Mijn verhaal over mijn schulden

Started by Libra, Jun 15, 2012, 04:09 PM

Previous topic - Next topic

gewoon

Hoi Libra

Dit is niet normaal en zou zeker meer doen dan doorstrepen, deze E 50.000 daar zou ik een schriftelijke bevesting van willen, dat die niet in jou dossier thuis hoort.

Zodat dat dit niet later nog eens op duiken kan.

Echt slecht zo een fout

Gewoon 

tuthola

Lieve Libra

Als ik het goed begrijp heb je een overzicht van je totale schuld van de schuldhulpverlening. Het is goed dat je erboven op zit maar ook daar kunnen ze fouten maken en zou me hier niet heel druk over maken misschien kan je nog een telefoontje plegen met dezelfde vraag om een correct overzicht te vragen.
Mocht dit niet werken zou ik het toch overwegen om het door te strepen, alle schulden die je hebt voor de WSNP datum worden meegenomen in het trajekt dus voor jou kunnen daar geen gevolgen aan verbonden zijn
Zeker niet de handdoek in de ring gooien meid dit is je laatste stukje strijd dus kop op nog even en dan heb je echt rust....doe je het niet zijn de gevolgen dus wel voor jou en kun je weer helemaal opnieuw beginnen door een stomme fout van hun kant.....neem aan dat je daar ook niet op te wachten zit....xxx

lotte

en lieve dame, heb je een nieuw overzicht gekregen
of heb je je woede en boosheid ingeslikt, en het doorgehaald

dikke knuffel lieve dame, je mail van de week deed me heel veel goed :-*

Libra

;)
Libra is weer tot rust gekomen en heeft even een "lesje" gehad in hoe je met dingen om dient te gaan. :)

Alles staat weer op een rijtje en de uitspraak "het duurt even, maar dan heb je ook wat", was zeker van toepassing hier.
Ik heb nu ook de tools aangereikt gekregen om dit tot een goed einde te brengen en daar ga ik morgenochtend meteen mee aan de slag.
Ik kijk nu al uit naar het gesprek!

Bedankt voor alle feedback die ik van jullie heb gehad en heel veel liefs voor jullie allemaal! :-*

tuthola

Lieve Libra.....wat fijn dat je weer tot rust bent gekomen na al het gedoe rondom administratie ik hoop voor jou dat het in 2013 snel geregeld is zodat er echt rust kan komen wat het financiele gedeelte.
Ik heb de site pas ontdekt nadat ik al in de WSNP zit en als ik toen wist wat ik nu allemaal weet had ik denk ik ook bij het minst of geringst gaan flippen of me er druk over lopen maken....lucky me ;D......nog even doortrekken meid je weet dat er over 3 jaar een eind aan komt....

Libra

Hahaha......... ;)

Gelukkig "flip" ik niet zo snel lieve Tuthola, maar......als je er opeens zomaar een nieuwe schuldeiser bijkrijgt die ten eerste helemaal niet bestaat en ten tweede ook nog eens voor een bedrag van ruim 56.000 Euro in de lijst staat, dan krab je je toch wel even achter je oren. :P

Het punt is en blijft dat ik alle schulden opgegeven had toen ik tekende voor het traject. En deze stond uiteraard niet in de lijst!
Als dit niet gecorrigeerd wordt, zou het dus aangemerkt kunnen worden als dat ik een nieuwe schuld erbij gekregen heb na ondertekening en wat dat voor gevolgen zou kunnen hebben hoef ik niemand hier uit te leggen.

Bovendien zouden de voorstellen naar de schuldeisers er dan wel even heel anders uit komen te zien!
Een bedrijf wat niet (meer) bestaat zou opeens mee gaan "eten" uit de pot!
Ik hoef je niet uit te leggen dat niemand (en ik al helemaal niet!!) zit te wachten op zo'n "gast aan tafel"! ;)

Gisteren kreeg ik een nieuw schuldenoverzicht in de post.
En... ;D ;D ;D je houdt het niet voor mogelijk ::)......het was gewoon weer het eerste overzicht met de fout er nog steeds in!

Vanochtend dus eerst maar weer even mijn casemanager gebeld die vol ongeloof uitriep: "nee......dat kan helemaal niet, want ik heb u het nieuwe overzicht gestuurd...."!
Na even in haar computer gekeken te hebben zag ze dat het wel degelijk klopte wat ik zei (ze had het verkeerde bestand gedeletet) en heeft me toegezegd nu het nieuwe (en de goede ;)) toe te sturen.

Ik maak me er ook niet druk om, want aan het einde van de rit zal uiteindelijk de goede wel op de proppen komen. :)

Het traject heeft inderdaad een kop en een staart voor me gekregen.
De kop is eraf, het tijdstip van de staart weet ik nu uiteraard nog niet, want dat is nog afhankelijk van hoe snel het traject (minnelijk of uiteindelijk toch WSNP) gestart wordt en de duur daarvan.
Speculeren daarover heeft totaal geen zin!
Maar 2013 wordt in ieder geval het jaar waarin daarover meer duidelijkheid komt en dat is alleen al heel positief!

Heel veel liefs

Libra

Jeeeejjjjjjj!!!!!
Hiep, hiep, hoera!!!

Het goede schuldenoverzicht is binnen!! ;D
Driemaal is scheepsrecht zullen we maar zeggen! ;)

Zo zijn er dus ook mooie en fijne dingen in het leven van een schuldenaar! :D

Vandaag even ondertekenen en terugsturen, nog wat boodschappen doen en dan ga ik op naar de feestdagen!
En ik heb er zo onwijs veel zin in!! ;D

Vorig jaar verliepen de feestdagen niet zoals de jaren daarvoor, omdat ik toen nog samen met mijn zwager bezig was om het huis waar ik nu in woon te renoveren.
Het nieuwe huis was dus nog niet klaar, terwijl mijn toenmalige woning half kaal en leeg erbij stond.
Dus in plaats van mijn gebruikelijke kerstversieringen had ik als kerstboom een stapel verhuisdozen :P
Maar absoluut wel de liefde en warmte van mijn familie! :)

Nu, dit jaar, staan de zaken er alweer heel anders voor!
Het huis is weer ouderwets schoongemaakt (mijn tic ;)), is versierd en er staat weer een prachtige kerstboom te glinsteren en te blinken!

Dat zijn dan de "uiterlijke" dingen, maar "van binnen" juicht en jubelt er een heel groot geluksgevoel! En ontzettend grote dankbaarheid jegens mijn superlieve familie!

Dankzij al hun gulle gaven kan Libra wederom het Kerstfeest vieren in de stijl die zij gewend was! ;)

Omdat ik zo ontzettend houd van koken en het bijbehorende Kerstdiner van 7 gangen, heb ik zowel van mijn moeder en stiefvader als van mijn zus en zwager geld gekregen om dit te kunnen doen. Onder het mom van: we weten dat je meer een "gever" dan een "krijger" bent en je ons dit vele jaren gegeven hebt (ik heb jarenlang het Kerstdiner voor de hele familie gekookt en had dan zo'n 16 gasten aan tafel), willen we graag dat je gewoon fijn Kerstmis kunt vieren na het afgelopen moeilijke jaar.

In nederige dankbaarheid (vergezeld van ontroerde tranen van mijn kant), vier ik dit jaar dus weer Kerstmis met allen die mij zo ontzettend lief zijn. :)

Eerste Kerstdag ga ik genieten van een heerlijke brunch bij mijn oudste dochter, schoonzoon en kleinzoons waarvoor ik uitgenodigd ben. Samen met mijn jongste dochter en haar vriend en de familie van mijn schoonzoon.
's Avonds komen mijn jongste dochter en haar vriend, samen met zijn moeder (inmiddels een hele goede vriendin van mij geworden), zusje en oma bij mij thuis voor het kerstdiner wat ik dan ga koken.
De kinderen van mijn zus en zwager (en zij zelf uiteraard ook) die er anders ook altijd bij waren, hebben inmiddels zelf allemaal kleine kindjes en vallen daardoor en de afstand helaas af.

Tweede Kerstdag ga ik datzelfde diner in afgeslankte vorm weliswaar (3 gangen ipv 7) nog een keer koken, maar dan voor mijn moeder en stiefvader.
Mijn moeder is inmiddels 88 en houdt het niet meer een hele avond vol en wil bovendien (heel begrijpelijk!) 's avonds niet meer de deur uit, dus ik ga dat bij hen thuis doen.

Oudejaarsavond ben ik alleen thuis met de poes. Tenminste voor zover ik nu weet...! ;D
In het leven van Libra gebeuren er heel vaak onverwachte dingen, dus je weet maar nooit! ;)

Mijn poes heb ik 2.1/2 jaar geleden uit het asiel gehaald. Een mishandeld en behoorlijk getraumatiseerd beestje.
Heel lief, maar ook heel schuw en soms angstig.
Zeker als het aankomt op "harde" geluiden, dus jullie begrijpen dat ik haar niet alleen laat op Oudejaarsavond!!

Hier zit dus een hele blije, dankbare en gelukkige Libra.
Die zich verzekerd en gesteund weet door haar hele lieve en warme familie en vrienden.
En dat is tevens ook het enige wat er echt toedoet!!
Want zolang ik deze mensen om me heen heb en hun warme liefde mag voelen, is het leven prachtig en is het, ondanks de moeilijkheden, het dubbel en dwars waard om geleefd te worden!

Ik wens jullie allemaal hele mooie, warme en liefdevolle dagen toe met allen die jullie dierbaar zijn.

Heel veel liefs
:-*

Buster

Wauw,.. ben er even sprakeloos van.

Geniet! Geniet! Geniet!

Kaatje

lieve Libra, ik zit hier met een grote lach op mijn gezicht jouw bericht te lezen! Geniet van de feestdagen en wat ontzettend fijn dat je dankzij je familie het zo kan vieren zoals je gewend was. Dat is dubbelop genieten :)

tuthola

Lieve Libra, wat fijn dat je dit jaar een leuke kerst kan vieren dankzij je familie het klinkt allemaal heel gezellig, lekker van genieten van de tijd met je kinderen en familie xxx

lotte

sprakeloos en stil.... wat een schitterende mooie kerstgedachte heb jij hier uitgedragen lieve dame...

op naar oud en nieuw....  ;D ;D

Libra

De feestdagen zijn inmiddels achter de rug.
De kerstdiners zijn gekookt en opgegeten (waren overigens heerlijk en heb er met volle teugen van genoten ;) ;D en niet in de minste plaats door het fijne gezelschap!) en ook Oud en Nieuw zijn gevierd.

Een nieuw jaar is dus begonnen vol met nieuwe mogelijkheden en ontwikkelingen.
Hierbij dus maar even een update uit het (schulden)leven van Libra. :)

De Belastingdienst is 2013 begonnen met de gedachte van: "ieder voor zich en God voor ons allen". :D
Ze hebben de huurtoeslag die ik zou krijgen verrekend met de openstaande post over 2012.
Mijn schuld bij hen is dus in

Kaatje

Heerlijk om te lezen dat je genoten hebt van het eten van het kerstdiner en natuurlijk ook oud&nieuw.
Ik geef je helemaal gelijjk dat je zit te glimlachen dat de Belastingdienst er dankbaar gebruik van heeft gemaakt om het zo te doen. Juist omdat je er al twee keer naar hebt gevraagd bij je casemanager.

Voor 2013 wens ik je heel veel liefde en geluk toe, want ook dat heeft een mens nodig :)

Elke keer geniet ik van je postings en ben dankbaar dat je op dit forum aanwezig bent.
knuffel

Buster

Wauw,.. vakantie van je casemanager, het is je van harte gegund!  ;D

Zonder grappen, ik heb bewondering voor je vertrouwen, hoe je in het leven staat en ben blij te lezen dat het je zo goed vergaat.

Komt wel goed schatje ;)

Libra

Mijn nieuwe/tijdelijke casemanager is inderdaad iemand van aktie ondernemen en houdt woord! ;D

Doordat er schuldeisers in mijn direkte omgeving zitten, kan ik goed de vinger aan de pols houden en weet ik ook meteen wat er wel en wat er niet gebeurd.

De voorstellen zijn dus inderdaad 3 januari nog verstuurd en de schuldeisers dienen binnen 21 dagen te antwoorden.
Ik ben benieuwd! ;)

Van 3 van hen weet ik dat ze akkoord zijn gegaan.
Van de rest is het dus afwachten.

Met andere woorden: binnen nu en zeg maar 2.1/2 week weet ik dus wat het gaat worden, minnelijk of WSNP.

Spannend!!!