Mijn verhaal over mijn schulden

Started by Libra, Jun 15, 2012, 04:09 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Vlinder307

Lieve Libra!

Van harte gefelicitaart met je verjaardag maak er een fijne dag van!

Deze eerste nieuwe medewerker van het schip is een kadootje van mij voor jou... ;D ;D ;D

Dikke knuffel Vlinder..xxx

Kaatje

Hey Libra,

ik ben een beetje laat, maar van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
maak er een mooi feestje van !

en met die nieuwe medewerker van het schip moet dat zeker lukken!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Libra

Dank jullie wel, lieve andere allemaal!! ;D ;D

Ik wil 'm, ik wil 'm!!! ;) ;D ;D ;D ;D ;D

Helemaal mijn smaak!! Dank je wel lieve Vlinder! ;D
En Buster, kan ik zo nog een refill krijgen? ;)
Lekker hoor! Mjammie, mjammie!!!

Heel veel liefs
:-*

Libra

Ondanks alle lol en plezier die we hebben in de Schulden Kroeg (de naam alleen al.....geweldig!! ;D) en hier op het forum, het leven van een schuldenaar gaat gewoon door.... :'(

Ik moest het Plan van aanpak ondertekenen en binnen 7 dagen terugsturen.
Op de een of andere manier kon ik mezelf er niet toe zetten het afgelopen weekend.
Ok

lotte

van lotte even heel weinig woorden, maar gewoon een mega knuffel.
verjaardagsknuffel,
opbeurknuffel,
verwenknuffel...

en dan natuurlijk nog de echt nuffls...

lieve Lady, sorry dat ik je verjaardag gemist heb  :'(
maar alsnog een lieve verjaardagswens van mij especially for you...  :-*

Buster

Lieve Libra,

En of het herkenbaar is.
Toch, magisch genoeg, is er dan de volgende morgen die je met nieuwe moed tegemoet gaat.
Zucht, schouders ophalen en weer door.

Maareuh,.. die deurwaarder? Heeft de bank dat wel aangekondigd?
Ik denk gelijk acte van cessie,...
Dat overdragen dat gaat zomaar niet!

Hou vol!

Turfje

Och, dat is zwaar vervelend Libra dat ze meteen met een deurwaarder aan komen draven.
Hoop dat je je moed weer enigszins bijelkaar geraapt krijgt!
Sterkte..

Turfje.

Kaatje

wat een rot post zeg!!! hoop dat er snel duidelijkheid komt en dat die deurwaarder weg is (weet wel dat t niet zo snel en makkelijk gaat)

Dikke knuffel!

strijdlust

Jee Libra zwaar Kl*te maar inderdaad advies van de  anderen is wel juist, even laten bezinken en dan gewoon er weer voor gaan.

Ik wel heel erg BlonT met T probeer al hele dag te replays op topics en dit lukte steeds niet, zag nu ineens dat ik helemaal niet ingelogt was. ??? ???

Vlinder307

Lieve lieve Libra ,
Ook ik heb weinig woorden voor je alleen dat ik aan je denk..
Als ik dit zo weer eens lees denk ik "ja het gaat echt met vallen en opstaan" ik wens je dus alle energie om weer verder te kunnen gaan en dat je strijdlust in je hebt is wel gebleken de afgelopen periode dus HOU VOL!!

Dikke warme knuffel Vlinder..

tris

Lieve libra

Van deze kant wil ik je ook heel veel sterkte wensen
Heb veel bewondering voor je en hoop dat er snel meer duidelijkheid voor je komt
liefs tris

Bloem2

Wat belachelijk dat ze meteen met een deurwaarder op de stoep komen.
Je zou die instellingen toch allemaal op een onbewoond eiland willen stationeren....

Libra

Lieve, lieve allemaal,

Dank jullie wel voor al jullie lieve berichtjes!! :-*

En zoals jullie ook schrijven, zo is het inderdaad!!
Eerst is er de boosheid...grrrr en in mijn boosheid wens ik ze een minder leuk oord toe dan Bloem ze toebedeeld! ;) :-[

Vervolgens slaat de paniek toe.......mijn spulletjes...het kleine beetje wat ik nog heb en wat mij nog een menswaardig bestaan garandeert... :'(
Ik heb hier geen duur plasma scherm aan de wand hangen, geen dure BMW of Mercedes voor de deur staan, mijn printer dateert nog uit de tijd van mijn eigen bedrijf, maar is ook maar een heel simpel ding, een laptop heb ik niet...mijn computer en beeldscherm zijn van voor 2000, heb ik gekregen, maar ik ben er dolgelukkig mee.
Dus hier in huize Libra geen dure extravagante dingen of luxe, maar gewoon mijn eigen knusse plekje.
En dat heeft niets te maken met materialisme, maar dat begrijpen jullie denk ik allemaal wel!

Daarna komt ook weer de berusting en de acceptatie.
Het is, zoals het is!
Pak je de draad van alle dag weer op en word je weer blij van de fijne, lieve en leuke dingen en mensen om je heen.

Het probleem met een hypotheek is dat de bank er zonder meer een deurwaarder op mag zetten en allerlei beslagleggingen mag doen zonder tussenkomst van de rechtbank.
Vandaar dat je vaak hoort bij (problematische) achterstanden dat de bank overgaat tot een executie-verkoop.
Er is meestal dan ook helemaal geen sprake van een acte van sessie.
De bank doet dit gewoon zelf en heeft die macht middels de hypotheekakte waarin dat duidelijk staat.
Bovendien hebben zijn geen gerechtelijke uitspraak meer nodig omdat de hypotheekakte "verleden" wordt bij de notaris waardoor het meteen een gerechtelijk document is.

Maar ik ga gewoon door!!! :)

Gisteren werkelijk een top dag gehad!!
Ik ben schandelijk verwend door mijn lieve familie en lieve vrienden!! :D
En het was geweldig gezellig!!!

Vanochtend telefoontje gehad van mijn casemanager.
Ze hadden gisteren mijn papieren ontvangen en aangemeld bij de SHV monitor en vandaag is het traject officieel gestart!!! :)
Ook worden alle schuldeisers vandaag aangeschreven, dus de eerste stap, de 120 dagen waarin de schuldeisers wel of niet akkoord kunnen gaan, is gezet en kan ik beginnen met aftellen.

Ik blijf er positief instaan!
Het zonnetje schijnt en met al jullie lieve berichten en steun en alle steun die ik uit mijn omgeving krijg, gaat dat lukken!!

Ik ben heel dankbaar en blij voor al die lieve mensen om me heen!
In real life en virtueel!! ;)

Heel veel liefs voor jullie allemaal
:-*

Buster

Het probleem met een hypotheek is dat de bank er zonder meer een deurwaarder op mag zetten en allerlei beslagleggingen mag doen zonder tussenkomst van de rechtbank.
Vandaar dat je vaak hoort bij (problematische) achterstanden dat de bank overgaat tot een executie-verkoop.
Er is meestal dan ook helemaal geen sprake van een acte van sessie.
De bank doet dit gewoon zelf en heeft die macht middels de hypotheekakte waarin dat duidelijk staat.
Bovendien hebben zijn geen gerechtelijke uitspraak meer nodig omdat de hypotheekakte "verleden" wordt bij de notaris waardoor het meteen een gerechtelijk document is.

Ik weet dat je kennis van zeken hebt dus ik neem het ook gelijk van je aan.
Maar toch staat me bij dat bij een beslaglegging (en dan praat ik over inboedel) de opbrengst van de spullen meer moet zijn dat de kosten die het meebrengt.
Een gemiddelde inbeslagname kost