Intrum Justitia

Started by NJSK2111, Jun 25, 2012, 08:33 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Administratie is in dit soort situatie je munitie.
Juist daarom is het goed alles op papier te hebben i.p.v. een gesprek.
Alles wat je opschrijft is in je voordeel.

Ik vind het trouwens wel gaaf om te lezen dat je in dit rare gesprek in elk geval zelf meer info had en dat blijkbaar effect heeft.
Stelletje,...

Wat Scaredfour idd schrijft; zolang ze geen akte van sessie kunnen overhandigen hebben ze geen poot om op te staan.
Hebben ze dat wel, dan heb je recht om de specificatie i te zien en daar moeten de bedragen (zowel de rente als de maximale kosten op kloppen. Tot nu toe geven ze wel iets toe maar nog lange na niet de correcte rekening.

Bank afschriften willen ook nog wel eens helpen om terug te vinden wat je precies hebt afbetaald.
Ik nam zelf nog wel eens contact op met het originele bedrijf om te melden dat ze zaken deden met een malafide bedrijf, helaas zijn ze daar niet gevoelig voor.
Mar wie weet kan Youp van het Hek daar nog iets mee? 

sacredfour

Nee, geen gegevens opvragen bij T Mobile, dat is slapende honden wakker maken.
Doe ze een aanbod, zeg 100 euro, voor finale kwijting. Laat ze dan ook weten dat ze verder geen moeite hoeven doen voor het opzoeken van documenten. Doe dit aan bod schriftelijk onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkenning.
Ga je het ze moeilijk maken dan zullen ze proberen deze akte van cessie desnoods opnieuw te laten maken.  Jij moet dan gaan bewijzen dat deze niet het origineel is.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

NJSK2111

Terwijl ik bezig ben alle Intrum Justitia papieren terug te vinden, (ben al de hele dag aan het graven in mijn ordners) dacht ik even via internet bankieren te gaan kijken naar alle gedane betalingen voor dat dossier en die gaan maar terug tot januari 2011. Dus ik zal dan alle bankafschriften moeten nalopen om te kijken hoeveel ik al betaald heb in al die jaren..

Iemand nog een suggestie hoe ik zoiets sneller kan terugvinden? Kan ik dat anders bij de bank opvragen?

(ik ben overigens nog steeds in afwachting van de papieren van Intrum en de brief met alle besproken onderwerpen- en hun verzoek om dat te bevestigen aan mij- heb ik gisteren aangetekend verstuurd)

Buster

Opvragen bij de bank kost geld en gaat volgens mij niet op rekeningnummer maar gewoon het hele overzicht. Dus ben je het snelst met je eigen papieren administratie.

gewoon

Ik vind het dossier zo vreemd verteld word dat de hoofdsom nog maar E 91,53 is en de rente en kosten nog open staan.

Dit moet toch zijn , hoofdsom E 892,73 en open staande kosten E 91,53.

Vraag mij af waarom zij dit zo doen is dat om als de hoofdsom niet meer bewijsbaar is te kunnen bellen met oke dan.. maar er zijn nog wel wat rente en kosten

Gewoon

NJSK2111

Hallo Mensen.

Helaas, nog steeds geen reactie binnen van Intrum Justitia.
Geen bevestiging op mijn brief, geen acte van cessie en geen overzicht van de kostenopbouw.
Ik begin te denken dat ze deze zelf aan het 'verzinnen en creeeren' zijn en ik deze over een maand of twee pas krijg.
Moet ik hier over bellen of schrijven?
het duurt namelijk wel erg lang.. een aantal formulieren printen lijkt me toch niet een erg zware klus..

Groet.

Buster

Hmm,... geen idee.

Wie weet heeft Scaredfour een zinnig antwoord?

peter

Het is een afwijkende antwoord, daarom zal Intrum Justitia niet gelijk een antwoord geven. Ik vermoed dat juristen het antwoord gaan dichten.
Peter
Administrator Forum

NJSK2111

Er is me overigens aangeraden om contact op te nemen met de Jurofoon. En dan zou ik tijdens dit gesprek GEEN persoonlijke gegevens moeten geven. Ik zit hier wel over na te denken.

Jullie hebben me top adviezen gegeven en gelukkig kan ik veel zelf, maar als straks het puntje bij paaltje komt en zij weten mij toch op een bepaalde manier te nekken, dan ben ik misschien nog verder van huis..

Als ik zometeen die documenten heb: hoe dan verder? Ik kan niet zien of zij alles volgens de regels doen.. ik kan me geen advocaat veroorloven en als ik straks wel voor een rechter sta: misschien moet ik dan ook nog de proceskosten betalen..

Tips?

Libra

Ik zou langs gaan bij het Juridisch Loket.
Hier krijg je gratis advies en als het tot een rechtzaak zou komen kijken zij of je een pro deo advocaat kunt krijgen.
Als je even kijkt op www.juridischloket.nl kun je zo een vestiging bij jou in de buurt vinden.
Op de website staat tevens ook beschreven wat je allemaal mee moet nemen.

Succes!!

klaasvaak

Quote from: NJSK2111 on Jul 06, 2012, 12:29 AM
Er is me overigens aangeraden om contact op te nemen met de Jurofoon.
Mijn advies is niet doen. Ik heb er een slechte ervaring mee, ze proberen je zover te krijgen tot een lidmaatschap en
daarna moet je toch betalen voor hun bemiddeling. Beste advies is, Juridisch loket. Net zoveel kennis, is gratis
en je hebt alle tijd.

sacredfour

NJSK2111,
Sorry voor deze late reactie, ik ben net terug van vakantie.
Hoor je niks meer van IJ dan is dat heel normaal.
Mijn ervaring is dat als ze het woord cessie horen, ze de zaak laten rusten.
Jurofoon of juridisch loket is dus niet nodig.
Wacht nog een weekje en stuur ze dan een ingebrekestelling. Ik kan je daar wel bij helpen.
En...... vooral geen betalingen meer doen!
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

jan

Zorg ervoor dat je alles zwart op wit hebt!!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

NJSK2111

@sacredfour: ik ben er van overtuigd dat ik niks meer hoor nee. Mochten ze wel wat laten horen, dan zal ik meteen hier weer een reply geven.

@Jan: ja. Check.

Ik heb een nieuw dilemma. Ik had een afrekening van mijn energie leverancier (Oxxio) ontvangen vorig jaar en omdat er bij mij niet automatisch geincasseerd kon/kan worden; is dat bedrag naar Intrum gegaan. Daar heb ik toen een regeling voor getroffen en in rap tempo afbetaald. Dus gisteren: keek ik via dw-nl.intrum.com online naar mijn dossier. Er stond nog een totaalbedrag open van

sacredfour

Ja, je hebt dat prima gedaan.
De bewijslast ligt bij jouw dat de schuld volledig betaald is.
Dit heb je gedaan door de bewijzen van de betalingen op te sturen.
Probeer wel alles voortaan schriftelijk te regelen. Behalve emotionele ontlading  heeft een telefoongesprek met IJ weinig zin. Een goed geschreven brief maakt meer indruk op hun dan een woede aanval over de telefoon.

PS
Op dit dossier van IJ staat : opdrachtgever Oxxio
Dit betekend dus dat er in het geval van Oxxio geen sprake is van cessie , maar dat IJ handelt als vertegenwoordigingsbevoegde.