57-jarige Leidenaar pleegt zelfmoord omdat hij zijn schulden aan de Rabobank nie

Started by jan, Jul 06, 2012, 09:51 PM

Previous topic - Next topic

jan

Achterstand van 8000 bij Rabobank

Vanwege een betalingsachterstand van slechts 8000 euro, besloot de Rabobank het huis van de man te veilen. Op de dag van de veiling pleegde hij zelfmoord op de stoep bij de Rabobank. De Rabobank besloot desondanks de veiling gewoon door te laten gaan. Via haar dochter onderneming Bodemgoed BV heeft de Rabobank zelf het huis voor 280.000 euro opgekocht. Het huis staat nu te koop voor 350.000 euro.

In het programma Hollandse Zaken van omroep Max is deze schrijnende zaak en de werkwijze van banken pijnlijk blootgelegd.

De Rabobank had de man eind 2007 een hypotheek verstrekt van 600.000 euro, terwijl hij toen een bruto jaarinkomen van 10.002 euro had.

De advocaat van de Leidenaar schreef op 3 februari nog aan de Rabobank dat de Leidenaar een
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

jan

Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Buster

tuthola

Turfje

gewoon

Hoi Jan erg goed dat je dit hier neer zet, een pijnlijk voorbeeld dat menswaardig handelen ontbreekt bij de bank.
Gewoon

Hans

Het is wel een beetje stemmingmakerij wat jullie doen vind ik hoor. Ik weet niet of jullie de uitzending destijds gezien hebben, of de reactie van de Rabobank zelf?

Want de man kreeg inderdaad een lening van

gewoon

Hoi Hans snap je mening wel maar denk dat deze man niet labiel was, als ik naar het huis kijk dan was dat een levenswerk van deze, en dat is niet eenvoudig om afstand van te doen, de man was daar dan ook mee bezig het te beredderen.

Het probleem is dat in 2007 meen ik deze man  wellicht van de hypotheek verstrekker de gedachte mee kreeg dat het te doen was rekening houdend met stijgende overwaarde van de andere woningen, dit blijkt geen wet te zijn.

Maar de regels van de bank wel.

Gewoon