Mijn verhaal over mijn schulden

Started by Libra, Jun 15, 2012, 04:09 PM

Previous topic - Next topic

Vlinder307

Lieve Liba ,

Ik kan even niets anders schrijven dan dat ik jou kracht en positiviteit zo enorm bewonder dat ik hier pesoonlijk MOED uit put om door te gaan!!

Dank je wel daarvoor!

Liefs en een warme knuffel....<3

Libra

Quote from: Vlinder307 on Oct 16, 2012, 04:30 PM
Lieve Liba ,

Ik kan even niets anders schrijven dan dat ik jou kracht en positiviteit zo enorm bewonder dat ik hier pesoonlijk MOED uit put om door te gaan!!

Dank je wel daarvoor!

Liefs en een warme knuffel....<3

Lieve Vlinder,

Omgekeerd krijg ik datzelfde van jou en iedereen hier weer terug!! :)
We zeggen niet voor niets dat we het hier samen doen! ;)

Heel veel liefs!! :-*

Libra

Even een kleine update.

De afgelopen week was een hele rustige op het post- en deurwaardersfront.
Het leven met schulden maakt je af en toe echt parano

Buster

Lieve Libra,...

Verklaar me nu echt maar voor gek, maar..........hoe vreemd het ook mag klinken, ik mis het doen van de afbetalingen
Ik vond het fijn om elke keer als ik weer een betaling had gedaan het totaalbedrag naar beneden bij te stellen in mijn tabel op de computer en in dezelfde tabel het totaalbedrag wat ik al afgelost had naar boven bij te stellen.
Om tenslotte dit ook nog handmatig op de betreffende factuur af te schrijven.
Hoe bedoel je contr

Vlinder307

Quote from: Libra on Oct 21, 2012, 01:43 PM

Verklaar me nu echt maar voor gek, maar..........hoe vreemd het ook mag klinken, ik mis het doen van de afbetalingen ::)
Ik vond het fijn om elke keer als ik weer een betaling had gedaan het totaalbedrag naar beneden bij te stellen in mijn tabel op de computer en in dezelfde tabel het totaalbedrag wat ik al afgelost had naar boven bij te stellen.
Om tenslotte dit ook nog handmatig op de betreffende factuur af te schrijven. :P
Hoe bedoel je contr

Libra

Lieve Buster en Vlinder,

Jullie berichtjes zijn echt weer van het niveau "iemand een hart onder de riem steken". :)
En dat is zo fijn om te lezen!! :-*

Ik blijf het zeggen: alle steun en ja, zelfs vriendschap die je hier op dit forum krijgt is tezamen met de steun en liefde van je direkte omgeving van onschatbare waarde.
Ik ben dus heel erg blij dat ik dit hier ontdekt heb!!

En wat jullie en alle anderen hier schrijven is omgekeerd voor mij ook geweldig om te lezen.
De groei die we allemaal doormaken, de vooruitgangen die we boeken.
Ik kan echt onwijs genieten als ik bij anderen lees hoe goed ze het doen, welke stappen ze vooruit zetten en hoe de schulden dalen.
Als iemand dan het einde van die lange tunnel in zicht krijgt, ben ik gewoon plaatsvervangend trots op die persoon en word ik er helemaal gelukkig van!

Heel veel liefs voor jullie allemaal! :-*

lotte

we kunnen samen mijn betalingen verwerken, controleren, corrigeren en nog eens nakijken. ;D lijkt  je dat wat  ;D ;D

ik kan me het gevoel dat je beschrijft heel goed voorstellen, en ook het benauwende gedeelde daarvan... dus dame, het wordt tijd om nieuwe plannen te gaan maken. Al enige idee, afgezien van de raad van bestuur van de feestcommissie ;D

hou je haaks lieve schat, en niet te veel bukken he ;)

Libra

Lieve allemaal,

Even een snelle, kleine update van mijn kant.
Door mijn rugproblemen ben ik niet in staat om lang te zitten en kan ik dus even ook niet zo reageren zoals ik zou willen.

Mijn voorgevoel dat het wel weer eens de stilte voor de storm zou kunnen zijn, is (helaas) weer uitgekomen.
Gisteren telefoontje gekregen van mijn energieleverancier dat ze de brief hadden gekregen van de schuldhulpverlening, maar dat zij niet akkoord zullen gaan met het minnelijk traject.
Hoe ga ik dit oplossen en wanneer ga ik de openstaande rekening betalen?
Nou.........niet dus!
Ik mag geen (nieuwe) betalingsafspraken meer maken en moet verplicht wachten totdat alle schuldeisers geantwoord hebben.

Toen ik hem dit verteld had kreeg ik als antwoord dat ze het dan uit handen zouden geven, eventueel aan een extern incasso bureau met alle bijkomende kosten en dat ik dan afgesloten zou worden.

De maat was voor mij vol en ik begon te lachen. Hij was duidelijk heel verbaasd over deze reactie en had dit dus niet verwacht.
Ik heb hem maar "liefjes" verteld dat ik dan maar blij was dat het in deze periode gebeurt, omdat ik niet afgesloten mag worden.
Zijn antwoord was dat zij dit ook niet gingen doen, maar de netbeheerder wel.

Voor iedereen die hiermee te maken krijgt: er ligt een gerechtelijke uitspraak dat mensen NIET afgesloten mogen worden van de nutsvoorzieningen tussen 1 oktober en 1 april!!!

Ten tweede heb ik hem verteld dat ik het niet erg slim van ze vond om niet akkoord te gaan omdat mijn totale schuldenlast ruim 3 ton bedraagt en de openstaande rekening bij hen 2 duizend euro is. Zij zijn dus maar een guppie vergeleken bij de andere haaien die in mijn vijver zwemmen.
Bovendien heb ik geen achterstand in mijn maandelijkse betalingen.
Heb dan ook aangegeven dat ik dit belachelijk vond en omdat ik mij keurig aan de regels en afspraken houd, ik nu van de regen in de drup geholpen wordt.

Het advies wat ik kreeg: ik kon maar beter overstappen naar een andere leverancier... ??? ???

Vanochtend dus mijn casemanager gebeld en dit verhaal verteld.
Volgens haar moest ik ook maar overstappen op een ander ???
Het advies: stapt u maar over naar Essent.
Ik heb dan ook gezegd dat ik dit eigenlijk helemaal niet wil omdat ik al jaren bij mijn huidige leverancier zit, net in maart mijn kontrakt voor 3 jaar met hen verlengd heb en bovendien bij een ander dan gewoon duurder uit ben!!

Ik vind het een zooitje!!
Ik wilde maar dat ik een andere oplossing wist om de 2 schuldeisers die mij het leven zuur maken met beslagen en deurwaarders, te betalen!!!
Ik krijg hier echt pijn in mijn buik van!

Bloem2

Libra, wat het afsluiten betreft heb je gelijk. Volgens de Gaswet mogen ze niet afsluiten.

Je schrijft dat je al jaren klant bij deze leverancier bent: die trouw van jou wordt door hen dan zeker niet beloont!

Volgens mij gaat het overstappen op dit moment dan ook niet zomaar.
Ik heb gelezen dat in dit soort gevallen eerst een borg van

Buster

Libra,

Dat ze je bellen met deze uitslag moet je voor kennis aannemen.
Zoals je zelf al aangaf; er zijn grotere vissen in de vijver.
Als zij als enige dwarsliggen kan een rechter, ook binnen een minnelijk akkoord, medewerking afdwingen. Zeker als er preferente eisers aanwezig zijn die wel akkoord zijn gegaan.

Wacht dat dus eerst even af.

Het grote verschil tussen minnelijk en WSNP is dat de bewindvoerder bij WSNP it de boedel word betaald en er dus minder te verdelen is. Dat zij dat niet snappen wil nog niet zeggen dat andere eisers dit niet snappen.

Hou hoop.
En ik vind je lachbui geweldig! Hou die erin!

Libra

Quote from: Bloem2 on Oct 26, 2012, 04:00 PM
Volgens mij gaat het overstappen op dit moment dan ook niet zomaar.
Ik heb gelezen dat in dit soort gevallen eerst een borg van

tinkelbel

Hoi Libra,

Echt waar..ik blijf me verbazen over jou maar dan wel in de goede zin ;)

Zo ontzettend veel kracht, hoe hou je dit vol ???  Ik heb het al eerder geschreven maar ik zeg (schrijf) het nog maar een keertje......ik leer echt van jou! 

Niet ten nadele van de anderen hoor!! Ieder op z'n eigen manier deelt ervaringen uit en overal leer je van, althans ikke..

Libra; wat denk je zelf wat er met je rug is? een hernia of i.d.?? Je schrijft over rugpijn, het straalt dus niet uit naar de benen? 

Ik hoop dat je van het (resterende) weekend kunt genieten.....alle beterschap gewenst en succes maandag bij de huisarts!!

knuf..

Buster

Lieve Libra,

Bedenk je bij alle plannetjes ook wel een leefbaar leven voor jezelf?
Niet alleen je rug?

Knuf 

Chrissie

Zie heel veel herkenning Lieve Libra maar denk je ook goed om jezelf, je doet zo goed je best bent keihard aan het terug vechten maar jij bent ook heel bijzonder daar is er maar
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Bloem2

Libra, heel vervelend dat die rug je nu parten speelt.
Helaas is het ook zo dat je voor die scan weer dagen zoniet weken moet wachten.
Je zou zo onder een fleeceje op de bank kruipen en pas op die dag weer wakker willen worden toch?
In al dat vechten gaat ook een hoop energie zitten. Bah