder uit.

Libra

Fantastisch gedaan Buster!!
Wat een uitgebreidde lijst zeg.

Ik ga de komende week ook zo'n lijst voor mezelf maken, omdat ik bijvoorbeeld geen zoetigheid op brood eet.
Koop dan bijvoorbeeld liever een stukje Saksische smeerworst en omdat ik natuurlijk alleen ben heb ik dan de hele week broodbeleg.
Op een paar dingen na koop ik eigenlijk nooit A-merken en ik houd alle aanbiedingen scherp in de gaten.

Maar zeker voor de mensen met een groter gezin is dit super handig!! :D

peter

Buster, een hele goede lijst. Voor koffie betalen wij bij de boni 1,69, dit is 0,05 cent per koffiepad.

Als iemand jou lijst zou gebruiken zou hij onder het bedrag komen dat de Nibud stel als richtlijn voor de boodschappen.

bron http://www.nibud.nl/uitgaven/huishouden/voeding.html
Peter
Administrator Forum

tuthola

@Buster dat is inderdaad een handige lijst, ik heb het een beetje vergeleken met de prijzen die ik betaal en wat ik zelf gebruik en kom tot de conclusie dat ik bij de Dekamarkt met onbekende merken ongeveer hetzelfde betaal als jou goedkoopste lijstje. Verder heb ik hier alleen de vomar en deka ...zonder vervoer is het niet te doen om naar winkels te gaan die verder weg liggen.

Petje af dat je deze lijst hebt kunnen maken in jou "toestand"

Buster

Tja ook in dit geval betekend dat tijd geld is.

Ik heb het geluk dat er 2 op loopafstand zijn. Voor de Lidl moeten we 15 km rijden (dat ga je echt niet doen met je fietsstuur vol met zware boodschappentassen) dus kost het idd benzine.
Bovendien heeft iemand met een 40 uurs werkweek plus reistijd nou eenmaal minder tijd om drie keer in een kassa rij te staan.

Neemt niet weg dat bewustwording dus geld oplevert. Ik ben benieuwd wat de Aldi aan dit lijstje heeft toe te voegen.

Buster

Trouwens, Peter,.. zit ik net te rekenen en wij zouden volgens het Nibud

Turfje

Die nibudbedragen zijn echt hoog hoor!
Dan zouden wij per week 80,92 uit kunnen geven alleen aan voeding!! :o
Wij doen voor 45,- euro per week de boodschappen inclusief voer voor de hond,
schoonmaakmiddel, verzorgingsprodukten e.d.
Goh, leuke droom...80,92 per week alleen voor voeding. :D

peter

Buster,

Met zijn 4'n geven wij +/- 80 euro per week aan boodschappen uit. Het is nog steeds een sport om zo laag mogelijk te blijven. Ook wij kunnen hiervan riant van leven. Volgens het NIBUD zouden wij 
Peter
Administrator Forum

tuthola

Volgens het Nibud kom ik aan 84.42 euro voor 3 volwassen personen .....ik wou dat ik dat had  ;)
Eigenlijk nu dubbel trots dat ik het red met 40 euro in de week  ::)

tuthola

en niet te vergeten het voedselpakket erbij  ;D

Chrissie

grappig om te zien die vergelijkingen van de bonnen/supermarkten.
Zo ben ik zelf in het begin begonnen om een dagbudget voor elkaar te boksen en daar vandaan heb ik het vergeleken met het schema van de Nibud die Peter heeft neergezet en kwam net als jullie er achter dat de Nibud best wel ruim rekent dus dat ik het toch niet zo slecht deed. ;)
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Libra

Hoe later op de avond.....enz. enz.

Ik heb al een hele poos zitten zwoegen om mijn bevindingen in de winkels hier te plaatsen.
Zowel Buster als Dick hartelijk dank voor jullie hulp!
Ik heb het nu uiteindelijk maar naar Dick gestuurd en hij gaat het dan hier posten.

De uitslag was op z'n zachts gezegd heel verrassend.
De winkel waarvan ik dacht dat die de laatste tijd zo duur was geworden, bleek nu vaak na behoorlijk "bukwerk" ;), (de goedkope varianten liggen vrijwel altijd in het onderste schap) de goedkoopste te zijn.
De winkel waarvan iedereen inclusief ikzelf altijd dacht dat die zo goedkoop was, blijkt nu opeens helemaal niet zo goedkoop te zijn.
Eerder het tegenovergestelde......duur  :o.

Als het op het forum staat zal ik nu even toelichten wat de bepaalde dingen betekenen.

Dick

Boodschappenlijst van Libra
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Libra

Net zoals Buster zo verbaasd was dat de Lidl niet de goedkoopste bleek te zijn, zo had ik dus hetzelfde met de Aldi.
Was dit in het begin misschien waar, nu blijkt dus het tegenovergestelde.

Even een kleine

Buster

Wauw, wat gaaf!

Wat mij vooral tegenviel is dat sommige producten niet een paar cent maar gelijk een hele euro schelen.
Als je die producten niet in de gaten hebt dan tikt het ineens super veel aan!

Zoals bij de Aldi de kapucijners bruine bonen en het wasmiddel, had ik dat bij de Lidl met de Brinta.
Nu we wat meer prijzen weten ben ik ook wel beneiuwd naar de ervaringen met de kwaliteit van de producten. Afgelopen week hebben we op de "nieuwe manier" boodschappen gedaan en alweer wat aanpassingen aangebracht ondanks het feit dat het