Mijn verhaal over mijn schulden

Started by Libra, Jun 15, 2012, 04:09 PM

Previous topic - Next topic

Kaatje

Dat is zeker heel spannend!!!
Heerlijk dat de tijdelijke casemanager iemand is die aktie onderneemt en doet wat hij/zij zegt. Kan je deze casemanager niet gewoon behouden? :) :)

Libra

;D ;D ;D ;D

Zou wel fijn zijn Kaatje! ;)

Wat er ook gebeurt, het is in ieder geval heel fijn dat mijn dossier niet is blijven liggen tot het einde van de maand.
Heb ik ook weleens anders gehoord van anderen.

Dit verloop is heel positief en dat houden we graag zo! ;)

Heel veel liefs

Kaatje

ik duim hard voor je mee dat het positieve verloop vanaf nu gewoon voor je blijft! Je hebt meer dan genoeg voor de kiezen gehad en nu is het jouw tijd met positieve momenten in het schuldentraject! Het is je zo ontzettend gegund! En eind van de maand meer duidelijkheid is wel een hele opluchting!!!

knuffel

Chrissie

Ga ook heel hard voor je mee duimen Libra
Gun je zo graag die harde verdiende rust!!
:-*
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Vlinder307

Lieve Libra ,

En nog ging/gaat het je steeds niet over rozen maar wat een respect!!
Zo intensief als jij er mee bezig bent daar kan ik nog een puntje aan zuigen  ;)
Zoals jezelf altijd zegt ..een diep buiging!!
Super te lezen dat je zulke fijne feestdagen gehad hebt en hoe ook jij gesteund wordt door je familie.
Ik wens je heel snel de rust en duidelijkheid die je verdiend!

Liefs en knuff...

tuthola

Heel fijn Libra dat er nu eindelijk licht in de tunnel komt in niet al te lange tijd....ik gun het je van harte wat het ook word minnelijk of wsnp  ;)

djurresmama

ik zit dat er voor jou ook een eind aan die lange tunnel begint te komen.
hoop voor je dat je een positieve uitkomst krijgt voor het einde van deze maand. kan je eindelijk iets meer gaan ademhalen.

en fijn dat je zulke goede feestdagen hebt gehad in bijzijn en met je familie. hier deels ook gedaan met schoonouders.

kun je niet vragen of jij deze casemanager kan houden. zou voor jezelf veel prettiger zijn dan die andere.je kunt het allicht proberen.

Libra

Lieve allemaal,

Ik heb werkelijk geen idee of ik deze casemanager houd, of dat ik de oorspronkelijke weer krijg na haar vakantie.
Eerlijk gezegd maakt me dat ook eigenlijk helemaal niet meer uit.
En deze uitspraak komt niet voort uit desinteresse of uit een negatief gevoel hoor. Integendeel zelfs!! ;D

Het is gewoon puur dat ik vorige maand met zachte doch ferme hand met m'n neus op de feiten gedrukt ben en aan den lijve ondervonden heb dat hoe harder je je tegen iets verzet, hoe meer dat op je bordje terugkomt.

Neemt niet weg dat ik uiteraard het hele traject en alle handelingen die daarbij komen kijken op de voet blijf volgen.
Alleen niet meer met de verwachting op voorhand dat het fout gaat, want die insteek is als een natuurwet en dan gaat het ook fout!

Als je heel nauw met iemand samen moet werken en je zendt (bewust of onbewust) signalen van wantrouwen uit, pikt die ander dat natuurlijk feilloos op.
Als je daarentegen iemand vertrouwen geeft ontstaat er een hele andere interactie en dynamiek.

Ik sta er dus gewoon heel positief in en vertrouw er volledig op dat het allemaal op z'n pootjes terecht gaat komen.

En die omslag is ook heel duidelijk merkbaar, want alles loopt als een zonnetje op het moment.
De schuldeisers zijn allemaal aangeschreven en het wachten is nu op bericht van de schuldhulpverlening. Misschien zelfs volgende week al.
Ik kan zonder problemen alle normale rekeningen betalen en kom prima uit met mijn weekgeld ondanks het strakke budget.

Dus hier zit gewoon een hele blije en tevreden schuldenaar, die ontzettend dankbaar is dat we hier in dit land toch zo op deze manier geholpen worden en dat die mogelijkheid er is.

Ik heb dus eigenlijk geen nieuws te melden en kan alleen maar zeggen dat het goed gaat.

Heel veel liefs voor jullie allemaal

Chrissie

Dit heeft natuurlijk ook met je zelf te maken Libra,
Jij weet natuurlijk al wel hoe je moet bezuinigen en hoe je het zelf zover mogelijk kon oplossen
dus jou ervaring erin werkt ook mee, jij hebt dan ook sneller door of op hun kunt vertrouwen en gaat er dan voor.

Ik heb voor jaren terug een cursus gevolgd en een advies gesprek gehad en heel vreemd vanaf het eerste moment toen de cursus begon vertrouwde ik het ook er viel zo'n last van me af. Weet nog dat mijn maatschappelijk werkster zei je gaat helemaal af op wat .... verteld en ik zei ja ik ga daar helemaal op af want het klopt gewoon als een bus, ik kan er niets anders van maken! Het is precies zoals ik in gedachten en op papier had!!

Verder kan ik alleen maar zeggen komt wel goed schatje :-*

liefs Chrissie
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Libra

Lieve Chrissie,

Dat is ook precies het hele verhaal.

Het is zo fijn als je innerlijke rust vindt, maar bovenal de ontstane situatie aanvaardt en accepteert omdat je van daaruit verder kunt.

En inderdaad het maakt niet uit wie of wat dat klankbord is.
Als het er maar is, want op dat moment word je gehoord en dat is het meest belangrijke wat er is.
En krijg je voor jezelf herkenning

Bloem2

Fijn dat het goed loopt Libra, dat zal je inderdaad een stuk rust geven.
Goed weekend

@---------------

Knibbel

Quote from: Libra on Jan 19, 2013, 03:23 PM
Het is zo fijn als je innerlijke rust vindt, maar bovenal de ontstane situatie aanvaardt en accepteert omdat je van daaruit verder kunt.

Ben ook heel blij voor je. Hoop voor je dat het vanaf nu alleen maar beter zal gaan.

Liefs.... El
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

geefnietop

Hallo Libra,

Wat ontzettend lekker voor jou dat je die innerlijke rust hebt gevonden. Het accepteren dat is inderdaad de kunst. Ik zit daar nog middenin. Kan het nog niet zo goed accepteren, en daardoor voel ik die innerlijke rust nog niet, maar hoop ooit ook op dat punt aan te komen. Het geeft je ook goede energie lijkt me. En als je weer in de goede flow zit, dan schijnt alles te lukken, dus blijf lekker in die flow zitten zou ik zeggen...liefs....

Libra

Lieve allemaal,

Na toch wel een lange tijd, hierbij weer eens even een update.
Hoe staat het bij en gaat het met Libra?
Nou...met Libra gaat het goed!  :)

Er is nog geen nieuws van het "traject-front" en heel eerlijk gezegd ben ik er ook niet echt mee bezig geweest.
Klinkt misschien heel raar, maar alles loopt zoals het loopt.
Ik betaal gewoon nog steeds keurig elke maand mijn rekeningen, leef op mijn weekbudget en dat laatste gaat me steeds makkelijker af merk ik.

Er is nog steeds gestoei met de BD.
Ik glimlach, haal mijn schouders op en moet maandag weer even de laatste update van deze club doorsturen naar de schuldhulpverlening.
Waar ze het allemaal vandaan halen ???, ik heb geen idee!! ::)
Maar ik schijn weer 988 Euro afbetaald te hebben.
Zit hier nu werkelijk hardop te lachen, want ik hoor ze nu al weer helemaal in de stress gaan bij de schuldhulpverlening!! ;D ;D
"Dat mag helemaal niet! We hebben ze een stabilisatieovereenkomst gestuurd"........ :o
Ja, hallo........, we praten hier wel over de BD!!
Die trekt gewoon z'n eigen plan en trekt zich van niemand iets aan.

En ik? Ik leef gewoon vrolijk verder!

Als ik ze maandag toch aan de lijn heb ga ik eens even vragen hoe de vlag er nu bijstaat.
Ben stiekum wel benieuwd.

Maar in alle eerlijkheid, mijn hoofd stond er de afgelopen weken echt helemaal niet naar omdat ik als een soort veredelde "Zuster Klivia" niets anders heb gedaan dan heen en weer rennen tussen mijn moeder en mijn zuster die beiden in de "lappenmand" zitten en ik dus eigenlijk mantelzorger ben geworden.
Dus behalve het doen van boodschappen voor opeens 3 huishoudens ben ik voor iedereen eten aan het koken, afwassen, gezelschapsdame spelen enz. enz.
En tussendoor heb ik natuurlijk ook nog de nodige logeer- en oppaspartijtjes gehad en ben ik luisterend oor geweest voor mijn dochters.
Met andere woorden: een druk en vol programma en ja, dan schieten "onbelangrijke" dingen als een traject er weleens een beetje bij in. :P

Als ik echt weer nieuws te melden heb, meld ik me wel weer.
Maar voor nu..........., geen nieuws is goed nieuws zullen we maar zeggen. ;)

Heel veel liefs voor jullie allemaal en een heel fijn weekend.
:-*

Kaatje

Het is inderdaad zo dat het loopt zoals het loopt! En dat je niet echt met je traject bezig bent geweest is ook heel logisch, omdat je de laatste tijd zuster Klivia bent geweest. Ondanks alle drukte die het met zich meebrengt, is het ook een goede afleiding :) :)

Ben heel benieuwd wat je maandag te horen krijgt! En de BD, tja, het is overheid en die trekt zich zoals blijkt dus niets aan van de regels die bij bepaalde trajecten komt kijken. Dat is wel ontzettend vervelend eigenlijk!