Mijn verhaal over mijn schulden

Started by Libra, Jun 15, 2012, 04:09 PM

Previous topic - Next topic

lotte

hoi lieffie,

ik put even moed uit jouw optimisme en trek me daar aan op.
Ook hier geen dure auto

Libra

Zo...weer een beetje bij de levende en dus maar even en update.

Niets meer gehoord van de deurwaarder!! ;) ;D
Schrijf dit hier nu neer met het risico dat ze, bij wijze van spreken, morgen weer op de stoep kunnen staan, maar dat zie ik dan wel.

Ging woensdagochtend door mijn rug, heb al 20 jaar een latente hernia en die speelt bij tijd en wijle op.
Ik weet dat ik "risico" loop na een "zware" periode met heel veel stress enzo, dus het verbaasde eigenlijk niemand dat dit nu gebeurde.
Dit gebeurt dan niet als ik iets zwaars til (heb in de loop der jaren geleerd te tillen), maar juist als ik iets heel onbenulligs doe. :P
Zat me dus op te maken en wilde mijn potje dagcr

Kaatje

doe rustig aan Libra! Wel balen dat dit gebeurd bij het optutten!

Hoop dat de pijn snel wat minder is en dat je weer een stuk mobieler bent. Maar rugklachten zijn niet tof!!

tinkelbel

:)ook hier aan het front geen dure spullen....we lachen er wel 'ns om :) Onlangs is er bij onze buren ingebroken en dan komen discussies los ;D Wat valt er bij ons te halen ;D ;D ??? de t.v. dateert uit de prehistorie....laptap van een paar jaar oud....etc.

maar......we zitten droog, warm en voelen ons thuis :D :D

Misschien een domme vraag :-\ maar wat doet een bank met de inboedel bij inbeslagname? Gaat dit naar een veiling of i.d.??

t' Is toch eigenlijk van de zotte :(  de bank heeft genoeg en als jij met al je goede wil kunt aantonen dat je ervoor gaat en met hulp uit deze problemen wilt komen, dan moeten ze toch enigszins begrip tonen? of zie ik dit nu helemaal verkeerd ???

Ook, en niet onbelangrijk, wil ik je alle beterschap wensen!  Rugpijn is een kwalijke zaak en met een paracetemolletje niet altijd te verhelpen......

Vlinder307

Lieve Libra,

Door je rug gaan is vreselijk je kan geen kant op balans in bewegen en rusten is heel belangrijk!
Ik wens je heel veel beterschap meis miste je al!!

Ik duim voor je dat morgen de deurwaarder ook niet langskomt (wat kan er dan gebeuren??)
Dezelfde vragen als Tinkelbel en wanneer kunnen ze je eigenlijk je huis uit zetten hoever moet het dan komen?
Wat dat betreft heb ik totaal geen kaas gegeten van deze toestanden..

Liefs en dikke pakkerd!! 

lotte

wellicht je lijfelijk bij de belastingdienst melden?
Miscchien dat zij daar uitleg over kunnen geven? Ik heb geen flauw idee hoor, l*l ook maar even wat in de ruimte...

Kan je natuurlijk ook het nummer van mijn belastingman doen.... maar aan de andere kant, dan ga jij koffie met hem drinken...  ;D ;D ;D

Laptop aan deze zijde is nog steeds echt dood, moet een nieuwe harde schijf in... dat gaat deze maand echt niet gebeuren, zal dus een klein beetje onregelmatig aanwezig zijn....
No worries...  :-*

strijdlust

Hee Libra,

Ik sluit me bij Lotte aan, zou de BD gewoon bellen en vragen of ze al iets van indicatie hebben. Je kan het altijd proberen toch?

Verder bewonder ik je moet en door zetting vermogen. Kan niet anders dan dat je er komt! ;D

Libra

Lieve allemaal,

Allereerst, dank voor het medeleven! :-*

Lieve Tinkelbel, er zijn absoluut g

Buster

Aangezien er het laatste jaar nieuwe wetten zijn aangenomen kunnen ze net zo goed even doorstomen en dit ook nog even meepakken.

Kunnen ze gelijk de beslag vrije voet regels aanpassen aan het nieuwe huur beleid;
Als je bruto

Turfje

Lees dat je last hebt van je rug, dus beterschap voor je!
Wel mooi dat je toch kan tekenen nu Libra en dat  er al een aantekening is gemaakt vd belastingdienst.

Turfje.

Vlinder307

Lieve Libra,

Bedankt voor je uitleg ..idd het is ongelooflijk wat de gevolgen zijn zodra je in de financi

lotte

doe je wel even rustig aan met je rug  :-[

hier, glaasje bubbels... komt wel goed schatje ;D

tinkelbel

..echt waar..m'n maag draait andersom bij het lezen van je uitleg..om misselijk van te worden!
je schrijft dat ik blij mag zijn dat ik (nog) niets van het e.e.a. weet....wordt er gewoon bang van..stel je voor......als ik niet oppas kan 't gebeuren net als ieder ander! wat een schrikbewind :o

Zover is het bij jou toch echt niet ??? ???

Ik stuur je bij deze alle steun en hulp die je nodig hebt :)   Echt onvoorstelbaar en dan toch nog alle ruimte hebben voor humor :D Geweldig :D  ik kan nog heel wat van je leren..

Fijne avond en mijn motto (o.a.).....lekker slapen en morgen gezond weer op ;)

Bloem2

Fijn dat de casemanager de aantekening in het dossier al gemaakt heeft en
jij je contract rustig kunt tekenen, dat geeft weer een beetje rust  :)

Beterschap met je rug!

Libra

Quote from: tinkelbel on Oct 15, 2012, 08:51 PM
..echt waar..m'n maag draait andersom bij het lezen van je uitleg..om misselijk van te worden!
je schrijft dat ik blij mag zijn dat ik (nog) niets van het e.e.a. weet....wordt er gewoon bang van..stel je voor......als ik niet oppas kan 't gebeuren net als ieder ander! wat een schrikbewind :o

Zover is het bij jou toch echt niet ??? ???

Lieve Tinkelbel,

Het was en is absoluut niet mijn bedoeling om jou, of wie dan ook schrik aan te jagen, maar het was puur een droge opsomming van de feiten zoals ze er liggen.

De enige die het dreigmiddel van boedelbeslag kan uitvoeren is de gerechtsdeurwaarder van de 2e aannemer, omdat die een vonnis/gerechtelijke uitspraak heeft.
Maar aangezien zij dat al een keer gebruikt hebben als "oneigenlijk drukmiddel", dus wel een "boedellijst" gemaakt, verkoop aangekondigd met datum aangeplakt op mijn voordeur, maar op de dag zelf niet verschenen, heb ik hiermee een sterk wapen in handen in de rechtbank mochten ze dit nog een keer proberen.

Maar goed, als schuldenaar blijft dit zwaard boven je hoofd hangen totdat de schuldeisers of akkoord zijn gegaan met het minnelijk traject of totdat je toegelaten wordt tot de WSNP.

Daarentegen zal de deurwaarder van de bank waarschijnlijk geen boedelbeslag gaan leggen, omdat zij hiervoor eerst naar de rechtbank moeten om een vonnis te krijgen. Met alle bijkomende kosten vandien.
Zij zouden dan bovendien aan de rechter moeten aantonen dat een verkoop veel meer gaat opleveren dan er aan kosten gemaakt moeten worden.
Nu mijn minnelijk traject gestart is en ik bovendien niet echt kostbare bezittingen heb, zal de rechter hier waarschijnlijk niet aan meewerken.
Maar.......je weet het natuurlijk nooit!

Quote from: Buster on Oct 15, 2012, 02:01 PM
Aangezien er het laatste jaar nieuwe wetten zijn aangenomen kunnen ze net zo goed even doorstomen en dit ook nog even meepakken.

Kunnen ze gelijk de beslag vrije voet regels aanpassen aan het nieuwe huur beleid;
Als je bruto