Inhoud pakket Voedselbank

Started by tuthola, Jun 16, 2012, 08:56 AM

Previous topic - Next topic

tuthola

Alleerst dank voor de reakties die ik elke keer krijg het is fijn om te zien dat het gelezen word, vorige week weer verzaakt mijn pakket hier neer te zetten dit omdat soms mijn hoofd zo vol zit dat ik er de energie niet voor heb.
Gister kreeg ik brief van mijn bewindvoerder waar de het eerste half jaar verslag in zat...er stond in dat ik me goed aan de afspraken hou en dat ik misschien in aanmerking kan komen voor verkort trajekt dit heeft te maken met mijn gezondheid en natuurlijk mijn inkomen wat niet gaat veranderen. Aan de ene kant is dat fijn om te weten maar aan de andere kant maakt het mij verdrietig de wetenschap dat het nooit beter word, en daar bedoel ik dan niet het geld mee. Ook hier zal ik een weg in moeten vinden.
En dan nu de inhoud van mijn pakket :

1 kilo kant en klaar specibonen
1 zakje sla
3 x zakjes wokgroente
1 paprika
1 komkommer
1 zakje wortjeltjes
1 pot rode bietjes
3 pakjes chineze mix knorr
10 verpakte koffiepads
3 brood
1 pond gehakt
3 stukjes gebakken vis
1 pak rijst
2 flesjes knoflooksaus
1 zak chips
1 boek

Volgende week krijg ik mijn laatste pakket omdat het raadslid vind dat mijn studerende kinderen mee moeten betalen. Gelukkig heb ik nog wat geld van de meevallers van de nuon en wtcg wet dus hoop het tekort er mee op te vangen.

M.vr.gr.

Libra

Lieve Tuthola,

Quote from: tuthola on Oct 20, 2012, 11:00 AM
Volgende week krijg ik mijn laatste pakket omdat het raadslid vind dat mijn studerende kinderen mee moeten betalen. Gelukkig heb ik nog wat geld van de meevallers van de nuon en wtcg wet dus hoop het tekort er mee op te vangen.

Hier kan ik me z

tuthola

Lieve Libra, ook ik was daar boos over maarja ik heb er niks aan dus roei maar met de riemen die ik heb, de jongens bouwen nu al een studieschuld op maargoed dat betaald zich straks hopelijk terug, ze doen het goed dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken maar voel me wel schuldig dat ze hun studie zelf moeten betalen en pa het wel kan betalen maar het wel best vind, daar maak ik me nog drukker over.

Het maakt niet uit voor mij of ik verkort trajekt krijg want het inkomen blijft hetzelfde en financiel krijg ik het alleen ruimer als de jongens gaan werken of dat ze het huis uit gaan en dat duurd nog wel even. Ik heb ze nog graag thuis dus zal verder niet klagen ;D

Chrissie

Wederom weer een fantastisch pakket tuthola.

Fijn dat je het elke week hier neergezet hebt misschien heeft net andere mensen toch over die drempel heengetrokken om toch die stap er heen te maken dan heb je toch weer een mooi doel bereikt. ;)
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

tuthola

Het is alweer enige weken geleden dat ik het zonder voedselpakket moet stellen, ik vind het moeilijk om op dit moment rond te komen, maar ik red het elke keer weer om uit tekomen met mijn weekgeld. Ik ga wel elke week naar de markt om een groentepakket van 3 euro te kopen, soms is het veel van hetzelfde maar dat moet dan maar de eerste tijd, er staat in elk geval elke dag warm eten op tafel  :D.
Nu heeft mijn familie overlegt (zonder mijn weten) en tot de conclusie gekomen dat ze mij elke maand een klein bedrag geven zodat er ook vlees of wat dan ook op tafel kan komen.
Ze geven elk 10 euro in de maand zodat ik gelukkig nog onder mijn vrij te laten bedrag blijf en dit niet als inkomsten hoef te rekenen.
Het zweet brak me uit dat ze het mededeelde vd week en paar traantjes moest ik weg pinken zo ongelovelijk lief van mijn familie dat ik er even sprakeloos van was.
Dit wilde ik graag met jullie delen omdat mijn pa, broer, zussen en schoonzus kanjers zijn en dan heb ik het niet alleen over het extra centje.

Chrissie

Wat heb jij een geweldige familie, maar ja wat wil je ook met zo'n geweldige vrouw! :-*
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Kaatje

wat superfijn zeg dat ze dit voor je doen en je af en toe ook vlees of wat anders wat niet in het groentepakket zit kan halen om te maken voor het eten.

geloof graag dat je sprakeloos was, maar geniet ervan en dat ze zulke kanjers zijn dat is echt onbetaalbaar!

Xdewit

tuthola, wat een belachelijke situatie! Geen voedselpakket meer en je zonen moeten mee betalen. Als je bij me in de buurt woont, kom ik je gewoon mijn pakket brengen hoor!!
Ik heb alleen niet zoveel groenten, meestal wel veel chips :/
Ik hoop dat je een oplossing vindt om toch een gezond alternatief te vinden!

Buster

Het mag ook wel eens een beetje meezitten, toch?

Knuf

Libra

Lieve Tuthola,

Wat een heerlijk vroeg Sinterklaas/Kerst cadeau!!!
Ik ben zo blij voor je!

Je familie is inderdaad goud waard!!
En als het een persoon gegund is, dan ben jij het wel!!

Ik word hier (plaatsvervangend) helemaal blij van!

Heel veel liefs en een dikke knuffel dappere amazone ;)
:-*

Bloem2

Fijn Tut, jij verdient ook een medaille !  :)

tuthola

Lieve mensen van dit forum allemaal bedankt voor jullie lieve reakties, ik had ook niet anders verwacht van jullie :D Het is fijn om hier mijn zorgen en soms blijdschap te delen.