Inhoud pakket Voedselbank

Started by tuthola, Jun 16, 2012, 08:56 AM

Previous topic - Next topic

tuthola

@Gewoon, dit was ook een vakantie voor alleenstaande moeders (vaders) met kinderen die het niet breed hadden, in die tijd was ik ook al ziek maar ben nog steeds blij dat ik dit met de kids heb kunnen doen, inderdaad die lachende gezichten van je kinderen (en ik natuurlijk) de opmerking nadat de tent aan een kant vol was geregend....mam wat een avontuur en vervolgens met zn 3 op een luchtbed moeten slapen omdat alles nat was  :o...onbetaalbaar die herinneringen ;D

tuthola

Gister weer mijn voedselpakket afgehaald het volgende zat er in:

2  kilo aardappels
1  pond spercibonen
2  pakken luxe witlof uit de vriezer
2  zakjes gesneden sla
1  krop sla
1  kilo witlof
3  perzikken
6  appels
3  rookworsten
2  brood
2  gebakjes
1  pak pittabroodjes a 10 stuks
2  flesjes vitaminen drankjes
6  pakjes slamix
6  stukjes gebakken vis
1  kilo gehakt
3  sate vlees op stokjes voor bbq
1  blik goulash soep
1  pakje rooibos thee
1  bosje bloemen

Ik heb de bloemen en witlof aan mn zus gegeven daar ze altijd met me meerijd en had dit keer wel erg veel witlof   :)
Ik ben natuurlijk weer benieuwd wat jullie van mijn pakket vinden, ik ben er weer blij mee.

Turfje

Mooi pakket hoor! Daar mag je zeker blij mee zijn.
Toevallig las ik pas nog ergens dat iemand ook een pakket kreeg van
de voedselbank, maar daar zat bar weinig in.
Zeker qua eten. Zat meer chips e.d. in dan wat anders en maar 1 soort groente wat ook nog
niet eens genoeg was voor meerdere maaltijden.

Groet, Turfje

Buster

Er is op dit moment idd een schaarste aan groente en aardappels, rijst en pasta. Gelukkig niet in alle gebieden. Tuthola, je hebt weer een super pakket deze week.

Waar ik ook wel benieuwd naar ben wat je er dan nog bij koopt om het compleet te maken.
Ik neem aan vlees, eieren, melk dat soort dingen.
Kom je dan wel uit met

tuthola

@Buster op die vraag zat ik te wachten :)

Ik koop inderdaad mijn boodschappen nadat ik het voedselpakket gekregen heb, meestal is dat op zaterdag niet veel meer. Nu veel vlees en vis in het pakket dus dat hoeft deze week niet. Ik heb vandaag
3x 2 ltr melk               3.60
1 kuipje margarine       0.79
2 bakboter                 0.70
gehaktkruiden
(2 verschillende)         1.40
1 leverworst               0.69
(broodbeleg)
1 paardeworst             1.09
(broodbeleg)
1 grillworstje
(broodbeleg                1.29
eieren 10 stuks          1.49
aarbei yogert              0.55
2 diepvries spinazie      1.14
1 meloen                    1.49
                              ------
Totaal                      14.23               
                              =====

Over tot a.s. vrijdag               25.77
                                         =====

Hiervan moet ik nog brood, limonade,
wc papier, shampoo en douchespul voor de jongens te halen en een zak hondenvoer.
Af en toe is het eentonig eten maar ik ben allang blij dat we 5 van de 7 dagen groente en vlees kunnen eten.  Met dit pakket heb ik extra yogert en 1 meloen kunnen halen, meloen is trouwens al op die vinden mij jongens zo lekker dus meteen schoongemaakt, ik moest er dus snel bij zijn om ook een stukje te krijgen ;D. Meestal heb ik 2x broodbeleg maar deze week kon ik 3x halen. Mocht ik nog wat van mijn weekgeld overhouden koop ik nog wat schoonmaakspullen en koffie want ook dat begint op te raken. Ik denk dat ik het vd week weer net ga redden.

Buster

Het is op voor je het weet,...

Gelukkig ziet het er goed uit deze week ;)

tuthola

Klopt Buster het is op voor je het weet en blijft elke week een gereken wat wel en niet kan dus ik bekijk het per week.

Chrissie

Je hebt iedere keer weer een mooi pakket tuthola, dat ze er zelfs een bosje bloemen bij doen is super.
Ze denken overal om bij jullie vind dat fantastisch om te lezen de mensen worden goed in hun waarde gelaten en dat is zeer belangrijk!

Hoop dat de mensen dat ook bij hun doen want die vrijwilligers doen wel fantastisch werk ;)
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Dick

Er zitten veel verse groenten in, dus nog gezond ook.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Libra

Mooi pakket weer Tuthola!
En mag ik hier nog aan toevoegen dat ik heel veel bewondering heb voor jou hoe je dit doet met zo weinig geld voor zoveel mensen per week.
Ik maak een hele diepe buiging voor je!

jan

Jullie eten meer vers dan wij! Mijn vrouw klaagt altijd dat ze geen bloemen krijgt, terwijl ze die wel verdiend.

Het is goed dat de voedselbank er is, dit geeft de mensen echt lichtpuntjes in het leven!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

jan

Om terug te komen op het laatste, er hoort geen voedsel bank te zijn in de ideale wereld. Maar daar leven wij helaas niet in.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Libra

Via de Social Media las ik vandaag dat de organisatoren van Alpe d'HuZes al het voedsel wat overgebleven is gedoneerd heeft aan de voedselbank, onder het motto "opgeven is geen optie, maar weggooien natuurlijk ook niet!" Hulde voor deze mensen!!

tuthola

@Jan, ja helaas leven we niet in een ideale wereld en ik heb eigenlijk niks te klagen omdat ik tot nu toe vaak groente, aardappels, vis en vlees in het pakket heb en een lieve familie dat af en toe wat boodschapjes toestopt. Wat niet wegneemt dat ik ook wel is een patatje wil halen bij de snackbar omdat dat ff lekker makkelijk is of dat ik wegens mijn ziekte te moe ben om nog te koken, of samen met de jongens bbq vlees halen zoals de meeste van mijn buren nu met dit mooie weer doen ik moet eerlijk toegeven dat ik dan wel is jaloers ben en dan niet om het eten maar de gezelligheid die er bij komt. Nu dus toch even geklaagd maar dit ligt niet aan het pakket van de voedselbank waar ik heel tevreden mee ben.

@Libra ik ben het met je eens Hulde voor deze mensen...

tuthola

Hier weer de inhoud van mijn voedselpakket:

2  brood
1  bloemkool
1  zakje gesneden sla
1  zakje gesneden spitskool
2  luxe witlof (vriezer verpakking)
1  zakje gesneden champignon
2  zakjes gesneden ui
1  zak soepgroente
1  oranje voetbalbrood (afbak voor in de oven)
1  blik groentesoep
2  oranje cake
3  blikjes cola
1 pakje koffiepads a 10 stuks
4  hamburgers

Er stond een doos met boeken en heb daar nog 1 boek van meegenomen.