Mijn verhaal over mijn schulden

Started by Libra, Jun 15, 2012, 04:09 PM

Previous topic - Next topic

Boeddha

Ook van mij enorm veel succes en sterkte!
Be strong, have faith!

lotte

ik denk aan je wijffie,
hoop dat alles uit gaat pakken op de manier die jij voor ogen hebt.
dikke knuffel, en natuurlijk een  :-*

liefs

lotte

Libra

Lieve, lieve allemaal,

HIEP, HIEP, HOERA!!!!!!!!
TOEGELATEN!!!!! ;D ;D

Dank jullie wel allemaal voor alle lieve wensen en steun! :-* :-*

Pffffff.......het was wel spannend hoor!!
Maar ik had een hele sympathieke rechter en eigenlijk heeft de hele zitting niet langer geduurd dan 10 minuten.
En na die 10 minuten kwam het verlossende woord.
"Mevrouw, het vonnis van de rechtbank is dat u toegelaten wordt tot de WSNP".
Ik wilde die man wel zoenen!!! ;) ;D ;D

Oohhh.....en even voor Lotte: als hij gevraagd had "gaat u mee een beschuitje eten", dan had ik gezegd: "heel graag"!!!!!!! ;) ;D
Wát een leuke man!! :-[ ;D ;D

Volgende week dinsdag kan ik na 3 uur 's middags de rechtbank bellen en dan krijg ik te horen welke bewindvoerder ik krijg.

Ik heb met heel veel plezier mijn handtekening gezet bij de griffier voor zijn administratieve afhandeling.
En op dat moment kwam de spanning eruit die dit allemaal met zich meegebracht heeft.
Ik verontschuldigde me voor mijn toch wel ietwat bibberende handje.

Terug in de hal vroeg de vrouwelijke portier aan me of het allemaal gelukt was en toen kon ik mijn blijdschap fysiek uiten.
Ik voelde de aandrang om haar te omhelzen, maar ik heb me maar een beetje ingehouden. :P
De behoefte aan fysiek contact was even te groot, dus legde ik even mijn hand op haar arm en jubelde: "ik ben toegelaten"!!
Ze begon te lachen en feliciteerde me en zei: "wel jammer, want nu bent u klaar en het is net begonnen met regenen".
Ik antwoorde stralend: "dat kan me niets schelen, want mijn dag kan niet meer stuk"!!

En toen thuis, ja toen kwamen de emoties en heb ik wel even een paar traantjes weggepinkt van blijdschap en opluchting!
En.......lag de voorlopige aanslag over 2012 in de bus :-\ en laat ik nu net gisteren alle openstaande vorderingen van de Belastingdienst en de Gemeente betaald hebben! :P
Ach ja....., mijn buffer is â,¬ 850,00 armer, maar toen ik aan de rechter vertelde dat die schulden van het lijstje afgestreept konden worden, reageerde hij heel blij verrast en heel complimenteus door te zeggen: "wat goed van u dat u dat gedaan heeft".

Nu kan het aftellen beginnen! ;) :)
1095 dagen nog even door buffelen, dan kan het boek met een mega klap gesloten worden en komt er een einde aan de nachtmerrie, die "schuldenmonster" heet!! ;D

Ik sta nu aan het begin van de tunnel, maar ik zie al een lichtje aan het einde.
En met elke dag die vanaf nu voorbijgaat, zal dat lichtje telkens een stukje feller gaan schijnen en groter worden.
Ik ben zo ontzettend blij en dankbaar dat ik nu de kans heb gekregen om aan een schuldenvrije toekomst te mogen werken en dat die inktzwarte duisternis verdwenen is!

En ondanks dat de zon hier zich nu even verstopt heeft achter de wolken, ziet de toekomst er heel zonnig uit.
Ook omdat ik bericht heb gekregen van het UWV dat mijn re-integratie traject van start gaat, met daarbij groen licht tot omscholing.
Schuldhulpverlening, here I come!!!! ;) ;D

Dank jullie wel, nogmaals en heel veel liefs voor jullie allemaal!!
:-*

Weegschaaltje

Ik doe een mega dans voor je. Geweldig dat je nu met 3 jaar klaar bent.

Kaatje

Lieve Libra, dit is echt super nieuws. Virtueel dans ik heel hard met je mee!!!! Zo fijn dat je toegelaten bent en dat je over 3 jaar het boek kan sluiten en dat je ook mag omscholen. Wat een positieve berichten zo op 1 dag!! Ben echt ontzettend blij voor je. (sorry dat het geen langer bericht is, maar reden is bij je bekend).

Ik ben ontzettend blij voor je!!!! Geniet er van!!!!!

Buster

Lieve Libra,

Zit je verhaal vanachter wat waterige oogjes te lezen.
Het is je ZO gegund!
Ik tel met je mee.

Dikke dikke knuf.

Knibbel

Wat een heerlijk geweldig nieuws Libra. Gefeliciteerd, je hebt het verdiend!! Ook ik maak een megadans voor je. Sta op het punt om mijn kleinzoon van de peuterspeelzaal te halen, maar dacht even kijken of er nieuws is van Libra. Nou, deze oma gaat dansend de straat op. En laat nou de zon zich hier ook nog toevallig volop zien. Ook die is blij! Super, super blij voor je.

Liefs en een dikke zoen voor je.....
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Boeddha

Jeetje!!! Wat een ontzettend goed nieuws!

En nu ophouden met betalen van je schulden en alles laten doen door je bewindvoerder!
Wat een last is er van je schouders gevallen!

geniet van dit heerlijke gevoel!

Dikke knuffel voor jou!!

Be strong, have faith!

lotte

Lotte heeft ook wel een beetje behoefte aan wat fysiek contact,
dus zij deelt je wel even een mega knuffel uit hoor!!!
;D ;D ;D ;D

kom maar op met die borrel!

Bloem2

Beste Libra,

Fantastisch nieuws!! Gefeliciteerd.

Laat ik je nog even meegeven dat je bankrekening geblokkeerd gaat worden door
je WSNP, pin dus z.s.m. leefgeld voor de komende 2 a 3 weken !!!!

Be

Chrissie

En ik kom weer achter iedereen aankakken  sjok sjok ;D
Maar ik ben net zoals de anderen zo ontzettend gigantisch blij voor je.
Super gefeliciteerd dame!
Nog een omscholing erbij wat wil je nog meer.  ;)
Je hebt het dubbel en dwars verdiend!!!

liefs en dikke knuffels

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Libra

Lieve, lieve allemaal,

Dank jullie wel weer voor alle felicitaties!
Ik heb ze zitten lezen met tranen in mijn ogen en een brok in mijn keel.
Jullie hartverwarmende reacties hebben me ontroerd.

Niet alleen hier op het forum leeft iedereen ontzettend mee, ook privé.
Ik ben vanmiddag overspoeld met sms'jes en telefoontjes.

Ondanks dat ik het toch wel ietwat cryptisch op mijn FB pagina had geplaatst kreeg ik ook daar felicitaties.
Het antwoord van één van mijn vriendinnen die op dit moment zelfs op vakantie in het buitenland is, wil ik hier toch even met jullie delen.

"Goed nieuws lieverd, voor die 1094 dagen zijn er veel die je zullen bijstaan!*

Mijn o zo lieve en dierbare golfballen!!
Wat zou ik zonder hen moeten?!

En nu?
Na alle spanning die ik bewust en onbewust toch gevoeld heb, kickt de ontspanning heel hard in en ben ik even helemaal leeg en op.
Deze dame duikt dan ook zo haar bedje in, want morgen komen mijn 2 allerliefste kleinzoons een weekendje bij oma logeren! ;D
Dolle pret, ik kijk ernaar uit en het wordt weer onwijs genieten, maar ook 's morgens apenvroeg mijn bed uit, dus ga ik nu alvast maar een beetje "voorslapen". ;)

Nogmaals, dank jullie wel allemaal voor het meeleven en al jullie ontzettend lieve berichten.

Voor nu welterusten en heel veel liefs.
:-*

geefnietop

Lieve Libra,

Nou hier komt ik nog even, mosterd na de maaltijd.... ;), maar ik ben superrrrrrrr blij voor je. Deze 1094 dagen kom je ook zonder kleerscheuren door en dan kan je nieuwe begin beginnen. En wat goed dat je je kunt laten omscholen. Zo zie je maar, alles komt goed. Heel veel liefs van mij.

Libra

Het is officieel!!!

Vandaag ontving ik het vonnis van de Rechtbank in de post.
Ik kan jullie vertellen dat dit het enige vonnis is waar ik de afgelopen 5 jaar blij mee ben geweest. :P

Dus sinds gisteren ben ik officieel toegelaten tot de WSNP en kan het aftellen beginnen! ;D

Gisteren ook kontakt gehad met mijn bewindvoerder.
Een hele aardige man en ik zie onze "samenwerking" dan ook vol vertrouwen tegemoet!
Morgen belt hij mij om een afspraak te maken voor volgende week voor het huisbezoek.

In het "Libra-kamp" heerst dus alleen maar rust en blijdschap!
;D

Heel veel liefs