Mijn verhaal over mijn schulden

Started by Libra, Jun 15, 2012, 04:09 PM

Previous topic - Next topic

peter

Gefeliciteerd, ik hoop dat er een last van je af is gevallen.
Peter
Administrator Forum

Buster

Nou laten we dan zeggen; 14 september is je champagne momentje!

Libra

Turfje

Oh mooi Libra, je huis verkocht! Proficiat!
Hopelijk komt er geen kink meer in die kabel en gaat de verkoop ook echt door.
Ik zal voor je duimen.

Groet, Turfje.

Libra

Slapeloze nachten gehad sinds woensdag...... :(

Af en toe een sprankje voorzichtige blijdschap dat nu naar alle waarschijnlijkheid mijn huis dan toch eindelijk verkocht wordt.
Maar nog altijd overheerst een beetje het gevoel van boosheid en de zorgen.

Ik weet het, ik moet dit loslaten, maar het gevoel van onmacht en dat je behandeld wordt zonder enig (menselijk) respect hebben momenteel nog even de overhand.

Toen ik donderdagmiddag de makelaar aan de telefoon had en mijn frustratie uitte over het feit hoe ik te weten was gekomen dat mijn huis verkocht was, begon hij een beetje te stotteren en zei dat hij wel aan de casemanager van de bank had gevraagd of ik niet even gebeld moest worden.
De casemanager had volgens hem geantwoord dat ik wel op de hoogte gesteld zou worden als het allemaal definitief was. En ja, achteraf had hij mij eigenlijk wel even zelf kunnen bellen.......
Ik was gewoon heel boos en zei dat ik het geen stijl vond omdat hij heel goed weet dat het voor mij niet alleen maar het verkopen van mijn huis is, maar dat er veel meer aan vastzit. Hij wist me wel te bellen voor elk wissewasje en voor elke bezichtiging terwijl ik er al helemaal niet meer woonde.
Hij maakte een "beetje" zijn excuses, vertelde wat meer details en vroeg of ik het voorlopig koopcontract zou willen hebben.
Jaaa.....uiteraard wilde ik dat hebben!!

Ik ontving het later op de middag via de mail en daar komen dus ook mijn frustraties en nog altijd durende boosheid vandaan.
De kopers hebben het voorlopig koopcontract getekend op 05 juli en de bank op 10 juli jl.
10 JULI!!!!!!! de datum waarop ik een afspraak had met het Juridisch Loket!!!
De kopers hebben het huis bezichtigd op 13 juni, dus ergens eind juni waren de onderhandelingen al afgerond en was het bekent.

Als ik dit geweten had, was ik nog niet eens meer de strijd aangegaan met de gerechtsdeurwaarder en dan had ik zeker die 113 Euro aan kosten niet uitgegeven!!
Want als de gerechtsdeurwaarder er niet mee instemt om het beslag terug te draaien, ga ik zeker niet naar de rechtbank!
Ik kan moeilijk voor de rechtbank verklaren dat alle kosten voor de woning voor mijn last komen, als ik weet dat dit geen maand meer duurt.
Mijn advocate is tenslotte pas 13 augustus terug van vakantie en als er dan al bericht is van de tegenpartij, sta je niet de volgende dag voor de rechter!

Vandaar dus dat ik ondanks jullie felicitaties (dank je wel nog Turfje ;)) niet echt blij en enthousiast reageerde......sorry.
Wie weet, nu ik het even van me af heb kunnen schrijven, dat ik de boosheid en de frustratie nu los kan laten.
Het is zoals het is.

Bloem2

Libra, dit is werkelijk ongehoord! Ook van de makelaar, want hij stuurt je wel
een nota voor de verleende diensten.
Kan me je frustratie dan ook helemaal voorstellen.

Buster

Ik snap je frustraties en ze zijn ook geheel terecht, maar zie het eens anders,..

lotte

hallo lieve dame,

even rustig gaan zitten, adem in , adem uit... schreeuw en als het oplucht, vloek een paar keer... en dan..
hergroeperen...
klinkt er militaristisch, maar even de prioriteiten weer helder stellen.
Lijstjes maken, hoe en wat, en wat nu als eerste gedaan moet worden.

Het moge duidelijk zijn, de hele gang van zaken rond de verkoop van je huis, is ronduit schandalig. Daar mogen de betrokken mensen best op aangesproken gaan worden.
Dus even een kleine samenvatting van hoe jij aan je info gekomen bent, richting je advocaat. Zij zal er wel raad mee weten.

Je bent goed bezig! Ook al voelt het op dit moment nog niet zo, straks zal het een hele zorg minder zijn.

Hou je haaks!

liefs

cookie

Heel veel succes alles komt goed!

Libra

Lieve allemaal, dank jullie wel :-*

Het hier van me afschrijven en jullie hartverwarmende ondersteuning heeft inderdaad geholpen :P
Ik heb weer rust in mijn hoofd.

Prioriteiten op een rijtje gezet en het plan de campagne is als volgt:

Op 13 augustus aan het einde van de middag de makelaar bellen om zeker te stellen dat de ontbindende clausule vervallen is;
Op 14 augustus zowel de advocate als de Gemeente bellen, ten eerste om aan haar te vragen of er nog nieuws is van de gerechtsdeurwaarder (mits ik natuurlijk voor die tijd nog niets van gehoord heb) en ten tweede om een afspraak te maken om de situatie te bespreken.

De boosheid is gezakt. Het heeft, samen met de frustratie, een plek gekregen.
De feiten liggen nu eenmaal zoals ze liggen en ik moet nu mijn vizier op de toekomst richten.
Hoe die eruit komt te zien is natuurlijk afhankelijk van hoe de zaken nu verder gaan lopen.
Als de koop gesloten wordt op 14 september (is trouwens de uiterste datum overdracht), dan zou ik in principe een week later (zeg maar 21 september) de precieze hoogte van mijn schulden kunnen weten.
En dan is het een kwestie van hoe snel de Gemeente werkt en de schuldhulpverlening gestart wordt.
Dan zou eventueel het WSNP traject in maart 2013 gestart kunnen worden, vooropgesteld natuurlijk dat het minnelijke traject mislukt, waar ik eigenlijk wel vanuit ga.
Hoe snel ik dan in de WSNP zou kunnen komen is uiteraard geheel afhankelijk van de tijdspanne bij de rechtbank.

Ok

Turfje

Quote from: Libra on Aug 05, 2012, 03:56 PM
Maar vele kleine druppels maken uiteindelijk toch een plasje ;D

En zo is het maar net!

lotte

graag gedaan  ;D ;D ;D

nee even serieus, fijn dat je het weer allemaal op een rijtje hebt... dat alleen al geeft rust..

goed bezig dame!

Vlinder307

Lieve Libra ,

Allereerst hartelijk dank voor je bericht op mijn draadje alleen het meeleven is al zo fijn want want kan je je alleen voelen in een dergelijk soort situatie en dan zijn begrip en tips van harte welkom maar daar weer jij alles van heb ik gelezen!

Wat heb jij veel meegemaakt zeg en nog!
Ook jij zit dus nog in het begin van de "oplossingsperiode" gelukkig voor jou lees ik wel stapjes vooruit!

Nu ik zo "her en der" eens rond lees besef ik mij terdege dat positiviteit en wilskracht heel belangrijk is om verder te komen en juist daarom is deze site zo prachtig en zinvol!
We kunnen dit elkaar gratis schenken met grote winst uiteindelijk!

Ik ben heel benieuwd welke schuldenlast er voor je overblijft na het verkopen van je huis maar jij niet minder uiteraard.. ;)

Ik blijf je volgen..
Ga door op je ingeslagen weg en hou vol!

Liefs Vlinder..

Libra

Dank je wel Vlinder! En graag gedaan. :)

Mijn traject loopt al een poosje zoals je hebt kunnen lezen, maar ik heb dit forum pas recentelijk ontdekt. En wat ben ik daar blij mee!!!
Inderdaad, de steun en het begrip wat je hier vindt is inderdaad onbetaalbaar!
En dan heb ik het nog niet eens over alle praktische tips en kennis die je hier opdoet!

En ja, ondanks dat het weer elke dag een voortdurend gevecht is voor iedereen die hier zit, gaan we absoluut door en helpen elkaar op de dagen dat je het even moeilijk hebt.

Dit forum is van onschatbare waarde en het maakt het leven een stuk makkelijker omdat je weet dat je niet alleen staat.

Fijn dat jij dit nu ook gevonden hebt en hier kracht en moed uit put.
We houden allemaal vol!! :)

Liefs

Vlinder307

En is de ontbindende clausule vervallen en nog nieuws van de gerechtsdeurwaarder gehoord?

Liefs...