Mijn verhaal over mijn schulden

Started by Libra, Jun 15, 2012, 04:09 PM

Previous topic - Next topic

tuthola

Wat de energie nota is dat nieuw voor mij ook ik had een maand achterstand en nadat het minnelijk mislukt was heb ik nooit weer wat vernomen van de Nuon maargoed dan heb ik misschien geluk gehad.
Dan je buffertje tja ik ben altijd wat huiverig met ontvangen bedragen die je op je bank gestort krijg want ik moest met het huisbezoek van mijn bewindvoerder 3 maanden bankafschriften bij hem inleveren dus vandaar dat ik dit vermelde zodat je er als de bewindvoerder er naar vraagt niet in de problemen komt.

Liefs

geefnietop

Hallo lieve Libra,

Wat ontzettend lief van je moeder om je te helpen, echt super. En wat heb je veel voor elkaar gekregen.

Ik weet zeker dat het goed gaat komen met je en wat zul jij een goede hulp zijn voor mensen met schulden. Ik heb enorme bewondering voor je doorzettingsvermogen en je positiviteit.

Ik hoop dat je snel wordt toegelaten tot het traject en dat alles waar je van droomt uitkomt!!

Liefs

Kaatje

Een beetje laat, maar echt ben zo ontzettend blij voor jou wat je voor elkaar hebt gekregen!!! En zo ontzettend fijn dat je moeder je heeft geholpen met de schuld bij het energiebedrijf! Gelukkig geen dreiging meer, dat zal ook een stuk rust geven denk ik.

Ik duim en hoop voor jou dat je redelijk snel antwoord krijgt dat je toegelaten bent tot de wsnp.

Knuffel voor een heel prachtig mens!

Libra

Quote from: Kaatje on Mar 16, 2013, 03:04 PM
Een beetje laat, maar echt ben zo ontzettend blij voor jou wat je voor elkaar hebt gekregen!!!

;D ;D ;D ;D ;D
Zulke berichten zijn nooit te laat! ;)

Dank jullie wel allemaal, dat jullie weer zo lief meeleven!
Geeft de burger weer moed en ook deze burger heeft dat af en toe weleens even nodig!

Dingen weten en/of horen is 1 ding.
Dingen zwart op wit zien staan is toch wel even iets heel anders!

Donderdag ontving ik een dikke envelop van de schuldhulpverlening.
Inhoud: het verzoekschrift voor de rechtbank.

:o :o :o
Dat was wel even schrikken!
Zo snel had ik dat namelijk niet verwacht.

En daar zit je dan met een heel dubbel gevoel.
Aan de ene kant: paniek - nu raak ik dus echt de kontr

Knibbel

En weer lees ik dit met grote bewondering. Libra, Libra, wat een inzicht, moed en doorzettingsvermogen heb jij. Daar heb ik maar twee woorden voor: diep respect en bewondering. Jij gaat er komen, jouw eigen vertrouwen op jouw kunnen is enorm. Jij bent mijn grote voorbeeld hoe sterk een mens kan zijn en hoe je je in zo'n moeilijke periode staande kunt houden en jezelf daarnaast ook de kans geeft om te genieten van alle kleine dingen die het leven te bieden heeft.

En anderen helpen dat doe je al ruimschoots genoeg, vooral op dit forum.

Ik kan me voorstellen dat je je moeder op handen draagt, geniet zoveel mogelijk samen.
De mijne leeft niet meer, maar vooral in deze moeilijke tijd mis ik haar enorm.

Heel veel liefs en ik wens je ook een fijn weekend.  :-*
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Buster

I get it ;)

Libra, wat een weg, wat een pad en wat een inzichten.
Goed om te lezen dat je je knop hebt gevonden.
Uiteindelijk gaat het er maar om een, en dat ben jij.

Je hebt alles in het werk gesteld om aan de minnelijke voorwaarden te voldoen, en daarna was het niet in jouw handen, ook niet in die van de hulpverlener.
Je grootste uitdaging staat je nog te wachtten; vertrouwen hebben in je bewindvoerder.

Ik hoop dat die van jou net zo goed is als die van Tuthola.
Lang leve de vakmensen ;)

Dikke Knuf, met een dansje

Chrissie

Voor jou hetzelfde Libra, hartstikke moedig hoe je het er allemaal neerzet hier kunnen velen van leren, heb het vol bewondering gelezen ;)

Vanaf dat jij je knop hebt omgedraaid, daar vandaan kan het alleen maar beter gaan!
Over drie jaar... 3.5 jaar gaan wij een feestje vieren dan ben jij schuldenvrij!!!

Respect dame!!

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Libra

Lieve allemaal,

Afgelopen donderdag viel het Uittreksel van de Gemeente bij mij in de bus.
Het laatste stukje wat ik nodig had voor het verzoekschrift.
En wederom ging diezelfde dag weer een kompleet boekwerk retour naar de Schuldhulpverlening.

En dat duiveltje?
Die laat mij nooit met rust!
Welk duiveltje, zul je nu misschien vragen?
Tja....als ik nu eens precies zou weten in welk gedeelte van die grijze massa in mijn hoofd het zit, zou ik het accuut bij "kop en kont" pakken en voor eens en voor altijd buiten de deur zetten!

Hoe zal ik alles nu eens aanpakken?
Wat is wijsheid?

Ter verduidelijking; het ging opeens allemaal zo snel.
Ik had net voor mezelf een aflossingsschema opgesteld voor de komende 5 maanden, maar zou ik die tijd nog wel krijgen?
Zou het niet beter zijn om bijvoorbeeld de betalingsafspraken met de Belastingdienst terug te draaien en de komplete schuld alsnog mee te nemen de WSNP in?
Dan zou ik wel mooi een buffertje voor mezelf op kunnen bouwen!
Ik twijfelde hevig en het liet me niet met rust.

E

Buster

heb niks toe te voegen, dus zeg ik even helemaal niks,....

Knibbel

Prachtig Libra, in een woord prachtig.

Je raakt hier een gevoelige snaar. Ook al zitten wij diep in de schulden, een ding zou ik voor geen goud van de wereld willen missen: de liefde van mijn kinderen, mijn familie, mijn dierbaren. Zij zijn het die het leven waard maken. Dank je wel dat dit met ons wilt delen.

Heel veel liefs van Knibbel.

Kaatje

Lieve Libra,

Dank je wel voor het delen van de tekst over de professor. Heb het een aantal maanden ook ergens gelezen en zo fijn dat je me er aan helpt herinneren :)

geefnietop

ben er helemaal stil van....zo waar....en zo

Weegschaaltje

Ja dit is zo een prachtige tekst. Niets zo belangrijk als de naaste om je heen om t levenspad te bewandelen. Hoe zwaar soms ook. Geldzaken zijn dan maar bijzaken.

Libra

Stilte..........

Is dit de befaamde stilte voor de storm, of luidt deze stilte de daadwerkelijke rust in die je krijgt als je eenmaal toegelaten bent in een traject?
Ik heb geen idee.

Begin deze week 2 brieven ontvangen van de Belastingdienst met de nieuwe saldi van mijn openstaande posten.
Hierop keurig de betalingen afgeboekt die ik overgemaakt had.

Het was vorige week echt wel weer een hoogtepunt om zelf handmatig op de betreffende facturen een afschrijving te kunnen doen en bij iedereen met wie ik een betalingsafspraak had gemaakt de stand weer naar beneden bij te kunnen stellen.
Want, geloof het of niet, dit heb ik echt gemist sinds ik afgelopen september begon met de schuldhulpverlening en alle betalingen moest stopzetten.

Deze handeling was elke maand weer een krent in de pap!
Ondanks het feit dat al die betalingen maar een hele kleine druppel op die hele grote gloeiende plaat waren, de cijfertjes veranderden elke keer in de positieve zin.

En dit werkt ronduit verslavend voor een schuldenaar, heb ik gemerkt. ;D
Alsof je een alcoholist of drugverslaafde bent die tijden droog heeft gestaan!

Dit doet bij mij wel meteen de vraag rijzen hoe vertekend je wereldbeeld wel niet wordt als je eenmaal in deze positie zit.
Word je echt zo "verknipt" dat je alleen nog maar bezig bent met geld op een eigenlijk wel heel ongezonde manier?
Want in deze context is geld geen middel meer, maar alleen nog maar een doel.

Ik merk in mezelf een bepaalde onrust op, dat ik nog zeker 2 weken moet wachten totdat ik weer de volgende betalingen ga doen.
Eigenlijk zou ik het liefst elke week dit doen. De valkuil van elke schuldenaar! :P
De schulden met geweld naar beneden en weg willen werken.

Maar dan opeens is daar de stem van de rede.
"Zorg dat je ruimte houdt in je budget voor eventuele financi

Knibbel

Het is ook net een verslaving!! Ik heb het al met de gewone rekeningen betalen, iedere keer als ik een rekening betaald heb maakt mijn hart een sprongetje van blijdschap. Vroeger had ik dat niet, je betaalt of niet, meer smaken waren er niet. Maar toen keek ik ook niet iedere dag op mijn in- en uitgavenlijstje om te kijken wat al betaald en wat nog betaald moest worden. Nu kijk er iedere dag naar: alle rekeningen die nog open staan heb ik in een rood vakje en zijn ze betaald verander ik het vakje groen. En hoe meer groene vakjes, hoe bigger my smile. ;D

Het voelt soms net echt aan als een verslaving, op deze manier geld uitgeven (lees: schulden/rekeningen betalen) geeft mij juist een bepaalde kick. Ik moet nog oppassen, straks ben ik de schuldeisers nog dankbaar dat ik ze geld mag geven!! ;D ;D ;D

Maar lieve Libra, stilte voor de storm, laat het een stilte voor de STORMVLOED VAN RUST zijn die jouw kant uit komt. Dat wens ik jou van harte toe.

Liefs....