Geld examen groep 7 en 8 basis onderwijs

Started by gewoon, Jul 09, 2012, 08:14 PM

Previous topic - Next topic

gewoon

Hoi van de week hadden wij het over de stelling dat de jeugd geen idee meer heeft hoe het nu zit met geld, dat komt toch gewoon uit de muur, dit is dus op gepakt als probleem en er is voor de basis scholen een geld examen ontwikkeld vergelijkbaar met het verkeersexamen.

voor geintresseerde www.geldexamen.com ( forum leden en voor onderwijzers die dit nog niet weten als je er naar vraagt)

Het Nibud heeft een Flyer die je kunt down loden met het lessen pakket.

Kinderen erg gemotiveerd en trots hebben de eerste kinderen hum examen gekregen van Prinses Maxima in kralingen.

Word ik weer blij van

Gewoon

Libra

Dit is zeker goed nieuws Gewoon!!!!!

Als ze hier nu nog een vervolg aangeven in het voortgezet onderwijs, dan kunnen we goede hoop hebben voor de volgende generaties!  :)

Buster

Gaaf! Ik heb nog wel wat contacten her en der in het onderwijs, die ga ik eens even spammen.

Turfje

Goed dat dit er is, ik had er nog niet van gehoord.

gewoon

Hoi voor wie dit belangrijk is.

Het Nibut heeft nu ook voor het voortgezet onderwijs een les pakket gemaakt.

Volgens het Nibut beginnen twee op de drie jongeren met zelfstandig leven met een schuld van E 2.000,-- dit aan het begin van hen leven.

Dit is een gehoopt antwoord ..... De geld koffer..........

Deze week voor het eerst als les materiaal ingezet in Capppelle a/d IJssel

Aldus radio Rijnmond

Gewoon

Bloem2

Mooi, het zou tijd worden!
Nu ook hopen dat het bij de jeugd binnenkomt...

Xdewit

Ik had de NIBUD gemaild naar aanleiding van dit berichtje dat ik het als ouder ook graag met mijn kinderen zou willen doornemen... is niet mogelijk, is alleen voor scholen volgens het antwoordmailtje.
Jammer gemiste kans volgens mij!

Buster

Ik schrik een beetje van je bericht.

Wat stom van het Nibud zeg!!!!!
Als je echt op zoek bent zou je eens kunnen kijken welke scholen in je buurt daar aandacht aan besteden en of je een kopie kan krijgen van het lesmateriaal.

Of je zou het hier eens kunnen proberen.
http://www.deltalloydfoundation.nl/2012/11/nieuwe-geldkoffer-praktijkonderwijs/

Xdewit

Ik vond het ook erg raar, moet ik je eerlijk bekennen. Ik vertelde in de email dat ik bezig ben met SHV en dat het fijn zou zijn om mijn kinderen te kunnen begeleiden op deze manier.
Ik ga zeker je link proberen! Bedankt!!