Mijn verhaal over mijn schulden

Started by Libra, Jun 15, 2012, 04:09 PM

Previous topic - Next topic

tuthola

Zal inderdaad een fijn gevoel zijn Libra om alles weer betaald te hebben en nog je achterstand vd wehkamp ook applaus voor jezelf  :D

Buster

Wauw, dat is dubbel goed nieuws!

Libra

Even weer een laatste update, maar helaas is het deze keer geen goed nieuws.

Vanochtend met mijn moeder bij de bank geweest en ondanks het feit dat mijn moeder misschien al 50 jaar klant is (en een zeer goede klant), stelde de bank zich heel halstarrig op.
Hypotheekrente moet betaald, linksom of rechtsom en mijn voorstel werd van tafel geveegd.
Mijn moeder kon in het uiterste geval haar huis wel verkopen!! :o

Wel wilden ze mijn moeder meteen nog weer een nieuwe hypotheek aansmeren....!!!!
Zowel mijn moeder als ik riepen gelijktijdig: NEE!!!!
Hij begon al te praten over 50.000 tot 100.000 Euro om voor de komende 10 jaar de rente betalingen veilig te stellen.

Denk je eens even in.....dan zou ik dus een schuld bij mijn moeder hebben van 250.000 Euro in het slechtste geval in plaats van de 150.000 Euro nu.
Zo helpen ze je dus nog verder de afgrond in!

Dus totaal geen hulp en meedenken in de huidige situatie zit er ook niet in.

Mijn moeder zit nu op een andere oplossing te broeden.
Het is toch eigenlijk te gek voor woorden!! Ze is 87 en door mij zit ze nu in de ellende en dan roepen ze bij zo'n bank doodleuk: "verkoop uw huis maar"!

Ik voel me zo ontzettend machteloos en zo schuldig!!!
Dat ik met mijn gat op de blaren moet zitten neem ik voor lief (het zijn tenslotte MIJN schulden), maar dat mijn moeder er nu op deze manier in meegetrokken wordt vind ik ronduit verschrikkelijk!
Ze heeft dit tenslotte alleen maar gedaan om mij te helpen.

Turfje

Pffff Libra....weet niet wat ik daar op moet zeggen!
Sterkte, hopelijk komt er toch nog 'n andere oplossing al zou ik niet weten hoe.

Libra

Dank je Turfje! :-*
Ik weet wel dat ik er op dit moment even helemaal doorheen zit!
Ik zei gisteren bij de bank nog als galgenhumor: "nou, dan is er nog maar

lotte

Hmmmm
ik had hier toch een berichtje gepost voor je... waar is dat nou gebleven? ???

in iedergeval geef ik je nu eerst een hele dikke knuffel. Heus, er komt voor alles wel een oplossing, al zie je die op dit moment nog niet.

Het voelt altijd super rot wanneer je anderen mee trekt in het hele verhaal, dat begrijp ik heel goed, maar ik hou je toch even een de spiegel voor. Je mag toch aannemen dat je moeder ook nagedacht heeft over de voor en tegens toen ze besloot je te helpen. Haar reaktie is wel begrijpelijk, maar ergens vind ik hem ook onnodig kwetsend voor jou, want ik geloof nooit, dat je dit opzettelijk hebt gedaan. ;)

Dus gooi ik er nog maar een knuffel tegen aan, maar nu gewoon voor jou, niet om de financiele ellende, maar om al het andere verdriet dat het met zich mee brengt
;)

Libra

lotte

Chrissie

Libra ik ben er gewoon stil van en kan me alleen maar bij Lotte aansluiten.

Ik doe een virtuele arm om je heen en geef je een hele dikke knuffel :-*
Houdt moed meid!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Libra

Dank je wel, lieve Chrissie!! :-*

Al die virtuele knuffels en steun die je hier krijgt doen me gewoon heel erg goed!
Het steuntje in de rug waar je soms even zo'n behoefte aan hebt.

Heb net met mijn moeder en mijn stiefvader gesproken en een plan de campagne gemaakt.
Mijn stiefvader gaat de komende tijd dus de rente van de hypotheek van een ton betalen en mijn moeder de rente van de andere van 50.000.
Ze gaan dit sowieso doen voor de duur van het schuldentraject en de aanloopperiode daar naartoe.
Ik heb met ze afgesproken dat ik van het geld wat terugkomt van de deurwaarder de achterstand aanvul en zij starten dan 01 september a.s.

Het lichtpuntje is, dat als ik straks in het traject zit, in ieder geval die anderhalve ton in de schuldsanering meegenomen wordt, dus dat mijn moeder en mijn stiefvader elke jaar een deeltje terugkrijgen.

Ik weet dat je normaalgesproken je ouders/naaste familieleden niet mee mag nemen als schuldeisers en dat zij, om het maar even heel populair te zeggen, naast de pot piesen, maar dat is nu gelukkig niet zo in mijn situatie.
Dat scheelt in ieder geval weer een heel klein beetje.

Nu maar weer op naar de volgende horde!
Het klokje tikt in ieder geval gestaag door en 14 september komt steeds dichterbij.

Eerst dinsdag maar naar de Gemeente om het traject op te starten!!

gewoon

Hoi libra
Je voeld je zo schuldig lees ik maar probeer dan op zulke momenten ook te denken dat je ooid door peppie & kokkie voor gesteld ben aan een levende ramp.

maar

En ook dat het voor je ouders hoe moeilijk je het ook vindt dit echt zoveel beter is dat je ouders betrokken zijn.

Bij je ouders, misschien dankbaarheid dat zij er kunnen zijn voor jou.

Gewoon

Buster

Lieve Libra, ik lees maar weet gewoon even niet wat ik moet zeggen.

Kan me zo voorstellen dat alle wind nu uit je zeilen is geslagen.

Ik hoop van harte dat er snel weer wat licht in de duisternis komt.

Knuf,...

lotte

lieve lieve dame,

ik hoop dat je een klein beetje geslapen hebt, en dat je die molen van denkwerk vannacht even uitgezet hebt  ;)

het feit dat je die 1,5 ton mee mag nemen in het verhaal schuldsanering is toch alleen maar mooi! En zo zou je moeder het ook moeten zien.

14 september komt zeker al heel snel dichterbij. Dus nog heel even volhouden!

liefs

lotte

Libra

Lieve allemaal,

Nou....echt goed geslapen heb ik niet. De spanningen van de laatste tijd kwamen er even goed uit, maar dat ervaar ik als goed!
Alles opgekropt houden is op de lange termijn zeer slecht voor je gezondheid. ;)

Net zoals Lotte schreef, voor alles komt een oplossing, ook al zie je dat nu niet meteen.
De oplossing is er. Weliswaar een wankele, zeker gezien hun leeftijd, maar toch een oplossing.
En ik kan en wil me nu geen zorgen maken over wat er misschien over 1 of 2 jaar gebeurd. Dat is totaal verspilde moeite en energie.
En die energie heb ik nu even nodig voor andere dingen!!

Als de dingen lopen met het UWV zoals ik graag zou willen, dan ziet de situatie er over een jaar misschien heel anders uit en zijn er misschien andere oplossingen mogelijk, zoals Lotte schreef.

De ergste klap heb ik weer overleefd en ik ga vol goede moed weer verder.

Dit alles was wel weer even een "wake-up call" en ik heb dan ook besloten dat het hoog tijd wordt dat ik voor mezelf een buffer ga opbouwen, zoals Buster zo vaak aangeeft.
Ik zat nog steeds, zoals ik hier al vele malen gelezen heb bij anderen, in de modus van "zoveel mogelijk aflossen".
Vanaf nu ga ik daarmee stoppen.
Dat wil zeggen, ik los nog wel gewoon steeds mijn schulden af, maar alleen dat wat ik moet aflossen en niets extra's meer.
Dat geld zet ik opzij om eventuele andere dingen op te kunnen vangen.

Het is echt een proces met vallen en opstaan en elke dag leer je er weer wat bij.
Het is ook een kwestie van bepaalde knoppen omzetten en anders tegen dingen aan leren kijken.
En dat doe ik door de reacties en tips die jullie hier plaatsen.

Dank je wel doet dan ook geen recht aan wat jullie antwoorden daadwerkelijk voor me betekenen en de steun en tips die ik hier krijg.
Jullie zijn stuk voor stuk geweldige mensen en ik ben ontzettend dankbaar dat ik jullie en dit forum gevonden heb.

Heel veel liefs,
Libra

Buster

Wauw,.. diepe bewondering voor je (veer)kracht.