Alcohol apparaatje in auto verplicht na dit weekend in Frankrijk

Started by gewoon, Jun 29, 2012, 09:43 PM

Previous topic - Next topic

gewoon

Hoi ik schrijf dit maar even voor wie naar Frankrijk moet of wil deze apparaatjes zijn volledig uitverkocht, en de ANWB geeft een bewijs brief dat je met de aanschaf bezig bent, in de hoop een bon te voorkomen.

Verder in het kader van een verenigd europa even de uitzonderingen op rij.
Frankrijk en belgie, veiligheids hesjes verplicht
Belgie, brandblusser verplicht
Duitsland, als je van de snelweg af gaat.. milieusticker nodig
Duitsland Belgie Frankrijk Potugal en Italie ... gevaren driehoek
Portugal, elektronis kastke voor de tol
Navigatie systheem met flitsverklikker verboden in Frankrijk en Italie
Wat zeker een prent op leverd is, als je je koplampen niet afgeplakt hebt met zwarte tape in Groot Britten.
tolvignetten in Zwitserland Oostenrijk Tsjechiem Hongarije Slowakije Bulgarije Roemenie en Slovenie

Gaat lekker zo, maar ja, wij hebben wielklemmen in Scheveningen en Amsterdam om Dui(st)ers te grazen te nemen, als je 2 minuten te laat bij de parkeer meter bent, das pas zuur.

Gewoon

Turfje

Oh, goed dat je die dingen hier neerzet, de buren gaan binnenkort weg naar Belgi

gewoon

ha en gevaren driehoek, maar dat is al jaren zo

Groetjes en welkom Turfje

Heb het nog niet over winterbanden gehad overgens kan iemand mijn lijstje aanvullen welke landen winterbanden verplichten.

Noenie

Je bent in Duitsland in principe alleen een milieusticker nodig voor bepaalde steden.
Ook moet je in Duitsland voor elke inzittende een gevarenhesje hebben en als je brildragend bent moet je ook een reservebril bij je hebben. Op de autoweg stilstaan met een lege tank levert  een forse boete op.

Navigatie met snelheidsverklikker is ook in Zwitserland een strafbaar feit.

Maar volgens mij hebben de meeste leden op dit forum geen last van al deze extra maatregelen.Die blijven lekker thuis en hoeven deze extra kosten niet te maken.

Noenie

gewoon

Hoi denk ook dat de meeste lekker thuis blijven en ik ook, maar gun mij wel een gezelige dag, als ik in de buurt van de grens moest zijn voor werk.

Maar blijkt dus niet zonder gevolg, zonder voorbereiding.

En een bekeuringen zijn een dikke nee als je met een schuld aanvraag zit, los van de kosten, heb dan ook nu een extra halve liter ruitewisser vloeistof bij mijn reserve band gedaan, omdat dit dus onlangs gecontroleerd werd bij mij, kleine moeite.

Dan word het het zelfde als reserve lampjes, kun je het terplekke verhelpen, geen bon.

gewoon

Noenie

Dat is een goed idee om een fles ruitenwisservloeistof bij de reserveband te leggen. Want dat is altijd op de gekste momenten op.

Noenie.

gewoon

Hoi nog een kleine toevoeging over de wielklem die bestaat dus nog wel in Den Haag en Amsterdam voor buitenlanders die te laat hun parkeer meter vullen.

Maar ook nog STEEDS voor Nederlanders als zij info opvragen over het kenteken en je hebt twee achterstalige bekeuringen dan krijg je wel een klem, kost meer dan E 300,--

Dit zijn van die dingen dat ik denk, mensen die al niet kunnen betalen zijn nog eens de klos gewoon E 75,-- vindt ik al zeer veel geld.
Waarom geen onderscheit voor, gevaarlijk of hinderlijk parkeren E 100,-- met weg sleep risico, en te laat terug bij de auto 2 x dag tarief bv.  E 50,--

Maar goed politie klacht niet voor niets over agressie bij hoge boetes.

Woord tijd voor het ik meen Zweedse systheem  zit je op bijstandnivo dan betaal je misschien E 25,-- heb je een miljoen per jaar dan komen er een paar nullen bij.

gewoon

gewoon

Hoi nog een keer als je met schulden zit kan je behandeld worden als crimineel door inkasso,s weet ik, maar gemeente,s weten ook hun rot geintjes.

Heb dit dus een keer mee gemaakt zo.n klem wel hoe voeld dat.. of je met zwart wit gesteepte pakje naar het centraal station mag om naast de metadon bus, je zwarte bal met ketting van je voet laat halen.

5 min te laat bij je parkeermeter.

Buster

Aan de andere kant,...

Als je een boete open hebt staan die je niet kan betalen, word het dan niet tijd om je auto te verkopen?
Ik heb hier vaak discussies over gehad thuis. Met name over de boetes voor fout parkeren. Je WEET het en toch doen.

gewoon

ha ietsie te kort door de bocht, juist dit draadje is dus dat ik veel doe om geen bekeuringen te krijgen heb zelf geen achterstand  met bekeuringen.

Maar dit was nog in de tijd dat je zo wie zo, een klem kreeg, en WIST ik het nee de kosten per uur waren E 2,-- dus ik gooi er E 5,-- in.
was na iets meer dan een uur terug en de klem ging er op gepraat als brugman maar de klem bleef en kon ook niet ter plekke afreken.

Stonden mij grijnzend uit te leggen dat ik niet de eerste was, kijk meneer daar staat MAX perkeertijd 1 uur  en is niet ons probleem dat er ook E 5,-- in kan.

En ben mijn auto ook wel eens zat als ik naar de kosten kijk, maar zonder auto word mijn inkommen 0 euro en duurt dan erg lang voor je een uitkering geregeld heb
gewoon

Buster

Hmm,... daar heb je een punt. In ons geval ging het om 5 bekeuringen in 2 maanden tijd

gewoon

Wel 5 bekeuringen in 2 maanden dat is zo goed als een ramp natuurlijk.

Maar denk dat er overgens weinig foute rijders op dit forum zullen zijn, bij die controle 2 maanden geleden waar ik door mocht rijden was de gemiddelde achterstand per kenteken 25 openstaande bekeuringen (mijn kenteken met 0 mee gerekend ha ha )

kan dan wel eens verbaast af vragen mat die mensen bezield.

En Buster als je een boete krijgt die onterecht is zoals jij aan geeft slechte borden dan kun je dat best voor laten komen, zeker als je een brief bij je hebt op hoge poten naar de gemeente dat de verkeersveiligheid in geding lijkt door de slechte wegbewijzering.
Heb meerdere keren een zotte bekeuring, op die manier ( verkeersveiligheid ) de officier over gehaald de gedachte, van de rechter te volgen.

Rij voorzichtig gewoon