Boodschappen onderzoek

Started by Buster, Jul 10, 2012, 03:16 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Boodschappen onderzoek

Bij het noteren van de prijzen is uitgegaan van de kiloprijs. Dit omdat niet alle verpakkingen hetzelfde gewicht hebben waardoor de prijzen ogenschijnlijk verschillen maar in werkelijkheid duurder zijn. De genoemde prijzen zijn dus niet de prijzen die u afrekent bij de kassa als het product dat u koopt minder weegt.

In elke winkel is gezocht naar het goedkoopste product.

Om een breder beeld te krijgen wil ik vragen of er mensen zijn die het leuk vinden deze bedragen te noteren in hun eigen supermarkt.

peter

Wat wij nog steeds doen is het vergelijken van de verschillende aanbiedingen.

Op http://www.folders.nl/reclamefolders/supermarkt zoeken wij naar aanbiedingen. Bij ons staan 3 supermarkten bij elkaar in de buurt, Boni/Lidl/Aldi.

Wij hebben drie boodschappenlijstjes, we doen altijd vroeg boodschappen, want dan zijn de goedkoopste produkten er nog. Bij de Boni is vaak brood in de aanbieding. De boni is te vergelijken met de Coop. Zomers is er altijd een aanbieding met koffiepads. 200 stuks voor een x bedrag. Meestal kopen wij deze. Ik heb tegenwoordig een telefoon, met daarop een rekenmachine waarmee ik dus kan uitrekenen wat het goedkoopst is. Soms is een aanbieding duurder dan het goedkoopste produkt in de winkel.

Ik zal voor jou de prijzen noteren van de aldi en de boni.

Aardappelen zijn bij de boni 5kg voor 3,99 (tafelaardappelen)
Peter
Administrator Forum

tuthola

@Buster Dat is een mooie lijst die je gemaakt hebt en neem aan dat je er ook een tijd aan gezeten hebt.
Helaas heb ik al die winkels niet in de buurt, hier bij mij alleen de Deka en Vomar.
Ik denk dat Nettorama een onderdeel van de Deka is want die hebben ook perfekt als huismerk, wat inderdaad duurder is als andere goedkope merken.
Ik neem vd week je lijstje mee en zal ook is kijken wat het verschil is.

Buster

Tof!

En de tijd viel wel mee hoor.
Ik liep bij de Nettorama als laatste en dus met een degelijk overzicht. Dan zie je mensen heel hard hun best doen om zo goedkoop mogelijk uit te komen en heb ik echt een paar keer op mn tong moeten bijten om niet te zeggen; "Bij de AH is het goedkoper hoor,..."

Wat ik zelf verrassend vond is dat het dus idd loont ( zelfs bij dit kleine lijstje) om naar verschillende winkels te gaan.
Morgen gaan we weer voor de week boodschappen naar de Lidl.
Inmiddels heb ik een lijst gemaakt voor mezelf met daarop alle boodschappen die bij ons aan bod komen.
Ik ga dan op dezelfde manier de prijzen noteren van de Lidl, AH en C1000, op die manier kan ik voortaan gerichter boodschappen doen. Stel dat we een tientje kunnen besparen per week,.. dat is toch mooi

Buster

Ik zit me net wat te verdiepen in de C1000 en de reclame folder, kom ik dus een aanbieding tegen waarbij een kilo half om gehakt

Libra

Buster, ik ga morgen mijn wekelijkse boodschappen doen bij AH en ik zal een heel uitgebreid lijstje voor je maken van verschillende dingen.

Ik kocht eerst altijd mijn shampoo bij Action (H

Buster

Hierbij de rest van het Lidl lijstje.
Ik ben toch wel teleurgesteld.  :-[
De winkel die ik altijd heb beschouwd als een van de goedkoopste is dat dus blijkbaar niet.

Wat ook wel weer hoop geeft; we kunnen dus nog meer besparen dan ik dacht!
Zoals het er nu naar uitziet gaan we straks nog maar 1x per maand naar de Lidl voor hondenvoer, kaas en vlees. En gaan we voor de rest naar de AH en C1000.
Die laatste is alleen voor de sinaasappelsap, maar ja met 6 liter in de week scheelt het gewoon

Libra

Jjjeeeeejjjjjjj!!!!!!
Ik heb gewonnen!!!! ;D
En met mij de Consumentenbond. Hadden ze toch gelijk : ;)

Sorry Buster, ben vanochtend wel naar AH geweest, maar met mijn moeder samen, dus op mijn gemak alle prijzen opschrijven is er niet van gekomen.
Behalve 1.
Gewone losse kristalsuiker van Euroshopper 0,95 Euro per kilo (verpakking 1.1/2 kg voor 1,43 Euro).
Bad/doucheschuim koop ik ook van de Euroshopper: 1 ltr voor 0,58 Euro.
Ruikt neutraal en gaat lekker lang mee.

Maar 1 ding wil ik hier toch wel aan toevoegen.
AH is inderdaad de goedkoopste, maar wel alleen als je overwegend spullen koopt van Euroshopper en de bonus aanbiedingen.
Voor de rest blijf ik overal van af!!!

Buster

Gefeliciteerd hoor hahahaha

Ik heb vanmorgen alle prijzen van de Lidle opgeschreven die wel eens op ons lijstje staan. Morgen ga ik met dat zelfde lijstje naar de AH en de C1000. Zo kan ik voortaan per week het lijstje maken zodat we het voordeligst uitkomen. En natuurlijk kijk ik daarbij naar de grote verschillen. 0,02 op een product waar je er maar weinig van nodig hebt zet geen grote zoden aan de dijk. Maar als groot verbruiker van macaroni, rijst en koffie kan het behoorlijk wat opleveren,...

Libra

Je hebt volkomen gelijk hoor Buster!
Voor een miniem verschil naar een winkel om 1 dingetje te kopen zet ook geen zoden aan de dijk.

Maar jouw boodschappen onderzoek heeft mij nu wel ge

Turfje

Leuk en handig zo'n onderzoekje Buster, daar ga ik maar eens een voorbeeld aan nemen. ;)
Dan kan ik , als ik heel af en toe eens in de stad kom waar meer supermarkten zitten,
daar mijn voordeel mee doen. In ieder geval voor de houdbare produkten, zodat ik die dan ff in kan slaan.

Groet, Turfje.

Buster

Bij deze het meer uitgebreidere lijstje.
Het zijn producten die bij ons thuis er wel eens op staan.
Uitkomst; het loont dus echt de moeite om je erin te verdiepen en naar verschillende winkels te gaan. Daarnaast merk ik zelf een bewustwording van de aanbiedingen, door de prijzen echt te weten weet je of iets echt een aanbieding is.

Turfje

Bij de C1000 hebben ze ook pindakaas van het basismerk,
die kost 1,19 per pot van 600 gram.

Buster

hahaha, het kan best dat er voutjes tussen staan hoor, ben ook maar (een hormonaal) mens ;) dus aanvullingen en verbeteringen zijn altijd welkom!

Turfje

Gelukkig maar dat de aanvulling welkom is. ;D
Was zeker niet bedoeld om kritiek te leveren hoor,
maar wij kopen toevallig altijd die goedkopere pindakaas. ;)

Groet, Turfje