Mijn verhaal over mijn schulden

Started by Libra, Jun 15, 2012, 04:09 PM

Previous topic - Next topic

lotte

*klapt stoeltje uit en gaat zitten.... wachtend op nieuws van Libra*  ;)

even serieus... is het al tijd voor een update?

liefs

Libra

Ja!!! Tijd voor een update! (mits dat gaat lukken, want mijn poes heeft besloten dat ze nu op het toetsenbord gaat zitten ;), met andere woorden: "vrouwtje, ik wil aandacht"!!)

Vanochtend eindelijk de makelaar gesproken en hij heeft niets gehoord, dus de ontbindende clausule is vervallen!

Hierna de Gemeente gebeld en een afspraak gemaakt voor 28 augustus.
Daarna de bank gebeld waar de 2e hypotheek loopt (die van mijn moeder) en daar een afspraak gemaakt voor 23 augustus.
Toen langs de bank om een nieuwe uitdraai van het BKR aan te vragen, want die andere dateerde van november 2010 en voor een schuldhulpaanvraag mag dit niet ouder zijn dan 6 maanden.
Ook nog mijn advocaat gebeld, maar zij zat op een zitting en was later telefonisch in gesprek, dus wacht nog steeds op een telefoontje van haar.

En nu.....ja, wat nu ??? ???

Morgen nog even langs de bank om alle papieren van mijn moeder en mezelf langs te brengen, zodat de contactpersoon daar een dossier kan aanmaken voordat het gesprek plaatsvindt.
Ik heb wel alvast een voorstel aan de bank op papier gezet en nu hoop ik maar dat ze daarmee akkoord gaan.

Met andere woorden: een heleboel gedaan, maar ik moet gewoon nog even wachten. :(
En alhoewel ik normaalgesproken "engelengeduld" heb, bemerk ik nu bij mezelf dat ik toch wel enigzins ge

Vlinder307

Wat een werk en energie kost het toch he om alles op een rijtje te zetten ik kan mij voorstellen dat je duidelijkheid wilt maar in ieder geval de trein rijdt!!

Wat ontzettend gaaf dat je op deze manier er even uit kan en dan nog wel naar Italie!!
Wowww...dat gun ik je echt en ik hoop ook van harte dat je je even los kan maken van de "schuldenwereld" om zo energie op te doen voor de komende periode.

Hihi heb ook zo'n kat die het heerlijk vindt om op het warme toetsenbord te liggen heel lastig soms..

Ik wens je een hele fijne paar dagen toe en tot ziens!!

Warme knuffel..

Turfje

Kan me voorstellen dat je wil weten waar je aan toe bent.
Maar helaas, niet iedereen is even snel. ;)

De reden dat je naar Itali

Libra

@Turfje: ja, klopt helemaal, de reden is natuurlijk helemaal niet leuk!
Vind het heel verdrietig voor haar en was eigenlijk zo enthousiast omdat mijn familie hier zo enthousiast op reageerde, zo van: heerlijk joh, even lekker een paar dagen er tussenuit.
Ga haar daar dan ook lekker in de watten leggen zolang als ik er ben en zo veel mogelijk helpen.

Maar toch, (en dit klinkt heel ego

lotte

ga lekker genieten dame! vergeten even die hele ellende, beloof je me dat?

voor het weer hoef je niet te gaan hoor, het wordt hier ook tropisch... ;D ;D

liefs

Kaatje

GENIET (en laat je zorgen eventjes hier, maandag zijn die er weer voor je, maar die dagen in Itali

Libra

Dank jullie wel lieve allemaal!!!

Zoals jullie begrepen zullen hebben, ik ben weer terug, maar.......wat heb ik ondanks het vele werk en alle zorgen om mijn nichtje genoten!!!! ;D ;D

lotte

Fijn dat je even hebt kunnen genieten, maar ook wel weer fijn dat je terug bent...  ;D
heb je het lekker gehad? ondanks dat je ongetwijfeld heel erg druk bent geweest?
liefs

Vlinder307

Quote from: lotte on Aug 20, 2012, 08:48 PM

heb je het lekker gehad? ondanks dat je ongetwijfeld heel erg druk bent geweest?
liefs

Hier ben ik ook benieuwd naar!!

Liefs...

Turfje

Fijn dat je genoten hebt van je daagjes er ff uit!! :)

Libra

;D ;D ;D

Het was echt heerlijk! en.....ik heb gewoon echt 2 hele dagen helemaal niet aan alle sores hier gedacht zelfs!!
Het was 33 graden, maar het is een "droge" warmte, dus niet zoals hier dat het dan vreselijk benauwd is ofzo.
Mijn nichtje en neef hadden voor het seizoen 2 jongens in dienst genomen om te helpen met schoonmaken, onderhoud en als animatie-team voor de kinderen.
Nu mijn nichtje uitgevallen was, namen zij vrijwel de hele schoonmaak voor hun rekening.
Ik werd bevorderd tot "wasvrouw" ;), hield hun eigen huis schoon, verzorgde het ontbijt en de lunch en paste op de kinderen.

Ik was alleen ontzettend blij en dankbaar toen wij in Brussel landde en bleek dat mijn
nichtje zelf uit het vliegtuig kon lopen. Door de druk bij het stijgen en landen had het helemaal fout kunnen gaan, maar dat is gelukkig niet gebeurd!!

Nu is ze weer thuis en zijn mijn zus en zwager bij haar in huis om te helpen en heb ik inmiddels alweer een rondje huisarts en ziekenhuis erop zitten met mijn moeder.

Maar natuurlijk ook de fantastische brief van mijn advocate ontvangen met het goede nieuws.

Nu overmorgen een gesprek bij de bank over de 2e hypotheek die mijn moeder voor mij heeft opgenomen. Ik heb een voorstel op papier gezet en ik hoop dat zij daarmee akkoord gaan. Dus dat is nog even duimen en afwachten.

En dan heb ik volgende week dinsdag een afspraak hier op het gemeentehuis met de Sociale Dienst. Ze hebben inmiddels het vragenformulier wat ik moet invullen voor schuldhulpverlening opgestuurd, dus ook dat loopt nu.

Al met al weer genoeg werk aan de winkel!!

Kaatje

Super zeg dat je het heerlijk hebt gehad! En ook wel heel fijn dat je nu het een en ander hebt lopen en dat het eigenlijk wachten is op reacties! Ik duim voor je op heel veel positief nieuws :)

Libra

Dank je Kaatje, heel lief van je!
De reactie waar ik het meest naar uitkijk is dat de deurwaarder het geld wat ze onterecht hebben ingehouden snel op mijn bankrekening terugstort! ;)

Die dag doe ik een dansje!  :D

En nog meer positief nieuws: heb extreem zuinig aan gedaan dus deze maand kan ik gewoon weer alle vaste lasten en de aflossingen betalen, plus dat ik ook nog mijn achterstand van vorige maand bij Wehkamp heb kunnen inlopen.
Alles ligt dus weer op koers en dat is wel een heel fijn gevoel! ;D