Mijn verhaal over mijn schulden

Started by Libra, Jun 15, 2012, 04:09 PM

Previous topic - Next topic

Libra

Quote from: Buster on Nov 22, 2012, 11:39 AM
Ik ben blij dat jij in elk geval stevig genoeg in je schoenen staat om boos te worden maar niet in paniek te raken. Juist in dit soort tussen periodes gaan mensen toch vaak overstag en bezwijken ze onder de druk. Het is niet voor niks dat deurwaarders het toch even snel nog proberen.

;D
Ik heb op de harde manier moeten leren dat er op de

Kaatje

Quote from: Libra on Nov 22, 2012, 01:31 PM

Vandaar mijn motto ook "het is, zoals het is".
Het enige wat je kunt doen is de zaken aanpakken en iedereen met eerlijkheid en openheid tegemoet te treden.
Dus zeker geen struisvogelpolitiek te voeren!

ik deel je motto! iets wat ik pas dit jaar geleerd heb en wat soms zo ontzettend moeilijk is, maar het leven wel iets makkelijker maakt voor je zelf.

Xdewit

Libra, ik wil je graag bedanken voor alle mooie berichtjes! Ik lees ze heel graag en geeft me moed door te gaan!
Ik hoop dat je snel meer weet over definitieve uitslag

Bloem2

*zweefteef* ...... Bloem schatert het uit  ;D
Hoe k

Libra

@Bloem: dat is een term die nog weleens gebruikt wordt door mensen die niet zo spiritueel ingesteld zijn. ;D

@Xdewit: fijn dat je plezier beleeft aan mijn "schrijfsels". Dat is ook eigenlijk de bedoeling hiervan. Het delen van wat je meemaakt en daarmee een ander weer te kunnen helpen, die misschien in een soortgelijke situatie zit. Plus dat de antwoorden en reacties die je hierop krijgt de dingen vaak weer in perspectief zet voor jezelf. :)
Daarnaast is het fijn om op deze manier al je frustraties van je af te kunnen schrijven, want het is natuurlijk niet elke dag "rozengeur en maneschijn" als je (diep) in de schulden zit.
Bovendien zitten we hier allemaal in hetzelfde schuitje en kunnen dan ook als geen ander begrijpen wat een leven als schuldenaar met je kan doen.

Quote from: Buster on Nov 22, 2012, 11:39 AM
Ik heb het al eens eerder gezegd; een dief die een bejaarde van haar tasje berooft kan op een menselijkere behandeling rekenen,....

Eigenlijk te zot voor woorden.

Wat Buster hier schreef, geeft eigenlijk heel goed weer hoe er tegen ons "soort" mensen, de schuldenaren wordt aangekeken.
Niet door iedereen, maar vaak loop je er toch tegenaan dat je veroordeeld wordt door het vooroordeel wat er bestaat over mensen met schulden.
Zelfs in je eigen omgeving.
Als je dan dit forum hebt als uitlaatklep, is dat onbetaalbaar!

En net zoals Kaatje schreef: het is het accepteren van de situatie waar je op dit moment in zit. Des te sneller je dat kunt, des te sneller krijg je ook vrede met de situatie en kun je stappen zetten. En niet in de laatste plaats bijvoorbeeld het leven op een budget.
Je leert je grenzen elke keer weer een klein stukje te verleggen en dingen die je altijd voor lief nam nu op hun werkelijke waarde te schatten.
Je leert de mensen om je heen heel goed kennen en ervaart ook wie in jouw leven echt belangrijk zijn en wie je echte vrienden!
Om tenslotte alle mooie en waardevolle dingen in je leven te koesteren. En inderdaad blij en gelukkig hiermee kunt zijn.
En weet je wat het meest grappig is: die dingen kosten geen cent!!! :)

Heel veel liefs allemaal
:-*

Libra

Even maar weer een kleine update uit het leven van een schuldenaar.
En dat betekent letterlijk: "never a dull moment"! ::)

Gistermiddag kwam dus het verwachte bericht van de energieleverancier in de vorm van een brief van deurwaarders en incassobureau Incassade.
Had er nog nooit van gehoord en na een bezoek aan hun website, was ik blij verrast!
Als zij nakomen wat zij daarop schrijven, dan is dit een heel goede organisatie die pleiten voor een betere samenwerking met schuldhulpverleningsinstanties en een duidelijk onderscheid maken tussen wat zij noemen "niet-willers" en "niet-kunners".
Zeer interessant leesvoer!!

De nota was ook keurig opgesteld.
Geen kosten in rekening gebracht en een keurig, zoals door de wet vastgesteld, rentepercentage.

Toen ik belde werd ik keurig te woord gestaan.
Geen "gespierde" taal of een onge

Buster

Chrissie

Misschien een stomme vraag maar waarom moest jij de betalingen stopzetten? Ik heb hetzelfde toen in een adviesgesprek gehoord en hoe jij je nu voelt zo zag ik het voor me. Toen riep ik heel hard ho ho maar dit gebeurt niet ik los het zelf wel af al zou ik er dood bij neervallen maar jullie krijgen het niet..., maar ik heb het eigenlijk nooit begrepen waarvoor het was.

Wou zo graag dat ik meer voor je kon doen leef zo ontzettend met je mee :-*
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

lotte

Incassade is inderdaad de uitzondering, fatsoenlijke mensen, weten waar ze het over hebben, maar hebben ook oog voor de menselijke kant van het verhaal..
behandelen je niet als een (dossier)nummer maar gewoon als mens.

Aan de ene kant een verademing, aan de andere kant, je weet niet wat je overkomt, wanneer je ineens behandeld wordt hoe het hoort... ::)

Ik heb ook al te maken gehad met deze club, en de meneer toen vriendelijk gevraagd of hij geen trainingen kon en wilde geven aan andere clubs.
Als er een top 10 zou bestaan van fatsoenlijke incasso bureaus zou deze toch wel in mijn persoonljke  top 3 komen   ;D ;D

Buster

Chrissie,

De betalingen moet je stop zetten vanaf het moment dat het onderzoek plaats gaat vinden.
Het onderzoek moet uitmaken hoe hoog de stand is, dat kan niet als er tussendoor nog afgelost blijft worden. En,...
De kans bestaat namelijk dat je de een meer betaald dan de ander, of de belastingdienst gen voorrang geeft.
Daarmee benadeel je de andere eisers. En dat is weer tegen de regels.

De reden dat het traject bestaat en dat er akkoord word gegaan is dat een eiser er van op aan kan dat hij een eerlijke deal krijgt en het onderste uit de kan. Als daar versoepeling in ontstaat verliest het GKB het vertrouwen van de eisers (en de rechtelijke macht). Vandaar.

Libra

Nou, vandaag een nieuwe dag, dus nieuwe ronde, nieuwe kansen! ;)

Ik ben alweer over mijn frustraties en dip heen.
Uiteindelijk is het zoals het is en kan ik er toch niets meer aan veranderen.

Het is precies zoals Buster schrijft Chrissie.
Het is een harde voorwaarde waarvoor je tekent in de overeenkomst.

Het was voor mij meer zoiets van dat ik mezelf voor mijn hoofd sloeg dat ik deze post opgegeven had, juist omdat het zo'n klein bedrag was en het deze maand al volledig betaald zou zijn.

Aan de andere kant, als je het wel achter zou houden en ze zouden hier lucht van krijgen, dan loop je gewoon het risico dat ze het traject stopzetten!
Om dan je hele verdere toekomst op het spel te zetten voor 56,23 is natuurlijk van de zotte!

Alle gevoelens van boosheid, verdriet en frustatie waren wel weer even een mega eye-opener en maakten dat ik weer met beide voetjes op aarde landde. :P
Want aan het einde van de rit gaat het Waterbedrijf niet failliet hoor als ze dit bedrag niet (kompleet) vangen.
Maar ik krijg wel een enkele rit de afgrond in als mijn traject daardoor zou mislukken.

Ik moet nog even door de ontwenningsverschijnselen heen..... ::)
Want zoals iedereen hier, kreeg ik elke keer als ik een schuld weer zag minderen een mega adrenaline-kick :D

En inderdaad Lotte, als de kontakten met dit bureau zo blijven als mijn eerste ervaring met hen, dan hang ik de vlag voor ze uit!!

Hahahaha.......Libra die de vlag uithangt voor een deurwaarder... :P
Het moet niet gekker worden!! ;D

Bedankt allemaal weer voor het meeleven en meedenken.
Hele fijne dag allemaal en heel veel liefs
:-*

lotte

;D ;D als ik een vlag zou hebben, zou ik met je mee doen... ;D ;D

Libra

Schiet mij maar lek, ik snap er even helemaal niets meer van... ???

Vanochtend een herinneringsmail ontvangen van Incassade en kreeg hier toch wel even een "unheimisch" gevoel bij.
Meteen maar even doorgestuurd naar mijn casemanager en ondanks dat dit mailtje na 11 uur binnenkwam, toch maar even gebeld.

Mijn eigen casemanager was niet aanwezig, maar ik kreeg wel een collega aan de telefoon en het verhaal wat hij vertelde, sloeg mij toch wel even met stomheid!

Nee, mijn casemanager had geen kontakt met hen opgenomen en dat zouden ze ook niet gaan doen omdat mijn energieleverancier zelf een landelijke gedragsregel heeft opgesteld dat er alleen maar met hen gecommuniceerd mag worden over een schuld en niet via een deurwaarders- of incassobureau.

Ok

Kaatje

ik kan je helaas geen advies hierin geven, maar geef je wel een dikke knuffel.
wat een gedoe allemaal zeg!

Libra

Lieve allemaal,

Het leven (van een schuldenaar) gaat niet over rozen..........
Laten we het daar maar even op houden.

De "zogenaamde" rust die je krijgt als je toegelaten wordt in het traject, is momenteel ver te zoeken!!  >:(

Boos, boos en nog eens boos!!!!

Regel dit......regel dat......
Prima!!!
Maar laten we deze dan beiden in acht nemen!

En niet, zoals nu, dat ik opeens 50.000+ Euro meer schuld op mijn conto bijgeschreven krijg van een schuldeiser die helemaal niet bestaat!!

Hetgeen wat mij nog het meest boos maakt is de laconieke reactie die je vervolgens krijgt als je hierover kontakt opneemt en bovendien kunt bewijzen dat deze schuld er helemaal niet is!!
"Oh mevrouw, streept u die maar even door en dan kunt u het alsnog ondertekenen"..........
Pardon ???
Nou.....ik dacht het even niet!!!
Eerst korrigeren, mij een nieuw overzicht sturen en dan teken ik misschien.

Heb goede adviezen gekregen, maar op dit moment kan ik er even niets mee.
De boosheid zit te diep, de frustratie te hoog om er op een verstandige manier mee om te gaan.

Gevolg: ben op dit moment in staat om de handdoek in de ring te gooien.
Na ruim 6 jaar ben ik, letterlijk, moegestreden.

Wilt u het schuldenoverzicht maar even binnen 7 dagen ondertekenen en retourneren?
Natuurlijk!!!!
Ik zal de strop die om mijn nek zit persoonlijk nog even strakker aanhalen!
Wat maakt het tenslotte uit als de schuldhulpverlening fout op fout maakt?
Aan het einde als het helemaal fout loopt betalen zij niet de rekening!

Ik geloof dat het duidelijk is.
Libra is heel boos en heel gefrustreerd!!!

Misschien dat ik morgen rustig genoeg ben geworden om de aktie te ondernemen die nodig is.
Maar op dit moment is het geen wijsheid om ook maar iets te doen, want ik ben bang dat ik dan ontplof......
Met alle (mogelijke) schadelijke gevolgen voor mezelf.