Schulden aflossen.

Started by Turfje, Jun 25, 2012, 11:38 AM

Previous topic - Next topic

Turfje

Dankje, ik ga er een sover nadenken en overleggen met m'n man.

Maar loop je hierdoor dus niet het risico dat ze het geld allemaal in 1 keer willen terughebben??
Want dat risico wil ik niet lopen.

Turfje.

sacredfour

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Turfje

Sorry, helemaal vergeten te zeggen dat ik er ff niet was.
Was even vakantie aan het houden met m'n man samen.
Maandag gaat hij weer werken dus de vakantie is weer voorbij.

Groet, Turfje

Libra

Welkom terug!  ;)

Ik hoop dat je/jullie een hele fijne vakantie hebben gehad!  :)

Turfje

Bedankt Libra. Het was 'n vakantie thuis maar we hebben ons prima vermaakt.  :)

Buster

lotte

hoi hoi,

lekker vakantie gehad, heerlijk toch, geen tijdsdruk en even de routine van alle dag kunnen en mogen vergeten.

ik geloof, maar dan spreek ik voor mezelf, dat wanneer ik de aflossing maandelijks gewoon kan betalen, niet in onderhandeling zou gaan. Maar dat is natuurlijk een hele persoonlijke keuze.

Hoe staat manlief in het hele verhaal?

Turfje

Bedankt Buster en Lotte.

Nee we hebben ook besloten om niet te onderhandelen Lotte.
Inderdaad omdat we het gewoon kunnen betalen.
En zolang we dat kunnen..en zelfs extra aflossen elke maand, is dat goed.
Mijn man twijfelde eerst wel even of we dat toch zouden poberen maar later vond ook hij
dat dat niet nodig is zolang we het geld voor de aflossing gewoon hebben.

Groet, Turfje.

Libra

Ik denk dat je/jullie een verstandig besluit hebben genomen.
Zolang je het zelf inderdaad kunt doen, lijkt me dat veel plezieriger.
Mocht er op enig moment een kink in de kabel komen, dan kun je altijd nog dingen veranderen.

Maar zelf het heft in handen houden en kunnen bepalen als je bijvoorbeeld een maand niet extra kunt aflossen, om dit een keer dan niet te doen, lijkt me heel fijn.

Jullie doen het gewoon heel goed! :)

Turfje

Dankje.
Ja daarom, mocht het echt nodig zijn dan trekken we wel aan de bel.

Groet, Turfje

Vlinder307

Hallo Turfje ,

Wat fijn dat jij de weg hier heen ook heb weten te vinden.
Ik heb je draadje doorgelezen en wat zijn jullie GOED bezig zeg!
Geeft het (ondanks de schulden die er zijn) geen enorm goed gevoel?
Het geeft mij in ieder geval ook hoop alhoewel ik nu de bomen door het bos nog niet zie door jullie verhalen te lezen krijg ik een beetje goede moed.
Ook ik wil het zelf graag in de hand houden voor zover dat lukt.
Veel succes!

Liefs Vlinder..

Turfje

Dankje Vlinder. :)
Meestal geeft het een goed gevoel ja maar soms vliegt het me wel aan hoor.
Als ik denk aan alle bezuinigingen telkens, alle ontslagen die overal vallen dan hou  ik m'n hart vast.
Maar ja, hopelijk houdt m'n man gewoon zijn baan en kunnen we zo door blijven gaan.

Vlinder307

Je zorgen zijn terecht Turfje  toch kunnen we vaak niets anders dan leven bij de dag..
Probeer vandaag goed/ verstandig rond te komen voor jezelf en je naasten te zorgen je hebt immers toch momenteel geen (financieel) reserve voor de toekomst dus je daarover zorgen maken heeft geen zin.

Ik begrijp het wel en het is momenteel ook mijn leerdoel maar ik heb bedacht "als ik al die zorgen nu eens even parkeer tot ze aan de orde zijn" en de energie die ik overhoud besteedt aan leuke dingen en ontspanning of andere belangrijke zaken die wel relevant en haalbaar zijn die dag dan reserveer ik weer energie voor moelijke tijden (het omgaan met je energie is net als omgaan met geld  ;))

Denk maar zo als jij er wakker van gaat liggen gaat "Den Haag" niet opeens wat anders bedenken hoor en van jou wakker liggen behoudt je man niet je baan maar als je rust , heb je extra energie om met al deze dingen op een positieve manier om te gaan..

Het is zoals het is
Daar kan je je met de juiste energie beter in berusten..

Knuffel..

Turfje

Dankje Vlinder. Het is echt maar SOMS dat ik dat heb hoor,
dus meestal bekijk ik het van de positieve kant. ;)
De tijd van wakker liggen heb ik geloof ik wel achter me gelaten inmiddels.
Probleem is alleen dat ik psychisch vrij kwetsbaar ben en als er dan eens iets
bijzonders is maak ik me al snel zorgen.
Maar dat geeft niet, komt altijd weer goed hoor! ;D