Rondkomen met een heel klein budget

Started by elektrikwing, Jun 16, 2012, 02:48 PM

Previous topic - Next topic

elektrikwing

Dag iedereen,

door reeds plaatsgevonden gebeurtenissen moeten ik en mijn vriend straks gaan rondkomen van ongeveer

jan

Welkom,

Een tip terug naar basics. Kijk eerst wat je nodig hebt zoals

Aardappelen 5 KG =   2,45
Groente 7 x 1       =   7,00
Vlees max  3 euro =   3,00
Eieren                  =   1,50 
Brood  3 x 0,99    =   3,00
Melk     2 x 1,49    =   3,00
Jam  1 x 1,49       =   1,50
Koffie 36 pads      =   1,95
Thee                    =   0,45
Suiker                  =   1,05
Fris                      =   1,00
Bloem                   =   0,90       (Voor pannekoeken)
bakboter               =   1,45   
Wasmiddel             =   1,50

Totaal                        30 euro 

Het kan
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

jan

Roken is 20 sigareten voor 7,50, dus onbetaalbaar.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Chrissie

Welkom elektrikwing

Ik sluit me bij Jan aan het kan echt!

Wat ook goed werkt is een boodschappen lijstje te maken en dan alleen de dingen die je echt nodig hebt erop zetten. En geen merkartikelen kopen maar bv van de euro shopper van de Albert heyn, aldi en lidl deze artikelen zijn veel goedkoper en in het begin moet je misschien even wennen maar wel net zo lekker.

Misschien nog een tip koop geen kant en klare gesneden groente dit is namelijk veel duurder, snijd het gewoon zelf dan ben je stukken goedkoper uit. Doe er af en toe wat pot/blik groente tussendoor.

Doe hetzelfde met vlees bijvoorbeeld met 500 gr gehakt maak ik voor ons gezin (4 personen) voor 2 dagen gehaktballen. Een beetje terug naar de basis dan lukt heel veel.

Wens jullie heel veel succes!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

gewoon

hoi welkom op dit forum

Rond komen met zo weinig zal een grote prestatie zijn, en heb je al gedacht over de voedselbank, daar ben je met zo weinig, een welkome gast lijkt mij.

En over roken ik ben daar mee bezig op dit moment en hoop dat je wat kan met mijn berichtjes hier over.

Voor mij is het geld voor deze maand op, heb nog wat klein geld, dit was drie weken geleden een enorm stres punt, geen geld voor sigaretten, een RAMP heb E 10,80 nodig voor sigaretten per dag, help.
Nu kijk ik om mij heen, heb van alles in huis dus zou ik nog 10 euro hebben dan is dat, voor wat, brood, koffie filters   ES merk AH en de suiker is over drie weken op.

Is wel wat veranderd mijn manier van denken, komt maandag een betaling binnen bij mij, zo niet heb geen probleem mee.

neem het per dag.

Gewoon

tuthola

Hallo Elektrikwing

Ik sluit me bij gewoon aan om een voedselpakket aan te vragen in jouw gemeente (als die er tenminste is) IK heb vandaag een nieuw topic geopend wat er zoal in mijn pakket zit en kan daar aardig de week mee doorkomen, sommige dingen vinden wij niet lekker maar eten het dan toch omdat er geen geld voor iets anders is en met een gebakken uitje of soms gebakken champignon maak het de groente weer lekkerder. Ik koop voor broodbeleg meestal een leverworst bij de deka van 0.69 en een paardeworst van 1.09 die ik dan klein snij en dan de hele week beleg heb voor mijn jongens. Als er minder groente in het pakket zit haal ik vaak een pot spercibonen van 0.49 en diepvriesspinazie ala creme van 0.59, mijn wasmiddel haal ik bij de action dat is 3 liter voor 1.89 soms haal ik 1 stuk jong belegen kaas van de aldi die meestal 4 euro is en daar ook 2 weken mee doe verder heb ik even geen tips maar kom vast nog wel wat in me op.
Veel succes

Buster

Hoi Elektrikwing,

Welkom!
De meeste tips zijn idd al genoemd.
Wat wij ook meestal doen is kijken wat je nodig hebt (bijvoorbeeld 4x groenten) en dan kijken wat er in de aanbieding is. Dan pas je je eten daarop aan. Hetzelfde kan met vlees.
Brood bewaar je in de vriezer en ontdooi je on de ochtend voor de rest van de dag, zo is het elke dag vers en gooi je minder weg.
Koken voor 2 dagen en dan dag 2 invriezen helpt ook met besparen.
Door de vriezer in te zetten loop je minder risico om producten weg te moeten gooien.

Roken is duur en sowieso beter om te stoppen, shag met blauwe vloei is de goedkoopste variant.
Heel veel succes!

elektrikwing

Quote from: Buster on Jun 16, 2012, 11:31 PM
Hoi Elektrikwing,

Welkom!
De meeste tips zijn idd al genoemd.
Wat wij ook meestal doen is kijken wat je nodig hebt (bijvoorbeeld 4x groenten) en dan kijken wat er in de aanbieding is. Dan pas je je eten daarop aan. Hetzelfde kan met vlees.
Brood bewaar je in de vriezer en ontdooi je on de ochtend voor de rest van de dag, zo is het elke dag vers en gooi je minder weg.
Koken voor 2 dagen en dan dag 2 invriezen helpt ook met besparen.
Door de vriezer in te zetten loop je minder risico om producten weg te moeten gooien.

Roken is duur en sowieso beter om te stoppen, shag met blauwe vloei is de goedkoopste variant.
Heel veel succes!

Ik rook ongeveer 1 pakje per week, wat

gewoon

Hoi

Wil het roken niet weg praten als,  ach het is maar E 11,20 per week.

Betekend wel dat je gedachte E 30,-- per week naar beneden bij gesteld moet worden naar E 18,80 per week, dan blijkt roken toch ook voor jullie, een dure hobby.

Je besteedbaar bedrag per week neemt dus toe met meer dan 50%

zonder roken

hou dit even tegen de lamp, op zoek naar leven met weinig.

Gewoon

Buster

Uit ervaring; roken ligt gevoelig, was het maar een afweging van "geen geld, geen punt, ik stop wel even"
Lukt het wel om te stoppen is dat inderdaad geweldig en ten alle tijden de beste optie.

Al gaat het niet om roken, dan is er een andere kostenpost die gevoelig ligt.
De keuzes daarin zijn erg persoonlijk, aan een ieder de taak om uit te komen met zijn of haar budget.
Hoe kleiner, hoe moeilijker.

gewoon

Hoi

Buster het onderwerp stoppen met roken ligt gevoelig mij goed bekend, daarom ook mijn geheel andere insteek op het stoppen om dit als een feest te willen ervaren (het beeindigen van deze gewoonte) , in plaats van, moeilijk, het lukt mij niet enz, wil weg blijven bij zulke gevoelens.

Mij, is is drie jaar geleden gezegd: meneer als u blijft roken dan heeft de gemo en bestraling geen zin hoor. !!

Of wel, je moet stoppen met roken,.... echt niet!

Mag echt niet iets dringend voor houden voor een ander, daarom mij, ik wil even niet meer roken.

In de verwachting dat er een meelezer reageert ja dat wil ik ook !

ver weg van, je ( ik ) moet stoppen

Gewoon

Someones

Quote from: jan on Jun 16, 2012, 05:46 PM

Een goed alternatief waar ik onlangs mee ben begonnen omdat mij de sigaretten/shag te duur werden is een electrische sigaret.
Vereist een eenmalige investering van 15 euro (Aramax Vaping Pen). Haal nu wekelijks 2 flesjes vloeistof a 2,95 stuk.
De wekelijkse onkosten voor het roken zijn nu 6 euro, ipv 30 voordat ik op een budget leefde.

Mooie lijst trouwens, om nog verder te besparen kun je de koffiepads nog vervangen door gemalen koffie, zelf doe ik hiervan een TL in een kopje en kokend water erbij. Bij de laatste slok dan wel even opletten dat je de koffieprut niet naar binnen werkt  :D
Een filter is natuurlijk ook een optie.

Frederike

Quote from: Someones on Nov 07, 2017, 02:37 PM
Quote from: jan on Jun 16, 2012, 05:46 PM

Een goed alternatief waar ik onlangs mee ben begonnen omdat mij de sigaretten/shag te duur werden is een electrische sigaret.
Vereist een eenmalige investering van 15 euro (Aramax Vaping Pen). Haal nu wekelijks 2 flesjes vloeistof a 2,95 stuk.
De wekelijkse onkosten voor het roken zijn nu 6 euro, ipv 30 voordat ik op een budget leefde.

Mooie lijst trouwens, om nog verder te besparen kun je de koffiepads nog vervangen door gemalen koffie, zelf doe ik hiervan een TL in een kopje en kokend water erbij. Bij de laatste slok dan wel even opletten dat je de koffieprut niet naar binnen werkt  :D
Een filter is natuurlijk ook een optie.

Weet waar je aan begint https://wizzits.com/e-sigaret-schadelijk-slecht/

Frederike