Schulden aflossen.

Started by Turfje, Jun 25, 2012, 11:38 AM

Previous topic - Next topic

Turfje

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik me hier aangemeld.
Zoals de meesten hier hebben wij schulden (die, in ons geval,ontstaan zijn door psychische problemen).
We wisten niet hoe met geld om te gaan en het heeft lang geduurd voor we dat w

Bloem2

Hallo Turfje, welkom op het forum.

Hartstikke goed dat u al die maanden al ingelopen heeft m.b.t. het aflossen van de schuld.

De bedragen die u noemt lijken mij heel netjes.
Van belang zijn de verdere bedragen van de vaste lasten. Misschien valt daar nog iets weg
te halen?
Vaak valt nog te verdienen op energie, verzekeringen.

Turfje

Bedankt Bloem2! :)
U hoeft geen u tegen me te zeggen hoor, zeg maar gewoon jij, tenzij u liever u zegt.

Verzekeringen hebben we al doorgelopen.
Abonnementen allemaal opgezegd.
Energie daar zou idd nog wat veranderd kunnen worden door over te stappen naar een andere energiemaatschappij.
Daar hebben we het toevallig al over gehad deze week.
Maar ons contract loopt nog 2 jaar en als je eerder opzegt kost dat een boete.
Nu hoorde ik gisteren w

Buster

Hoi Turfje, welkom.

De tarieven van de energieleveranciers schelen niet heel erg veel.
De besparing zit hem vaak in het omgaan en inzetten van de energie.
Het zelfde geld voor water gebruik.

Om je wat idee

Bloem2

En laat nu net Energiedirect geen boete vergoeden!
Blijven opletten dus.

Turfje

Turfje

Quote from: Bloem2 on Jun 25, 2012, 03:07 PM
En laat nu net Energiedirect geen boete vergoeden!
Blijven opletten dus.

Ok

Buster

Er zijn een aantal maatschappijen die nogal agressief te werk gaan als het aankomt op het niet kunnen betalen van je maandbedrag.

Ik zal geen zwarte lijst opnoemen maar uit eigen ervaring; Eneco is er zo een.
Als je hier wat rondneust kom je wel meer bedrijven tegen.
Ze willen je hele graag binnen hebben en bieden van alles aan waaronder bijvoorbeeld een lager maandbedrag.
Aan het einde van het jaar betaal je sowieso wat je verbruikt hebt. Dus al zou je op

Buster

Zoals met alles; dat weet je pas tot het jezelf overkomt.

Ik dacht vroeger dat bijstand makkelijk geld was, als je maar een beetje creatief kon omgaan met geld.
Nu we het vorig jaar zelf nodig hadden en de molen der vernedering in zijn gegaan praat ik wel anders.
Schulden idem dito, niet iedereen met een schuld heeft een flatscreen tv staan met een lening van Frisia.
Wat voor de een de normaalste zaak van de wereld is, is voor de ander een enorme opgave en laten we wel wezen; na een eerste herinnering krijg je al snel te maken met de psychologische oorlogvoering die incasso's op je dak sturen en voor je het weet heb je een stempel op je voorhoofd en een notering bij het BKR. En probeer dan maar eens informatie te vinden over je rechten,... Die stap gaat super snel en wat het doet tussen je oren is ongelofelijk, dan moet je wel stevig in je schoenen staan om daar tegen op te boksen. Veel mensen kunnen dat niet.

Uiteindelijk is het bijna altijd je eigen schuld maar de "straf" is vaak zwaarder dan de daad groot is, dat maakt het zo oneerlijk.

Turfje

Daar heb je gelijk aan, je weet het pas als het jezelf overkomt.

Ik heb net even gekeken op het forum van Radar maar als ik dat zo zie
dan is geen enkel energiebedrijf echt goed geloof ik. :o

tuthola

Soms doe ik bij het aardappelen of groente koken een paar eieren in de pan die we dan de volgende dag tussen de middag opeten.

Turfje

Dat is ook een goed plan ja. Lekker een gevuld eitje van maken... ;D

Turfje

Vandaag de jaarnota energie ontvangen.
We zijn vorig jaar oktober overgestapt en toen kregen we al 250,- terug omdat
we net de goedkope maanden achter de rug hadden(april tot oktober).
Nu krijgen we nog eens 190,- terug!
Die zetten we maar apart voor eventuele onverwachte dingen.

We hebben ook weer 300 extra afgelost aan de lening, dat kan gelukkig boetevrij dus alles gaat er ook
daadwerkelijk af.
En de gewone maandtermijn is er ook weer af nu.
We moesten nog 98 maanden, dat is nu gezakt naar 95 maanden. ;)

tuthola

Turfje ik zat net ff te rekenen het houd dus in dat je nog ongeveer 8 jaar bezig bent om je schulden af te betalen. Ik kan natuurlijk niet in jou situatie kijken maar heb je wel is overwogen om naar je gemeente te gaan voor schuldhulp verlening?? Hier kan je een trajekt van 3 jaar krijgen of in het uiterste geval kom je 3 jaar in de WSNP. Misschien heb je dit al geprobeert maar wilde je dit toch even melden want 8 jaar of 3 jaar zit nog aardig verschil in.

M.vr.gr. Tuthola