Mijn verhaal over mijn schulden

Started by Libra, Jun 15, 2012, 04:09 PM

Previous topic - Next topic

tuthola

Lieve Libra....ook jou bericht lees ik met een glimlach en bedenk me dat je nog niet zo lang geleden in de stress schoot om de controle te verliezen nu zie ik een relaxte Libra die wel oplet en nakijkt maar dit met een ander standpunt bekijkt....heel fijn om dat te lezen.

Liefs

Libra

Quote from: Kaatje on Mar 02, 2013, 09:55 AM
En de BD, tja, het is overheid en die trekt zich zoals blijkt dus niets aan van de regels die bij bepaalde trajecten komt kijken. Dat is wel ontzettend vervelend eigenlijk!

;D ;D ;D

Volgens de schuldhulpverlening zou dit geld dus in de spaarpot gestort moeten worden, maar.........de gerechtsdeurwaarder die loonbeslag heeft gelegd trekt zich ook niets van het verhaal aan en heeft het beslag nog steeds niet ingetrokken!
Met andere woorden: de schuldhulpverlening kan alleen maar blaffen, maar niet bijten!
Want volgens de regels kunnen ze dit alleen maar verzoeken aan een schuldeiser, maar hebben ze geen wettelijk wapen in handen om dit af te dwingen.
Pas als er een akkoord bereikt is voor een minnelijk traject of als er een gerechtelijke uitspraak ligt worden schuldeisers gedwongen beslagen op te heffen.
Daarentegen, schulden bij de overheid blijven, dus zorgen zij ervoor dat zij het volle pond krijgen en het liefst voordat een traject van start gaat.

Maar het is eigenlijk wel een hele vreemde gang van zaken als je er goed over nadenkt, want in de tussentijd vermindert mijn schuld bij de aannemer en de BD in principe.
Dus elke maand die voorbijgaat veranderd mijn totale schuldenlast ook weer!

Quote from: tuthola on Mar 02, 2013, 10:14 AM
Lieve Libra....ook jou bericht lees ik met een glimlach en bedenk me dat je nog niet zo lang geleden in de stress schoot om de controle te verliezen nu zie ik een relaxte Libra die wel oplet en nakijkt maar dit met een ander standpunt bekijkt....heel fijn om dat te lezen.

Liefs

;)

De grote "ommekeer". ;D
Het aanvaarden van een situatie, je hierbij neerleggen en in vol vertrouwen elke dag leven!
Het heeft "even" wat voeten in aarde gehad voordat ik dat punt bereikt had ;), maar daar ben ik nu wel.
Aan het einde van de rit heeft het ook totaal geen zin om je vreselijk druk te gaan lopen maken over dingen die je toch niet meer kunt veranderen.
Het enige wat je daarmee bereikt is dat je dag in, dag uit in de stress leeft en dat maakt alles alleen nog maar erger!

Betekent niet dat ik nu gewoon maar achterover leun!
Ik let heel goed op dat alles wel zo goed mogelijk loopt, dus zorgen dat alle maandelijkse rekeningen wel gewoon betaald worden, ik geen nieuwe schulden maak, dat ik mijn budget niet overschrijd en de vinger aan de pols houden voor wat het traject betreft.
Daarentegen geniet ik van elke dag!!
Er gebeurt altijd wel weer iets waar ik onwijs van kan genieten of waar ik hartelijk om kan lachen.
Dus zeg ik "het leven is mooi en ten volle waard om geleefd te worden"!! :)

Heel veel liefs

Libra

Nou........zo meld je het ene moment dat er geen nieuws is, zo maak je het volgende moment je post open en staat er in de brief die je van de Schuldhulpverlening ontvangen hebt dat het minnelijk traject mislukt is en je je nu kunt gaan aanmelden voor de WSNP.

Met andere woorden: binnen een uur kan je hele leven veranderen!

Morgen dus niet bellen om te vragen naar de stand van zaken, maar om extra informatie.

De kogel is nu dus door de kerk.
En ondanks het feit dat het vanaf het begin eigenlijk wel duidelijk was dat het minnelijk niet zou gaan lukken (mijn Energieleverancier riep vanaf moment 1 dat zij niet akkoord gingen, noch zouden gaan), is het opeens wel een hele andere gewaarwording als je het daadwerkelijk "zwart op wit" ziet staan!

E

Buster

Lieve Libra,

Ja zwart wit,.. het komt wel even binen.
Als dat niet zo was, was het ook niet goed.

Zoals altijd bewonder ik je vertrouwen!
Het gaat ook goed komen. Dit is jouw pad.
Tja en dat die gekke energie leverancier dan liever een bewindvoerder laat betalen uit de boedel.
Wat jammer voor de andere eisers, denk ik dan.

Op de een of andere manier hebben ze dan toch het idee dat je bij een minnelijk akkoord meer in de watten word gelegd ofzo,.. Proest.

Voor nu duim ik met je mee voor een toewijzing!
Dikke knuf! 

Kaatje

Dat is niet niks zeg, ondank dat het er aan zat te komen, maar dat je nu minder dan een maand te tijd hebt, wordt wel wat stressen. Duim voor je dat het allemaal gaat lukken!

Ik blijf het stom vinden van de energieleverancier dat ze niet akkoord gingen!

Libra

;D ;D ;D ;D ;D

Lieve Buster en Kaatje,

Tja......wat kun je daar nu op zeggen.... :P, behalve dan dat sommige schuldeisers in mijn optiek, niet echt het buskruit uitgevonden hebben! ;D ;D

Ben geneigd jouw stelling te onderschrijven Buster, dat ze het idee hebben dat het minnelijk minder zwaar is dan een WSNP....... ::)

Ach ja......het is inderdaad zoals het is.
En ze snijden nu echt zichzelf alleen maar in de vingers, want aan het einde van rit krijgen ze nu minder dan wanneer ze akkoord waren gegaan.
De bewindvoerder leeft tenslotte ook niet van lucht alleen! ;)

Ik ga er voor!!!!

Heel veel liefs

Knibbel

Ook al had je het misschien verwacht, toch komt zo'n bericht wel hard aan. Zeker als je nog maar zo weinig tijd hebt om iets te regelen.

Sorry dat ik het zeg, maar wat hebben sommige schuldeisers (in jouw geval de energieleverancier) voor rare instelling, ze snijden zichzelf liever in de vinger dan dat ze jou tegemoet komen. Zo'n beetje baas boven baas-instelling.

Maar iets in mij zegt dat het jou wel gaat lukken Libra.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Chrissie

Gadver Lieve Libra balen dit, had zo voor je gehoopt dat het traject toch door zou gaan.
Het idee alleen al dat je weer een prooi voor de schuldeisers bent heb je niet verdiend.
Hoop dat je snel in WSNP zit zodat deze nachtmerrie eindelijk voor je stopt en dat
je verdiende rust krijgt.

Ga ontzettend hard voor je duimen lieve dame ;)
liefs Chrissie
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Libra

Is het echt waar?
Bedriegen mijn ogen me niet?
Zie ik daar echt heel in de verte een kleine lichtje flakkeren?

Ja, het is echt waar!
Daar in de verte brandt een kaarsje.
Het is net ontstoken, het lontje is nog kort.
Vandaar dat het flakkert, want het kaarsje moet nog iets langer branden zodat het lontje groter en het vlammetje sterker worden.
Maar het brandt!!

De afgelopen 10 dagen zijn heel hectisch geweest.
Bijna alle schuldeisers gesproken en met een aantal voor het moment betalingsafspraken gemaakt, waaronder de Belastingdienst.

Het waterleidingbedrijf had de schuld al afgeschreven, bleek toen ik hen belde.
Er stond nog een heel klein restantje van

Chrissie

Lieve Libra,

Kan alleen maar zeggen dat ik enorm veel bewondering voor je heb!
Keuzes ... keuzes... keuzes ...
inderdaad wat is het beste, zeg zelf altijd de tijd zal het leren ;)
Lief van je moeder dat ze het energiebedrijf van je huid heeft gehouden dat scheelt al een stuk stress.

Hoop echt voor je dat je snel in WSNP zit zodat jij verdiende rust krijgt.
Al kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat ik vind dat jij ook wel in de schuldhulpverlening kan gaan werken!
Houdt je taai meid, ga voor je duimen dat je traject snel loopt!!

liefs en  :-* :-*

Buster

Wauw,....

alleen maar wauw,....

Wat heb je veel voor elkaar gekregen in 10 dagen tijd!
Ik hoop echt zo voor je dat al je "hopen" uit mogen komen.

Het komt goed schatje,...

Hier, voor jou een flesje olie voor in de lamp. Kan je bijvullen waar nodig ;)

Knibbel

Mijn mond valt gewoon open bij het lezen. Vol bewondering!! Wat heb jij hard gewerkt de laatste paar dagen. Je bent echt een topper.... En wat een ontzettende lieve moeder heb jij. Net zoals jij ongetwijfeld ook een fantastische moeder bent.

En dat kaarsje in de verte wordt straks een echte toorts, dat weet ik heel zeker. Dat ga jij voor elkaar krijgen. Daar heb ik het volste vertrouwen in.

Ik hoop dat je snel in de WSNP kunt. En in de tussentijd: geniet lekker van al het moois wat op je pad komt, het is je zo gegund.

QuoteDat geeft me iedere keer een steuntje in de rug en maakt dat ik weet dat ik niet alleen sta, maar samen met jullie deze weg loop.
En ik ben zo blij dat ik samen met zo'n prachtig mens deze weg mag bewandelen.

Om met jouw woorden te mogen spreken die als een warme deken over ons heen daalt: "het komt goed schatje".

Heel veel liefs.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

tuthola

Lieve Libra,

Het waren inderdaad weer rare dagen voor je en dit zal nog wel even blijven totdat je officieel in de WSNP zit. Ik wil nog even terugkomen of je energie nota bij mijn weten mogen energie leveranciers je niet afsluiten van gas water en licht als je in een schuldentrajekt zit.
Je hebt het over een buffertje voor onvoorzien maar ook daar ben ik bang voor dat je dat straks moet inleveren aan je bewindvoerder omdat dit als inkomen gezien word. Het kan zijn dat je bankrekening geblokkeerd word als je toegelaten word tot de WSNP dus zorg dat je wat geld in huis hebt om tenminste 2 weken te kunnen eten.
Misschien dat je dit al wist maar wilde het toch even met je delen.

Liefs

Libra

Lieve allemaal,

Dank jullie wel weer voor jullie steun en bemoedigende woorden! :-*

Quote from: Chrissie on Mar 13, 2013, 04:12 PM

Al kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat ik vind dat jij ook wel in de schuldhulpverlening kan gaan werken!

;) ;D ;D ;D ;D
Raadt eens wat deze dame wil gaan doen? :D
Het zit in de pijplijn.
Als het allemaal z'n beslag krijgt en rond is, zal ik jullie inlichten.

Quote from: tuthola on Mar 14, 2013, 10:00 AM

Ik wil nog even terugkomen of je energie nota bij mijn weten mogen energie leveranciers je niet afsluiten van gas water en licht als je in een schuldentrajekt zit.

Dat klopt inderdaad lieve Tuthola mits........je in een traject zit!!
Door het mislukken van het minnelijk en nog niet toegelaten zijn tot de WSNP ben ik op dit moment gewoon weer vogelvrij!
In de tussentijd mogen de energiemaatschappijen je vanaf 1 april tot 1 oktober zonder problemen afsluiten!
Dit weet de schuldhulpverlening ook! Vandaar dat ze aandringen op overstappen onder hun hoede.
Als zij dit namelijk regelen, kun je overstappen zonder extra kosten, zoals bijvoorbeeld de borg die ze anders wel vragen.

Ik wilde en wil pers

Chrissie

Libra, heb ontzettend veel respect voor alle mensen die in de schuldhulpverlening werken en willen werken,  neem mijn petje voor iedereen af!! Dus ook voor jou diep respect dame :-*