intrum justitia

Started by chrissie49, Jun 17, 2012, 10:00 AM

Previous topic - Next topic

chrissie49

Hoi
Mijn schoonzoon heeft een schuld lopen bij vodafone en die hebben intrum justitia ingeschakeld.
Nu rijzen de kosten helemaal de pan uit. Zijn er regels wat wel en wat niet mag wat verhogingen betreft.

Originele hoofdsom:    1 100,53 EUR
Betaald:    -625,00 EUR
Openstaande hoofdsom:    475,53 EUR
Rente (berekend tot 05062012):    64,71 EUR
Kosten:    182,00 EUR
Te betalen (totale balans)   722,24 EUR

de echte orginele  schuld bij vodafone is rond de 500 euro
Wie kan mij wat wijzer maken

Buster

Hoi Chrissie 49,

De maximale kosten zijn gebonden aan een afspraak (geen wet) die heet; Rapport Voorwerk II.
Daarin staan de maximale kosten genoemd die een rechter meestal ook aanhoud.

Ze gaan uit van de openstaande eis.
In dit geval

peter

Chrissie49,

Wat Buster schrijft klopt, ga niet accoord met dit bedrag. Laat ze aantonen, zwart op wit hoe ze aan dit bedrag komen. Per 1 juli veranderd de wetgeving m.b.t. de incassokosten, oude zaken blijven onder voorwerk II vallen.
Peter
Administrator Forum

sacredfour

De allereerste vraag  bij het ontvangen van een vordering van een incassobureau moet altijd zijn, heeft de schuldeiser (Vodafone) mededeling gedaan dat de vordering uithanden is gegeven aan in dit geval Intrum Justitia. Is dit nee stuur de incassobrief. Zie:
http://www.schulden-vrij.info/index.php/topic,41410.0.html
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

chrissie49

bedankt voor jullie antwoord. Ik lees dat per 1 juli de wet veranderd, in wat voor opzicht. Want ik ben bang dat er nog meer schulden aankomen van hem.

Buster

Hoi Chrissie49,

Als je nog meer schulden vermoed is het in zijn eigen belang en die van je dochter dat alles zo snel mogelijk boven tafel komt om aangepakt te worden. Elke maand langer kost alleen maar meer aan rente en rechtzetten.

Wat erg vaak gebeurt is dat de helft wel word verteld maar uit schaamte de rest niet.
Druk hem op het hart dat dat alles alleen maar moeilijker maakt. Alles grondig oplossen en aanpakken is de enige weg eruit.

Ik weet zelf niet zo goed wat er gaat veranderen maar wel dat het van toepassing is op schulden die gemaakt worden na 1 juli, dat is in zijn geval niet zo.

Veel succes!

sacredfour

alg. voorwaarden vodafone:
QuoteIndien Vodafone de verschuldigde betaling niet binnen
de termijn genoemd in artikel 10.5 heeft ontvangen, is
Contractant zonder nadere ingebrekestelling in verzuim.
Vanaf datzelfde moment mag Vodafone wettelijke rente
in rekening brengen. Indien ter verkrijging van voldoening
van het verschuldigde bedrag een incassoprocedure
noodzakelijk is, zijn alle daaraan verbonden kosten
(volgens het algemeen erkende deurwaarderstarief) voor
rekening van Contractant. De buitengerechtelijke kosten
bedragen tenminste 15% van het openstaande bedrag
met een minimum van
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.