Mijn verhaal over mijn schulden

Started by Libra, Jun 15, 2012, 04:09 PM

Previous topic - Next topic

Turfje

Mooi zo, goed te lezen dat je weer strijdbaar bent.
Dat komt dan meteen goed uit nu je al actie moet ondernemen. ;)
Succes!

Turfje.

tuthola

Gelukkig kijk je er weer positief tegenaan, die dipdagen zullen altijd wel komen en gaan.
Wat betreft bewindvoerder en dat het je naar de keel vliegt dat je zelf geen conrole over je geld hebt dat valt reuze mee, je moet dan maar zo denken je hebt dan niet meer te maken met deurwaarders en weet dan precies waar je aan toe bent kwa uitgaves en natuurlijk het idee dat je dan over  ruim 3 jaar schuldenvrij bent.

Libra

Helaas...., de dame van het Juridisch Loket heeft vrij vandaag, maar kreeg wel weer keurig antwoord van ze en ze geven de boodschap aan haar door.
Dus morgen gewoon weer de computer vroeg aan ;).

Ja die dipdagen....... :(. Af en toe denk ik weleens dat je het kunt vergelijken met een achtbaan. Alleen deze is defect en nadat je eenmaal ingestapt bent, stopt 'ie niet meer :P.
Maar ach, hij gaat ook elke keer weer omhoog moet je maar denken ;D.

@Tuthola: je hebt volkomen gelijk als je stelt dat het natuurlijk een stuk rust cre

Buster

Ik geloof dat ik door de situatie een klein beetje een contr

Libra

Hahahaha ;D ;D ;D ;D ;D

Zooooo herkenbaar!!!

Ben bang dat ik nog erger ben, want ik vind het heerlijk om met de hand te schrijven (zou het net zo goed op de computer kunnen hoor, maar ik vind het fijn om het fysiek in mijn handen te hebben :P) en ik houd er dus 2 lijstjes op na.
1 met de begroting van de maand en daarnaast nog 1 waar ik ook weer elke mutatie van de bank precies opschrijf.
Die laatste ligt bovenop in mijn plastic mapje en als ik dus internetbankier dan hoef ik alleen maar het laatje open te trekken en dan zie ik in 1 oogopslag of het bedrag wat daar staat overeenkomt met het bedrag wat de bank aangeeft.  ;D

Het 2e lijstje heb ik eigenlijk altijd al gedaan en zal ik ook altijd blijven doen. Of ik nog van de tik afkom van het 1e lijstje......de tijd zal het leren. ;)
Maar ik hoop ooit eens geen betalingsafspraken meer te hoeven afschrijven.
Die tik zal ik met liefde achterwege laten :D

Libra

Dit is de eerste maand sinds lange tijd dat ik niet aan al mijn betalingsverplichtingen kan voldoen..... :(
Ik heb zo'n 113 Euro aan extra kosten gehad en al gemaakt in het gevecht tegen de beslaglegging, zelfs voordat ik nog maar weet of het ook zoden aan de dijk gaat zetten.

De eerste die ik "geofferd" heb is Wehkamp en ik baal hier stevig van!!
De rest loopt op automatische incasso en ik wil eigenlijk niets stoneren, maar dan kom ik geld tekort voor mijn huur van volgende maand. Laat staan dat ik dan nog geld heb om te eten.

Deze maand was, is ook heel duur omdat ik ook nog 4 verjaardagen en een geboorte had/heb. En dan waren het niet alleen de extra kosten van kadootjes, maar ook nog eens benzine omdat ze "ver" weg wonen.

Ik wil niet weer bij mijn moeder aankloppen om geld, maar eigenlijk zie ik even geen andere mogelijkheid......

Turfje

Pfff, dat is inderdaad balen dan!
Kan me wel voorstellen dat je niet graag aanklopt bij je moeder maar ja,
je zal toch moeten eten anders hou je het niet vol.
Sterkte , hopelijk zet je toch de stap naar je moeder ondanks dat je dat liever niet wil

Libra

Mijn huis is verkocht!!
"Oh, wat fijn voor je! Belde de makelaar?"
"Euh....,nee."
"De bank dan misschien?"
"Mhhh....,nee ook niet."
"Maar hoe weet je dan dat je huis verkocht is?"
"Nou.....ik ging even langs om te kijken of er nog post gekomen was."

Bord uit de tuin, alleen nog een affiche op het raam met een grote blauwe balk erdoorheen VERKOCHT.

Dus nog niet eens meer onder voorbehoud, nee gewoon echt verkocht.

Ik ben briezend, ik ben woest!!!
Hadden ze dit niet gewoon even kunnen vertellen?
E

Bloem2

Jeetje Libra, wat een rare gewaarwording.
Ik wil je feliciteren maar kan me voorstellen dat je hartstikke boos bent.
Als het zo is, is het wel fijn toch?
Nu nog even de opbrengst weten..............

marco

Marco en Bianca

Buster

euh,... Gefeliciteerd?  ???

Hoe dan ook, mag die luchtkarton borden verkoper een eikel zijn in het telefoneren, je huis is wel verkocht, toch?  ;)

Libra

Makelaar gesproken en een heel stuk wijzer geworden.

Het voorlopig koopcontract is getekend, maar de voorbehoud-clausule loopt nog tot 10 augustus a.s.
Als de kopers zich voor die datum niet terugtrekken is het dus definitief.

De overdracht staat gepland op 14 september a.s., dus op het moment dat iedereen zijn handtekening bij de notaris zet is het huis offici

Bloem2

Okee, dan gaan we straks wel met je klinken... :)

Libra

tuthola

Gefeliciteerd Libra ik duim voor je dat de verkoop helemaal rond komt  ;D