Mijn verhaal over mijn schulden

Started by Libra, Jun 15, 2012, 04:09 PM

Previous topic - Next topic

Weegschaaltje

Wat een fijn nieuws op deze regenachtige dag.3 x 365 dagen en je hebt een schone lei. Wat een geweldig vooruitzicht.

Libra

Quote from: Weegschaaltje on May 29, 2013, 07:39 PM
Wat een fijn nieuws op deze regenachtige dag.3 x 365 dagen en je hebt een schone lei. Wat een geweldig vooruitzicht.

;D ;D ;D
Korrektie!! ;), nog maar 1094 dagen!!! ;D ;D

:-*

Weegschaaltje

Haha idd - 1 dag. Das nog beterrrrrrr.

Knibbel

En nu nog 1092 dagen!!  ;D ;D

Heerlijk toch dat het nu echt officieel is. Hulde aan deze kanjer!!
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

moederbeest4

WOW SUPER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wat een heerlijke berichten van je.
Gefeliciteerd !!!
Jij kan nu heerlijk gaan aftellen, en aan het einde vd tunnel een schuldenvrij leven wow

Libra

Lieve allemaal,

Op deze prachtige, zonnige dag staat de teller op 1090!! ;D

Ik heb afgelopen vrijdag een prachtig Word document voor mezelf gemaakt van 1095 naar 0. ;) :P
Om hier niet helemaal "geobsedeerd" door te raken en mijn focus ook nog gewoon op andere alledaagse dingen te kunnen richten, heb ik voor mezelf besloten om 1 keer per week de stand bij te mogen werken.
Op die manier blijft het ook "leefbaar"! :)

Donderdag weer kontakt gehad met mijn bewindvoerder en zoals mijn gesprekken met hem tot nu toe verlopen, heb ik er echt alle vertrouwen in dat we een hele goede samenwerking op kunnen bouwen.

A.s. vrijdag komt hij op huisbezoek.
Dan ga ik hem in levende lijve ontmoeten, gaan we de puntjes op de i zetten en gaat het traject echt beginnen.
Want ik moet eerlijk bekennen dat het tot nu toe allemaal heel onwerkelijk voelt.
In de zin van dat ik niet echt het gevoel heb dat ik nu "in het traject zit".

Er is de afgelopen week namelijk helemaal niets wezenlijks veranderd ten opzichte van de periode daarvoor.
Behalve dan dat het vonnis van de Rechtbank vol in het zicht bovenop mijn printer ligt en ik daar elke dag minstens 3 keer even naar kijk en er dan een hele brede lach op mijn gezicht komt en ik een gevoel van diepe blijdschap en dankbaarheid voel.
Maar voor de rest..........?
Nog geen bankblokkade, ik kan nog steeds betalingen doen en de automatische afschrijvingen lopen ook gewoon door.

Het "grappige" is dat deze rust een groot stuk onrust met zich meebrengt.
Iets wat, denk ik, iedere schuldenaar herkent.
Altijd het gevoel en de gedachte in je achterhoofd dat deze "rust" vast weer "de stilte voor de storm is"...... :P
Ondanks dat je weet dat deze stilte nu echt is!
Van de bestaande schuldeisers kan er geen incasso bureau of deurwaarder meer op de deur kloppen en zolang je je gewoon aan de regels houdt en geen nieuwe schulden meer maakt, behoort dat fenomeen tot het verleden.

Heel veel liefs

Kaatje

Wat een heerlijk nieuws! Geniet er maar mooi van :) :)
We tellen met z'n allen af voor jou tot die op 0 staat :) :)
En daarna gaan we een groot feest hebben en lang dansen :) :)

Weegschaaltje

Ik ben zo blij voor je dat je nu daadwerkelijk kan aftellen. Wat zal dat straks een rust geven als je echt schulden vrij bent.

Chrissie

Jeetje als ik nu al weer zie dat er 4 dagen zijn afgegeten dan gaat het wel heel snel.
Voordat je het weet zijn die drie jaar om en denk je waar is die tijd gebleven.
Heerlijk idee toch! kan je eindelijk weer normaal leven zonder al die stress.

Ik tel ook mee tot hij op nul staat daarna gaan we heerlijk met z'n allen feesten en dansen.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

tuthola

Lieve Libra....

Een beetje laat maar ben ontzettend blij dat je bent toegelaten tot de WSNP, ik zit net je verhaal te lezen met een smile op mijn gezicht omdat het zo herkenbaar is wat je de laatste tijd hebt meegemaakt. Laat het aftellen maar beginnen.... ;D

gewoon

Ha Libra
Lees je bericht en wat een fijn bericht ik gun het je van harte er is einde aan het enorme drama wat je mee hebt gemaakt, en wat ben je sterk gebleven.

Die drie jaar zullen daar bij in het niets verbleken, en het is weer precies zomer aan het worden als deze voorbij, zijn hoop dat je met geluk daar naar toe mag leven.

Gefeliciteerd

Gewoon

tuthola

Hoi Libra.....ben je al zenuwachtig voor morgen ??
Succes met je gesprek en zou even vragen aan je bewindvoerder of je wel mag omscholen nu je het traject van de WSNP ingaat want bij mijn weten mag je niet omscholen omdat je die tijd moet vrij maken om te kunnen werken, misschien heb ik het weer helemaal verkeerd maar wilde het toch even melden.

Liefs

Libra

Lieve allemaal,

Eindelijk weer even tijd voor een nieuwe update na een wel zeer hectische week.
Allereerst wil ik iedereen nog heel even bedanken, die ik nog niet bedankt had, voor de felicitaties en jullie allemaal voor het meeleven. :-*

Afgelopen vrijdag de bewindvoerder op huisbezoek gehad.
Een hele aardige jonge man die, zo bleek, met mijn oudste dochter op de middelbare school had gezeten.

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik alle geluk van de wereld heb en dat ik heel blij en dankbaar ben, want.......Libra houdt volledige zeggenschap!! :P ;D ;D
En wat dat voor mij betekent zullen de mensen die mij wat beter kennen heel goed kunnen begrijpen.

Ik krijg dus mijn volledige ziektewetuitkering gestort, houd volledige zeggenschap over mijn bankrekening en mijn vaste lasten en moet dan alleen 1 keer per maand alles boven mijn VTLB op de boedelrekening storten.
In overleg met de rechter-commissaris heeft mijn bewindvoerder besloten dat ik mijn financiële huishouding dusdanig goed op orde heb, dat zij er alle vertrouwen in hebben dat ik deze verantwoordelijkheid aankan en het tot een goed einde kan brengen.
Nou, control-freak die ik ben :P, gelukkiger hadden ze mij niet kunnen maken!! ;D
Ook krijg ik geen verhuisplicht.

En is het dan alleen maar een feestje?
Nee, zeker niet!
Er waren ook zeker minpunten.
Zoals alle betalingsregelingen die ik heb weer stopgezet worden en het restant of de volledige bedragen weer opgenomen worden in de schuldenlijst. :'(
Posten die ik gewoon uit mijn VTLB kan betalen, zoals de Gemeente en Waterschapsbelasting, maar ook mijn net afgesloten betalingsregeling met de energieleverancier voor mijn jaarafrekening en zelfs de rekening van mijn lieve boekhouder die ik altijd in gedeeltes mag betalen. :(

Ook gaat de bewindvoerder checken of mijn gecombineerde levens-/begrafenisverzekering afgekocht kan worden.
Deze verzekering hebben mijn ouders afgesloten nadat ik geboren was en deze loopt al bijna 54 jaar.
Daar is dus een aardig kapitaal op gespaard onder gunstige omstandigheden en was bedoeld om mijn crematie van te betalen en een eventueel "zakcentje" voor mijn kinderen.
Als het nu afgekocht gaat worden is dat ten eerste niet alleen een behoorlijke kapitaalvernietiging en een behoorlijke verhoging van mijn inkomen op de eerstvolgende jaaropgave bij de Belastingdienst (met alle gevolgen vandien, zoals waarschijnlijk een nieuwe belastingschuld :(), maar tegelijkertijd wel een nare gedachte dat als er iets zou gebeuren de Staat in eerste instantie opdraait voor mijn begrafeniskosten, maar (en dat zou ook zomaar kunnen met alle bezuinigingen en veranderingen die plaatsvinden in de wet- en regelgeving) dat dan mijn kinderen op zouden moeten draaien voor deze kosten.
En juist daarom had ik deze verzekering!!
Ik heb gisteren alle informatie doorgestuurd naar de bewindvoerder en ik wacht het maar gewoon rustig af.

Je hebt helemaal gelijk hoor, lieve Tuthola.
Normaalgesproken mag je geen voltijdsopleiding volgen als je in het WSNP traject zit, maar ik val in de uitzonderingsregeling, omdat het een re-integratietraject betreft en ik maar 1 dag in de week naar school zou gaan.
Ook hebben ze mijn sollicitatieverplichting op "hold" gezet. Ik hoef nu dus niet te solliciteren om het re-integratietraject niet te frustreren.
Doordat ik uitgevallen ben met mijn rugklachten kan ik niet meer terug in mijn oude beroep (ik kan niet meer 8 uur per dag, 40 uur per week achter de computer zitten) en is het re-integratietraject gecombineerd met omscholing, de enige mogelijkheid voor mij om weer een betaalde baan te vinden.

Maar al met al zul je mij niet horen klagen hoor!!
Integendeel zelfs!
Het kan allemaal vele malen erger.
En dat niet alleen......die schone lei die daar aan het einde lonkt, maakt dat alles daarbij vergeleken in het niet valt en "peanuts" is! :)

Oh... en de teller staat vandaag op 1083! ;D
De eerste 9 heb ik geslacht en nu ga ik op naar de 7!
Als een soort van schuldenmeter die je ziet dalen. ;)

Een hele fijne zondag allemaal en heel veel liefs.
:-*

Buster

Wat een heerlijk bericht!

Ik ga voor je duimen.
Tja, en wellicht is het argument; nieuwe schuld bij een juridisch preferente eiser toch een doorslaggevend argument.
Dit komt de bestaande eisers niet ten goede ;)

Weegschaaltje

Wat super dat je zelf de controle mag houden over je financiën. Is toch lekker dat zij er de volle vertrouwen in hebben dat je t zelf kan handelen.