Intrum Justitia

Started by NJSK2111, Jun 25, 2012, 08:33 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Enne,.. petje af hoor!

NJSK2111

@sacredfour

Dank en inderdaad: als ik het schriftelijk zou hebben gedaan, dan zou dat veel meer invloed hebben inderdaad. Ik moet zeggen: een half uur tieren door de telefoon naar dat criminelenbedrijf is ook wel eens lekker hoor  ;D

En ja inderdaad: dit dossier bestaat nu ongeveer een jaar. Ik hou gelukkig overzichten bij van alles wat ik doe, wat ik betaal en vaak ook print-screens van die velden op internet van IJ, maar dat was ik voor dit dossier gisteren dus echt vergeten. Ik baal er enorm van, want ik hou het dossier van T-Mobile veel strakker in de gaten, ik was ervan overtuigd dat die laatste betaling het dossier zou doen sluiten, maar dat bewijst dan maar weer hoe IJ in elkaar steekt.. jammer genoeg

sacredfour

Misschien interessant om te weten voor de toekomst.
Is er geen mededeling gedaan dat de vordering uit handen gegeven is door de opdrachtgever
dan kan je het incassobureau voor het bewijs hiervan vragen. je moet dit dan wel gelijk doen

het verrichten van rechtshandelingen in naam van een
ander door iemand die daar rechtens de bevoegdheid heeft (vertegenwoordigingsbevoegdheid),
BW. Artikel 3:71
1. Verklaringen, door een gevolmachtigde (Incassobureau) afgelegd, kunnen door de wederpartij als ongeldig van de hand worden gewezen, indien zij de gevolmachtigde terstond om bewijs van de volmacht heeft gevraagd en haar niet onverwijld hetzij een geschrift waaruit de volmacht volgt is overgelegd, hetzij de volmacht door de volmachtgever is bevestigd.
2. Bewijs van volmacht kan niet worden verlangd, indien de volmacht door de volmachtgever ter kennis van de wederpartij was gebracht, indien zij op een door wet of gebruik bepaalde wijze was bekendgemaakt, of indien zij voortvloeit uit een aanstelling waarmede de wederpartij bekend is.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

NJSK2111

In dit specifieke geval heb ik hiervan geen melding gekregen. Ik heb alleen na het ontvangen van de jaarafrekening direct gebeld met Oxxio om een betalingsregeling te treffen. Zij vertelden me toen zelf dat als zij het niet konden incasseren; het dan doorgezet zou worden naar IJ. In dit geval blijkt dus ook nog dat alle betalingen die ik overmaak naar Oxxio: Oxxio zelf weer overmaakt naar IJ en dat komt dan weer op die grote stapel. Ik snap allemaal niks van hoe ze dat doen en zoveel moeite doen om via een omweg geld te innen, terwijl als ik gewoon handmatig een vast bedrag naar ze overmaak: het Oxxio geen geld kost om het uit handen te geven aan zo'n criminelenorganisatie zoals IJ. Maar blijkbaar geniet het toch hun voorkeur.. vreemd.  ???

Maar terugkomend op je bericht @sacredfour: zeker handig voor in de toekomst. Ik hoop alleen dat ik het niet meer hoef mee te maken, want als ik zo doorga, dan zit ik over tien jaar nog in de schulden.. en ik ben ee 30jarige, dus dat wil ik gewoon echt niet..

Buster

Ik vroeg me af of je al wat gehoord hebt.

Iets van een acte?
Ik zat trouwens nog even na te denken over Oxxio, je hebt direct gebeld en er was geen betalingsregeling mogelijk?
Dat vind ik maar een vreemde zaak hoor.
Het zou betekenen dat ze iedereen met een jaarafrekening doorsluizen naar een incasso?
(met bij behorende kosten?) Vreemd.

NJSK2111

Hallo.

Even druk geweest, maar hier een reactie.
Inzake Oxxio heb ik een overzicht van alle betaalde rekeningen aan zowel Oxxio en Intrum ontvangen, van 8 kantjes (onzinnig), waaruit ik dus helemaal niks kan opmaken, behalve dat ik zelf al die gegevens al had.

Inzake T-Mobile heb ik nog helemaal geen reactie ontvangen, geen acte van cessie, geen overzicht van de kosten, helemaal niets.
Gek genoeg zijn ze met het dossier van Oxxio heel vlug, maar met die van T-Mobile dus helemaal niet.

Wel heb ik enigzins goed nieuws over Oxxio: zij hadden in de eerste week van Juli kosten berekend van

sacredfour

QuoteVreemd, dat wanneer je even goed kwaad word en met termen gaat smijten: ze ineens wel begrijpen dat die kosten belachelijk zijn.

Goed zo!  ;D :D :o
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Buster

Zegt het vooral voort! Hoe meer mensen zich bewust zijn van hu RECHTEN hoe beter.

Gefeliciteerd met de tot nu toe behaalde overwinningen in elk geval ;)

NJSK2111

Hallo. Even een tijd eruit geweest.
Inmiddels veel veranderd en toch ook niets.

Hoewel het OXXIO dossier nu volledig is afbetaald, zit ik nog steeds met het GEKOCHTE Dossier van Intrum.
Ik heb NOG STEEDS geen acte van sessie ontvangen, hoewel ik dit inmiddels 6 x heb opgevraagd via alle mogelijke wegen. Ik heb het zelfs halverwege augustus per aangetekende post opgevraagd, maar nog steeds geen reactie.

Weet gewoon niet meer wat ik moet doen. De aangetekende brief is niet teruggekomen, dus deze hebben ze ontvangen.
Er zijn nu gewoon 3 maanden overheen gegaan. Te gek voor woorden.

Morgen heb ik een gesprek bij de maatschappelijke dienstverlening, waar ik een gesprek heb met een Sociaal Raadslied.
Ik heb ALLE poststukken die ik van Intrum heb ontvangen voor dit dossiernummer verzameld en in een grote map gedaan en wie weet kunnen zij iets voor mij betekenen.

Mochten jullie nog tips hebben: meer dan welkom  ;)

Groet,
N

Dick

Hoi NJSK1111,

Neem de verzendbewijzen mee aan Intrum.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

NJSK2111

@Dick. Ja. Doe ik.

Ben gelijk even bezig geweest met het opstellen van een nieuwe brief waarin ik wederom alles opvraag.
Kunnen jullie er even naar kijken en me vertellen of dit een degelijke brief is?
Heb even op het internet rond zitten snuffelen en ik heb een aantal treffers gebruikt, welke voor IJ als fataal worden gezien in een rechtbank, zoals het ontbreken van Leveringovereenkomst en Acte van Sessie. Dit heb ik ook gelezen op www.derechtspraak.nl (diverse dossiers die ik doorgelezen heb). Een kantonrechter sommeert IJ direct het dossier te sluiten wanneer die documenten niet aanwezig zijn of wanneer deze wel aanwezig zijn maar niet voorzien zijn van een handtekening e.d.

Ik lees graaaag jullie reactie. En indien goed: dan print ik hem morgen uit en gaat ie aangetekend naar de IJ.

Groet, N

Libra

Hai NJSK2111,

Heb net even jouw brief zitten lezen en op zich staat alles er duidelijk in, maar ik zou wel een "fatale datum" vermelden waarop jij de gevraagde documenten in jouw bezit moet hebben.
Dus bijvoorbeeld 25 september 2012.
Dit schept duidelijkheid in tegenstelling tot "binnen afzienbare tijd" of "op korte termijn" om maar een paar voorbeelden te noemen.

Ook zou ik deze brief nog even aan het Sociaal Raadslid laten lezen.

Heel veel succes morgen!!!

NJSK2111

@Libra dank!!
Ik heb werkelijk nog nooit zoveel geprint voor een afspraak. Hoop dat ze me kan helpen.

En inderdaad: een datum zou handig zijn, ik gok op uiterlijk 1 oktober 2012.
Ik print hem alsnog en neem hem mee morgen, wie weet wat zij me erover kunnen vertellen.

Heb er in ieder geval zin in. Ben op de hoogte van mijn administratie, weet alles uit mijn hoofd, dus moet goed komen.

;D

Libra

Dat klinkt in ieder geval als een "man with a mission"!!! ;)

Nogmaals heel veel succes morgen en ik denk dat het wel goed gaat komen!

NJSK2111

@Libra: in dit geval woman with a mission :)