Inhoud pakket Voedselbank

Started by tuthola, Jun 16, 2012, 08:56 AM

Previous topic - Next topic

tuthola

Gister mijn pakket opgehaald waar het volgende inzat :
2 kilo aardappelen
3 grote uien
3 pond witlof
1 pond sperciboontjes
1 pond peultjes
1 zak gesneden andyvie
1 pond luxe witlof (vriezerverpakking met ham/kaas/spek)
1 wit brood
1 pak vruchtenhagel (voor op brood)
2 ltr  7-up light
7 energy repen
8 kleine tubes tandpasta
2 kleine potjes wortels/doperwten
2 stukjes gebakken vis
1 fles wasmiddel euroshopper

Ik kan dus aardig de week door met de groente ik ben benieuwd wat jullie van mijn pakket vinden want ik ben er weer blij mee.

Chrissie

Een zeer mooi gezond pakket en ook nog tandpasta en wasmiddel erbij, hier kun je heel veel mee. Hoe vaak in de maand kan je eigenlijk een voedsel pakket ophalen? als ik je dat mag vragen.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

tuthola

Chrissie ik mag 1x per week een voedselpakket ophalen :D

Libra

Ik vind dit een fantastisch pakket, juist vanwege de hoeveelheid groente!
En super dat er inderdaad ook wasmiddel in zit. Dat zijn de artikelen die vaak toch wel een flinke hap uit je weekbudget nemen.

jan

Dit is een aardige aanvulling, met veel verse groenten.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

gewoon

Hoi

Tuthola

Stoer, dat je schrijft over de inhoud van het pakket, witlof is mijn favoriete groente dus eet smakelijk.

Ook wil ik even zeggen dat er in Vlaardingen deze week, een particuliere aktie is gehouden ook komende week is er aandacht op radio rijnmond voor Vlaardingen en aktie,s

Stem daar maar op af, misschien niet de muziek die je keuze is maar maakt wel van de stad een dorp. Beetje ons kent ons en ook de gratis evenmenten waar je van op de hoogte blijft.

Gewoon

tuthola

Dankjewel Gewoon ik zie dat mijn topic redelijk bekeken word dus ga ik hier elke week opschrijven wat er allemaal, al trek ik er 1 over de streep om toch een pakket aan te vragen is mijn doel gelukt.
Ik ga de radiozender opzoeken, ik kom niet uit de buurt van Vlaardingen maar wel leuk om te luisteren hoe het daar aan toegaat.

Chrissie

Wat heerlijk dat je elke week een pakket kan halen alleen als ik het al lees van wat er in zit tuthola dan heb ik al zoiets van wat zal jou dat een stuk rust geven ( minder stress) om toch die maand door te komen.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

tuthola

Gister mijn voedselpakket opgehaald waar het volgende inzat:
2  brood
1  kilo witlof
1  pond spercibonen
2  krop sla
2  kleine soep uit de vriezer
1  kilo gehakt
4  pakjes honig lasagna mix
1  pakje koffiepads a 18 stuk hazelnootsmaak
1  pak lassie toverrijst
1  blik tropische fruitcoctail
6  appels
4  staafijsjes
1  stukje zeep
1  fles koffiemelk
1  pot bruine bonen
1  feesttaartje

Weer een fijn pakket waar ik een paar dagen mee voort kan  :D

tuthola

Ik vergeet nog 3 stukjes vis en bakje kersen die we gister al opgegeten hebben ;D

Buster

Wat fijn dat er weer zoveel groente en fruit in zat.

Eet smakelijk!

Libra

Fantastisch pakket weer!!

Geniet er lekker van en zeker....EET SMAKELIJK!!! :D

gewoon

Ha doet mij aan een leuke tijd denken, heb vroeger de Scouting gedraaid en daar dee ik de inkopen en stelde zulke pakketen samen voor de jongens die dan met eigen kruiden enzo een bijzonder mogelijk maaltijd moesten maken  was altijd het hoogte punt van de dag.

Was toen erg goed in kortingen los praten, stuur maar eens keurig in uniform geklede jongens je winkel uit.

Weetje is nu meer dan twintig jaar terug maar hield rekening met mensen met weinig, als er plots jongens niet op zomer kamp konden, dan was dat goed voor een huisbezoek en als dan bleek dat er geen geld was dan ging die jongen gewoon mee, voor niks.

dan maar wat harder aan het jasje van de bakker trekken.

Ik denk dat Scouting nog steeds een aanrader is als goedkoop en fijne vakanties als je zelf niet weg kan.

En eet smakelijk

Gewoon

tuthola

@Gewoon nu jij het over goedkope vakanties heb moet ik denken aan mijn goedkope vakanties met mn jongens. Dit werd destijds geregeld door een stichting en kon  voor 270 gulden (toen nog guldentijd) 1 week op vakantie naar frankrijk met de bus, het was een echte natuurcamping zonder zwembad maar wel een riviertje waar de jongens in konden zwemmen.We sliepen in kleine tentjes en aten in een oud gebouw zonder ramen. Het eten werd gemaakt door vrijwilligers en sommige vaders of moeders hielpen met het schoonmaken van de groente enzo het eten stelde niet veel voor en de douche was op 1 keer na altijd koud,maar wat een geweldige vakanties waren dit voor mij en mn jongens ze konden mountainbiken, surfival door de camping, roeien, snachts een dropping en noem maar op helaas zijn deze vakanties door de bezuinigingen niet meer haalbaar. We zijn daar 2x geweest en kijk er op terug als een van de leukste vakanties met mijn jongens.

gewoon

Hoi Tuthola

Wat leuk dat je deze ervaring hebt gehad en er zelf ook bij was, deden wij ook wel als ondersteunde staf bijvoorbeeld een jongen met heimwee dan ging ma gewoon mee als kookstaf.
En het was natuurlijk ook 100% vrijwilgers werk maar wat je er voor terug kreeg die blijde gezichten van ouders en jongens, na zo een kamp on betaalbaar.

Zeker bij die het moeilijk hadden en de kinderen anders 6 weken thuis zaten, het onbespreekbaar zijn, van geen geld was toen veel erger dan nu.

Word ik weer erg vrolijk van

Groet Gewoon