Mijn verhaal over mijn schulden

Started by Libra, Jun 15, 2012, 04:09 PM

Previous topic - Next topic

Libra

Vandaag weer een brief van de Belastingdienst ontvangen.
Mijn huurtoeslag is weer veranderd, vanwege mijn gewijzigde inkomen over 2012.

Ik ben benieuwd wat ze nu weer uit de hoge hoed gaan toveren.... ;D
Never a dull moment met die jongens! ;)

Vorige week uit het niets opeens een ontstoken kies :(
Ik zag eruit als zo'n mannetje uit een cartoon, met zo'n hele dikke wang en een zakdoek om zijn hoofd geknoopt.
Alles behalve fijn dus!!

Maar tegelijkertijd ook de pijn in mijn buik, want dit ga ik natuurlijk rechtsom of linksom zelf betalen.
Daar gaat mijn buffer! :(
Maar ja, aan de andere kant ben ik wel heel blij dat ik die buffer heb (en voor dit soort dingen is je buffer natuurlijk ook bedoeld), maar ik ben gewoon een "Scrooge" geworden. :)
Ik zit er nog net niet letterlijk bovenop, maar wel figuurlijk en ik heb gewoon een hekel gekregen aan geld uitgeven. :P

En dan ben ik weer heel dankbaar dat ik straks, als de boel in mijn mond eerst wat rustiger is geworden, wel gewoon naar de tandarts kan gaan en die kies kan laten trekken.
Dan is dat "leed" ook weer geleden! :)

Voor de rest is het nog steeds wachten op een oproep van de rechtbank.
En kabbelt de rust nog altijd voort...... ;D

Heel veel liefs

geefnietop

Hallo Libra,

Wat fijn dat er nog altijd rust is, alleen balen van je kies zeg. En wat kan dat pijn doen....brrr. Hopelijk ben je snel van die ellendeling verlost. Maar goed dat je een buffer hebt opgebouwd om dit soort dingen op te kunnen vangen. Lijkt me ook niet fijn om lang met een ontstoken kies rond te blijven lopen. Dat "scrooge" komt mij bekend voor. Begin het langzaam aan leuk te vinden om niets uit te geven.. :D. Stel je toch eens voor als we straks zonder schulden zitten, worden we allemaal nog superrijk door al het bezuinigen hahahaha. Hopelijk ben je snel pijnvrij.

Liefs

Knibbel

Wat vervelend van je ontstoken kies en nog vervelender dat ze niets kunnen doen zolang de ontsteking niet weg is. Ik weet uit ervaring hoe pijnlijk dat is. Hoop voor je dat je niet te lang hoeft te wachten.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je het zonde vind om je bufferpotje ervoor aan te spreken, maar ja als je de keus hebt tussen geld uit je bufferpotje of de kans om binnen korte tijd weer met een onstoken kies en pijn rond te lopen.....

En een scrooge? Nog even en hier loopt nog eentje rond. Ik wil ook zo min mogelijk geld uitgeven, ik sta nog net niet op de markt of in de supermarkten af te dingen over de prijs.  Maar wat niet is kan nog komen. ;D ;D

Ik gun jou nog een lange rustige periode en sterkte met je kies.

Liefs

“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Laurentine

Sterkte Libra, ik weet ook alles van ontstoken (verstands) kiezen. Je zal straks blij zijn als hij eruit is.
En hier ook nog een Scrooge. Dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten schept ook een band al had ik liever een andere gemeenschappelijke deler gehad. ;)

Buster

Amen Laurentien!

Bedenk dat de deler die we ook allemaal hebben is dat we met de schouders eronder ons leven om willen gooien. ;)

Libra

Dank jullie wel, lieve allemaal voor het medeleven! :-*
Nee, zo'n ontsteking is echt geen pretje!

Gisteren door alle drukke "Zuster Klivia" dingen 's ochtends vergeten te spoelen en omdat ik eigenlijk niet veel last had, dacht ik 's avonds: eens even kijken hoe het gaat.

Dom, dom, dom dus!!
Vanochtend de boel maar weer opengepoetst (heel fijn :o) en maar weer spoelen.
Maar je bent gewoon wel weer 3 dagen achterop. :(

Het wordt dus niet eerder dan volgende week een rondje tandarts.
Maar goed, dat spoelen heeft ook wel weer een voordeel: er zit voldoende alcohol in!! ;D ;D
Dus het is echt weer: "elk nadeel, heb ze voordeel"!! ;) ;D ;D

Heel veel liefs

Weegschaaltje

Jeetje dat klinkt ook niet fijn. Dat je over de zere plek heen moet poetsen om de boel open te maken. Is e niet iets van antibiotica wat voor je mond werkt. Dat is toch een ontstekkings remmer?

Libra

Quote from: Weegschaaltje on Apr 10, 2013, 07:31 PM
Jeetje dat klinkt ook niet fijn. Dat je over de zere plek heen moet poetsen om de boel open te maken. Is e niet iets van antibiotica wat voor je mond werkt. Dat is toch een ontstekkings remmer?

Die krijg ik nu niet omdat, als straks mijn kies getrokken is, ik daarna ook aan de antibiotica moet.
Zou een beetje teveel van het goede worden!

Weegschaaltje

Aha op die fiets. Nee dat werkt niet. Mede omdat als je te vaak ab slikt het ook niet goed is.

Knibbel

Quote from: Libra on Apr 10, 2013, 07:26 PM
Het wordt dus niet eerder dan volgende week een rondje tandarts.
Maar goed, dat spoelen heeft ook wel weer een voordeel: er zit voldoende alcohol in!! ;D ;D
Dus het is echt weer: "elk nadeel, heb ze voordeel"!! ;) ;D ;D
Zo houd je het wel vol tot volgende week, toch. Prooooost!! ;)

Libra

Zo schrijf je dat de rust voortduurt en zo verandert het binnen een kwartier.

De oproep van de rechtbank is binnen!
23 mei a.s. om 11 uur word ik verwacht.
Spannend, spannend!!

Ik ben wel blij dat het nu bekend is, dan weet je waar je aan toe bent en kun je daar naartoe leven.

En toen checkte ik even mijn bankrekening........en ik viel bijna van mijn stoel van verbazing!
De Belastingdienst heeft een smak geld op mijn rekening gestort..... :o
Schreef ik eergisteren nog dat ik benieuwd was wat zij nu weer uit hun hoge hoed zouden toveren en had ik van alles verwacht, maar dit niet!!

Ik kan het nog steeds niet geloven en heb inmiddels nog 2 keer mijn banksaldo gecheckt, maar het staat er echt op!!

Voor ik

Buster

;)

Knibbel

Waar is het feestje!! Hier is het feestje!!

tuthola

Wat fijn libra dat je nu eindelijk een datum hebt, ik heb geen leuk plaatje maar dans met je mee..... ;D

Libra

@ Buster

;D ;D Heb deze even een aantal keren op mijn gebruikelijke "orkaansterkte" afgespeeld en heerlijk meegedanst!! ;) ;D

@ Knibbel

Hahahaha........welke forumleden lopen hier mee in deze polonaise? ;D
Peter, Dick, jijzelf en??  ;) ;D
Geweldig!!

@ Tuthola
Het feit alleen al dat je zo meedanst en meeleeft is goud waard! :-*

Hiep, hiep, hoera!!!!! ;D ;D
De teller bij de Belastingdienst staat inderdaad voor de eerste rekening op 0!!!

Na overleg en op advies van mijn boekhouder toch besloten de tweede rekening voor het moment gewoon even te laten voor wat het is, omdat er nu duidelijkheid is over de zitting datum.
Als de Belastingdienst namelijk mijn aangifte 2012 verwerkt voor die datum, wordt ook dit openstaande bedrag direkt verrekend en zou ik, als ik nog weer geld terug zou krijgen, dit kunnen gebruiken voor de Gemeente belastingen.
En zo niet, dan houd ik me gewoon aan de betalingsregeling die ik afgesproken heb.
Het bedrag wat dan na verrekening overblijft (want dat doen zij uiteraard ;)) wordt dan op de boedelrekening gestort.

Een deel van het geld wat ik van de Belastingdienst teruggekregen heb was zorgtoeslag.
Dit geld heb ik vandaag meteen gebruikt om (met wat aanvulling) in 1 keer mijn openstaande rekening voor de Eigen Bijdrage in 1 keer te betalen.
Die teller staat dus ook op 0!! ;D

En zo gebruik ik het geld wat ik teruggekregen heb precies daar waarvoor het bedoeld was! :)

Maar de glimlach op mijn gezicht weet op dit moment van geen wijken!
En eigenlijk is het wel ironisch dat ik zo blij ben met de "blauwe enveloppen club" terwijl die bij de meesten hier zorgt voor heel veel buikpijn.
Het kan soms raar lopen in het leven!

En nu dus aftellen............. ;)

Heel veel liefs