Inhoud pakket Voedselbank

Started by tuthola, Jun 16, 2012, 08:56 AM

Previous topic - Next topic

Libra

En zo is het maar net!!!!

Mooi pakket weer en met hier en daar een beetje aanvulling weer een heerlijk weekmenu!

tuthola

Ik mag tot eind oktober gebruik maken van de voedselbank en dan is het helaas over omdat de mevrouw van juridische raadsleden eigenlijk vind dat de jongens mee moeten betalen, maarja die studeren dus kan ik slechts kostgeld gaan vragen, maar als de nood aan de man is willen ze wel wat bij het huishuidgeld doen dit doe ik alleen als ik het niet red. Eind september ontvang ik van de WTCG wet een leuk bedrag wat ik mag houden in de WSNP dus dat geld verdeel ik dan zodat ik tot eind december 20 euro meer weekgeld heb. Eind december krijg ik dan weer een plukje van de WTCG wet en die kan ik dan weer verdelen over het begin van het jaar. Ik heb met mijn zus afgesproken dat ik het geld bij haar leg en dat zij mij dan wekelijks 20 euro geeft, dit doe ik omdat ik vaak wat voor de jongens haal en het geld dan zomaar verdwijnt.

Oja de jongens vonden het in het begin echt kansloos maar na uitleg over hoe we er voor staan hadden ze er vrede mee en eten ze er lekker van  ::) Toen ik ziek was heeft mijn jongste het pakket in zn eentje opgehaald wat ik heel stoer van hem vond, dat zie ik mijn oudste niet doen maar je kan niet alles hebben ;D

M.vr.gr.

Bloem2

Hey Tut, verstandige aanpak! Voor september staat er

Libra

Die nieuwe regels zijn inderdaad belachelijk!!!
Hetzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor het vaststellen van je beslagvrije voet. Op het moment dat je kinderen 18 worden en van de middelbare school af zijn worden zij hier niet meer in meegenomen omdat zij zogenaamd voor zichzelf kunnen zorgen dan.
Ongeacht of zij een baan hebben of studeren.
"Men" vergeet voor het gemak even dat als kinderen studeren (ongeacht de leeftijd) zij nog altijd vrijwel volledig voor de last van de ouders komen!!

De regels zijn zo krom en je wordt er doodmoe van!
In jouw geval wordt je driedubbel "bestraft" omdat je kinderen de leeftijd van 18 bereiken.
Geen recht meer op kinderbijslag, een verlaging van je beslagvrije voet en geen recht meer op een voedselpakket hoe hard je dit ook nodig hebt.

Dat je je weekbudget op deze manier aanvult doe je gewoon heel goed en zeker heel verstandig dat je dit bij je zus in "bewaring" geeft.
Maar het blijft van de zotte..... :(

P.S.: jouw jongste is zeker heel stoer!!!! :)

tuthola

@Bloem...de december uitkering van wtcg krijg ik van het CAK omdat ik thuiszorg heb en de nodige medicatie het vorig jaar kreeg ik rond de 500 euro als je het zeker wilt weten moet je ff googlen op wtcg wet.

@Libra....Het ergste vind ik dat mijn uitkering vanaf hun 18de jaar van alleenstaande ouder naar alleenstaande is gegaan, heel krom want ik ben tenslotte nog alleenstaande moeder maargoed we roeien met de riemen die we hebben.

tuthola

Na een uitgeruste week weer volop aan de bak (op mijn manier) en dus ook weer mijn voedselpakket opgehaald.....

3 half wit brood
1 pond lof
2 zakjes gesneden sla
1 zakje gesneden rode kool
1 potje rabarber
5 tomaten
1 komkommer
2 gourget
1 grote zak koffiepads
4 hamburgers
3 stukjes gebakken vis
1 pak extran sportdrink
2 spaggheti a 500 gr
2 blikjes framboos op sap
1 fruitdrink
6 proefmonster pasta jam
2 gebakjes

Hier natuurlijk weer heel blij mee

Libra

Dat geloof ik tuthola!!
Wat een mooi pakket weer!
Heel gevarieerd en lekker van alles wat.

Geniet er maar weer lekker van!

liefs

Buster

Geen witlof?  ;D

Ziet er weer goed uit!

tuthola

Sorry wegens ziekte kon ik het niet opbrengen om de inhoud van het pakket op te schrijven.
Mijn zus heeft wel het pakket voor me gehaald wat heel lief was, ze heeft het zelf goed maar is nu ook de schaamte voorbij en gaat het in der upje ophalen...TOP zus. Ik knap nu een beetje op dus hoop vrijdag weer zelf mee te kunnen gaan.

lotte

ik vind het heel vervelend om te lezen dat je zo in de lappenmand zit.
als er iets is, dat ik voor je kan doen, om je lijf een beetje te ontzien, zou je me dat dan laten weten?

Buster

Doe maar rustig aan, wij lopen niet weg,...

tuthola

Afgelopen vrijdag mijn pakket zelf opgehaald waar het volgende inzat:

1  pond lof
1  zak wokgroente a 400 gr
1  pot bietjes
1  pakje peultjes a 250 gr
1  blikje fruit
3  appels
2  brood
2  snitzels
1 zakje gebakken vis
2  flessen hero fruitdrink
1  zak chips
1  zak kroepoek
1  boek
1  kaars

deze week te weinig groente dus dinsdag naar de markt om groente pakket te halen. Dit pakket is 3 euro en zit vaak lekkere groente in.

Chrissie

Ondanks dat er minder groente in zit vind ik je pakket nog steeds mooi en gezond!
Vind het heel mooi om te lezen want ik haal er idee
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Libra

Lieve tuthola,

Sluit me aan bij Chrissie!
Toch weer een mooi pakket!

Eet smakelijk de komende week!

Liefs

tuthola

Ik ben ook zeker niet ontevreden over het pakket en misschien als ik het pakket niet meer krijg vermeld ik welke groente in het pakket van de markt zitten ik denk dat ik daar ook aardig de week mee rond kom.
Groetjes en bedankt voor de reakties.