Mijn verhaal over mijn schulden

Started by Libra, Jun 15, 2012, 04:09 PM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Doe waar jij je goed bij voelt... :-* :-*
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Libra

Dank jullie wel allemaal voor jullie lieve reakties! :-*

Maar geen zorgen hoor!
Ondanks het dilemma en de bijbehorende keuze zit ik wel heel goed in m'n vel! ;D

Alles loopt voor de rest gewoon lekker.
Geen problemen met het betalen van de maandelijkse rekeningen en ik groei steeds lekkerder in mijn weekbudget!
Zo nog even mijn case manager bellen i.v.m. een rekening van de Gemeente voor de belastingen over 2012.
Ik heb/had hiervoor een automatische incasso (10 termijnen) en omdat ik natuurlijk bovenop mijn bankrekening zit elke dag, heb ik de Gemeente vanochtend gebeld omdat het nog steeds niet afgeschreven was.
Ik heb een S-je achter mijn naam staan ???
Blijkt nu doordat ik in het traject zit de Gemeente geen automatische incasso's meer mag doen.
Ik heb het geld voor de termijn van oktober gereserveerd staan, dus nu maar even vragen of ik het zelf mag overmaken, of dat ik het moet reserveren.
Punt is natuurlijk dat ik g

Libra

Net even met mijn case manager gesproken..... :-\

Ik word hier wel een beetje moe van hoor!

Wat blijkt: de aanslag is al meegenomen in het traject. Met andere woorden: ik hoef het nu dus niet zelf te betalen en vandaar dat de Gemeente niet incasseert.

Zou toch wel even fijn geweest zijn als zij dit naar mij gecommuniceerd zou hebben.
Nu zei ze dat ik wel even een kopietje kon krijgen van deze afspraak, maar ik had zoiets van "laat maar"......, een beetje mosterd na de maaltijd!

Blijkt maar weer eens temeer dat je er dus zelf als een bok op een haverkist bovenop moet blijven zitten.

Pfffff........kan ik mijn eigen traject niet regelen? :P
Zou een hoop tijd (en ergenis) schelen.... ::)

Bloem2

Kan me voorstellen dat je er helemaal moe van wordt Libra.
Ook in zo'n traject moet je blijven controleren, controleren.
Je verantwoordelijkheid houdt er niet mee op.

Erg als je dan geen overzicht meer hebt en ze je ontwetend laten h

Buster

Libra, niks te laat maar.

Die dame moet je die administratie doen toekomen, mocht het onverhoopt mis lopen ben jij, en niet zij verantwoordelijk voor je administratie. Stel zij "vergeten" iets over te maken moet je kunnen bewijzen dat dit opgenomen was binnen het traject, anders draai je alsnog voor de kosten op.

Dat is de nare adder onder het gras in een traject, je eigen verantwoordelijkheid,...

Libra

Ja Buster, je hebt volkomen gelijk!
Net als Bloem!
Vandaar ook dat ik elke dag mijn bankrekening met argusogen bekijk of alles wel klopt. Net als mijn lijstjes en mijn brievenbus!
Niets blijft onbekeken! Geen enkele dag!!

En ja, omdat ik natuurlijk te allen tijde verantwoordelijk blijf, heb ik het geld nu voor alle zekerheid op mijn spaarrekening gezet en blijf dat de komende negen maanden doen.

Op mijn spaarrekening staat nu ineens het mega-bedrag van 36,63 Euro i.p.v. de 0,10 Eurocent die er al vier jaar op staat :P ;D ;D

Vanochtend was ik eigenlijk alleen maar heel ge

lotte

goed bezig dame!

ben benieuwd hoe lang het duurt eer je je kopietjes in huis hebt...  ;)

Libra

Zomaar even een bloemlezing uit het dagboek van een schuldenaar.

Woensdag
Afspraak bij de huisarts om de resultaten van het onderzoek te bespreken.
Geen nieuws onder de zon. Onder de streep blijft de uitkomst "ermee leren leven" en 1 of 2 keer naar de fysiotherapeut om oefeningen te leren om mijn rugspieren te verstevigen.
Omdat ik door de schulden alleen nog maar een basisverzekering heb, wordt dit niet vergoed en komt dit voor mijn eigen kosten.
Mijn fantastische huisarts (die alles van mijn situatie afweet) biedt zelfs aan om mij dit geld te lenen met de mededeling dat hij het ooit wel een keer van me terugkrijgt......
Ik dank hem hartelijk voor dit superlieve gebaar en zeg dat ik hier op de een of andere manier wel een oplossing voor vind.

Mijn dochter is jarig en als ik binnenkom beginnen de ogen van mijn jongste kleinzoon te stralen als hij mij ziet. Ondanks het feit dat hij net wakker is uit zijn middagslaapje komt hij naar me toe en legt zijn bolletje in mijn nek. Zijn manier van iemand een dikke knuffel geven en een groot geluksgevoel doorstroomt me!
Hiervoor blijf je vechten dag in, dag uit!!
Dan gaat de buitendeur open en schalt opeens "oma" door de kamer.
Mijn oudste kleinzoon komt binnengerend, slaat zijn armen om mijn nek en het eerste wat hij vraagt is: "oma, heb je pannenkoeken bij je?".
En weer is daar dat onmetelijke geluksgevoel.
Ik begin te lachen en zeg "nee lieverd, vandaag niet. Vandaag gaan we lekker taartje eten omdat mama jarig is."
Wie er ook achter m'n vodden aanzit, welke schuldeiser nu weer geld van me wil zien wat ik niet heb, niets en niemand kunnen me raken als ik de onvoorwaarderlijke liefde voel van die 2 kleine mannetjes.
Wat een rijkdom en geluk!!

Vrijdag
Als ik mijn bankrekening check zie ik dat er een bedrag afgeschreven is voor de betalingsregeling die ik had met het Waterbedrijf en welke ik moest stopzetten van de hulpverlening.
Contr

Kaatje

zo fantastisch wat voor relativeringsvermogen je hebt en dat je zo van je kleinkinderen en kinderen geniet ondank alle nare vervelende dingen die op je pad komen. heb diepe bewondering voor jou!

Xdewit

Libra, bedankt voor het delen van je 'dagboek'. Het doet me zo goed om te zien dat er mensen zijn die ook kunnen genieten van kleine dingen!

tinkelbel

libra,
ik zie het al helemaal voor me; 2 van die kleine hummeltjes en zo blij dat Oma er is!!
dan staat de wereld voor eventjes stil :D

Even iets anders.....is er geen enkele mogelijkheid dat je rugoefeningen kunt krijgen waar jij baat bij hebt? Er moet toch een mogelijkheid zijn.....ken je misschien iemand die fysiotherapeut is of een masseur of een reiki-master?

ik zal er eens verder over nadenken want waar een wil is, is een weg!

fijne avond :D :)

Buster

Is bloggen niks voor je?

Je schrijft heerlijk weg lezend. (is dat en uitdrukking?)

Libra

Lieve allemaal,

:o
Pfff......ik ben even geschrokken van mijn eigen schrijfseltje......
In een opwelling en zonder er verder over na te denken op zaterdagochtend geschreven.

Toen las ik gisterochtend jullie reacties en zag ik eigenlijk voor het eerst goed wat ik daar nu zomaar neergezet had.
Zo open......zo persoonlijk....

Het klopt absoluut!
Ik houd ontzettend van mijn dochters, mijn kleinkinderen, hun partners en alle mensen in mijn direkte omgeving.
Ze zijn me allen z

Buster

Lieve Libra,

Wat een gedoe zeg. (understatement)
Op dit moment doe je alles wat je kan doen.
Volhouden is de enige weg.

Waar je nu tegen aanloopt is dat de wet achterloopt op de wet.
De hulpverlening is er niet voor niet, maar geen wet die de tussenliggende periode voorschrijft wat een deurwaarder wel of niet mag doen.
Ik kan alleen maar hopen dat dat een keer word opgepakt en er iets aan gedaan word.

Ik heb het al eens eerder gezegd; een dief die een bejaarde van haar tasje berooft kan op een menselijkere behandeling rekenen,....

Eigenlijk te zot voor woorden.

Ik ben blij dat jij in elk geval stevig genoeg in je schoenen staat om boos te worden maar niet in paniek te raken. Juist in dit soort tussen periodes gaan mensen toch vaak overstag en bezwijken ze onder de druk. Het is niet voor niks dat deurwaarders het toch even snel nog proberen.

Ik ga voor je duimen (en voor je arme contactpersoon ;))

Knuf en hou vol!

Enne, bloggen is niet moeilijk, gewoon verhaaltjes van alledag en jij bepaald zelf hoeveel je verteld over jezelf.