Mijn verhaal over mijn schulden

Started by Libra, Jun 15, 2012, 04:09 PM

Previous topic - Next topic

Vlinder307

Een goed besluit Libra!! Ik denk dat juist ervaringsdeskundigen de beste hulpverleners zijn! Mooi doel! Ik las je laatste post en dacht..die rust wil ik ook zo graag! Knuffel xxx

Libra

Lieve Vlinder, die rust gaat er uiteindelijk ook voor jou komen hoor!
Het kan nog even duren en het zou kunnen lijken alsof ik dit punt in zeer korte tijd bereikt heb, maar niets is minder waar hoor!!
Mijn "gevecht" tegen de schulden is al in 2007 begonnen.

Het idee dat ik de schuldhulpverlening in wilde is ontstaan in 2010 doordat ik nog verder op de blaren moest zitten door de lakse houding van mijn toenmalige kontaktpersoon bij mijn Gemeente.
Door het besef dat ik er toen al meer van wist dan de "hulpverlener" en aan den lijve ondervond wat dat gebrek aan kennis kan veroorzaken, had ik zoiets van dat het beter moest kunnen en zou moeten.
Want ondanks alle regels en wetten die je uiteraard moet volgen, is er veel meer mogelijk en kun je net even een stapje verdergaan dan sommige hulpverleners nu doen.

Het idee was dus niet nieuw en van nu, maar ik heb nog wel een poosje getwijfeld en me afgevraagd of ik niet beter af zou zijn om gewoon weer aan de slag te gaan in mijn oude beroep. Het is gebleken dat dit vrijwel onmogelijk is.
En ik weet het hoor: kan niet is dood en wil niet ligt op het kerkhof, maar in de realiteit loop je soms tegen dingen aan die je niet kunt veranderen en dan moet je op zoek gaan naar andere wegen, andere mogelijkheden.

Maar ook het feit dat ik vind dat je dingen moet doen die goed voelen voor jezelf en die je bevrediging schenken, maken dat ik dit absoluut wil doen.
En inderdaad als "ervaringsdeskundigen" weten we als geen ander wat het is om met schulden te moeten leven en wat het betekent voor je als mens!

Bloem2

Libra,

fijn te lezen dat het gesprek je zoveel opluchting heeft gegeven.
Alleen al het delen doet veel.
Ik hoop voor je dat het traject snel in gang gezet gaat worden!

Libra

Dank je lieve Bloem! :-*

En pas maar op, nu "Libbie" rust in haar hoofd en in de tent heeft is ze dus echt in de markt voor een leuke, nieuwe man!! ;) ;D ;D ;D ;D

En achteraan sluiten: NEE, mooi niet meer!!! ;D ;D ;D

Heel veel liefs

lotte

Quote from: Libra on Sep 27, 2012, 07:40 PM
Dank je lieve Bloem! :-*

En pas maar op, nu "Libbie" rust in haar hoofd en in de tent heeft is ze dus echt in de markt voor een leuke, nieuwe man!! ;) ;D ;D ;D ;D

En achteraan sluiten: NEE, mooi niet meer!!! ;D ;D ;D

Heel veel liefs

*doet braaf een stapje opzij, en laat Libbie voorgaan*
;D ;D ;D ;D

*krijgt haast medelijden met de vrijgezelle mannen in de omgeving van Libbie... die hebben geen schijn van kans.... ;D

* zet haar klapstoeltje neer, om het spektakel goed te kunnen volgen.... ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Bloem2

Quote from: lotte
/quote]

;D ;D ;D ;D

*krijgt haast medelijden met de vrijgezelle mannen in de omgeving van Libbie... die hebben geen schijn van kans.... ;D

* zet haar klapstoeltje neer, om het spektakel goed te kunnen volgen.... ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Bloem doet haar strandhoedje op en zet zich naast Lotte neer, flesje wijn erbij 8)
Ohja, die afgelebberde vrijgezelle mannen, gedumpt door Libbie, mogen doorlopen!

Libra

;D ;D ;D ;D ;D ;D

Nou.........een spektakel is het af en toe zeker!!!
Laatst toen ik bij een optreden van mijn dochter was, was daar een man die schijnbaar nogal gecharmeerd van me was want ik krijg zijn telefoonnummer en het dringende "verzoek" om hem snel te bellen. :P

Maar.........en dat is een hele grote maar, zelfs op mijn leeftijd wil ik toch wel iets van "vlinders" hebben.
Of vraag ik nu teveel ???

Ik kom legio mensen (lees mannen ;)) tegen, maar ik vind ze tot nu toe altijd "alleen" maar aardig.

Ik wil gewoon weer verliefd worden op iemand en er dan vol voor gaan.
Van "alleen maar aardig" vinden heb ik mijn buik vol, omdat ik dit een keer geprobeerd heb en na 2 maanden er helemaal klaar mee was.
Het was niet boeiend, niet spannend, het was gewoon helemaal niks. :(
Heb toen dan ook snel afscheid van hem genomen en mezelf beloofd dat ik dat nooit meer zou doen omdat ik van mezelf weet dat ik iemand ben van "alles of niets".

;D ;D ;D
Kan het ook niet helpen ::) Heb mezelf niet gemaakt! ;)

lotte

Quote from: Bloem2 on Sep 27, 2012, 07:58 PM
/quote]

;D ;D ;D ;D

Bloem doet haar strandhoedje op en zet zich naast Lotte neer, flesje wijn erbij 8)
Ohja, die afgelebberde vrijgezelle mannen, gedumpt door Libbie, mogen doorlopen!

*komt aanlopen met de bitterballen... en de cijferkaartjes...
geeft 1 setje aan Bloem... ;)
*voelt zich echt nog niet wanhopig genoeg om de afdankertjes van Libbie in ontvangst te nemen... ;D ;D ;D ;

*denkt hard na, over de mogelijkheden om vlinders te kweken in de buik van Libbie...
wellicht iets met rupsjes?  ;D

Bloem2

;D ;D ;D ;D

Mwah. Ik voel meer voor een lintwormpje  ;D

Maken we die eerst tam  :o :o

Ken ze um af en toe nog eens afknijpuh .........  :) ;) :D ;D

Libra

Quote from: lotte on Sep 27, 2012, 08:22 PM
Quote from: Bloem2 on Sep 27, 2012, 07:58 PM
/quote]

;D ;D ;D ;D

*komt aanlopen met de bitterballen... en de cijferkaartjes...
geeft 1 setje aan Bloem... ;)
*voelt zich echt nog niet wanhopig genoeg om de afdankertjes van Libbie in ontvangst te nemen... ;D ;D ;D ;

*denkt hard na, over de mogelijkheden om vlinders te kweken in de buik van Libbie...
wellicht iets met rupsjes?  ;D

Quote from: Bloem2 on Sep 27, 2012, 08:50 PM
;D ;D ;D ;D

Mwah. Ik voel meer voor een lintwormpje  ;D

Maken we die eerst tam  :o :o

Ken ze um af en toe nog eens afknijpuh .........  :) ;) :D ;D

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Nou......jullie gunnen me wel wat hoor!! ;) ;D ;D ;D

Helaas heeft Libbie geen afgelebberde afdankertjes in de aanbieding. ;D ;D

Wordt vervolgd...... :P ;D

lotte

*engelachtige glimlach om mijn mond*

hmmm geen afdankertjes in de aanbieding??? Vind je hem nog te leuk om er al afstand van te doen...  ;D ;D ;D ;D

Buster

Afdankertjes?

DAMES GA JE SCHAMEN!

Op en paard moet ie zitten, met glimmend spul aan, en hij moet je op handen dragen en net zo lief zijn als ie behandeld word.
Voor niks minder gaan de vlinders fladderen hoor!

Zo!

Chrissie

Oef Buster heeft gesproken! ( Mis een smiley die met een vuist op tafel slaat)
Maar zo is het wel had het niet beter kunnen zeggen!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Kaatje

Buster, waar kunnen wij (de vrijgezellen) dan geen afdankertjes op een paard met glimmend spul vinden en die ons ook nog op handen draagt? En dan het liefst meer dan 1, want denk dat we die hier wel nodig hebben :) :) (ik heb nog wel een iets langer wensenlijstje :) :) ) hahahahahaha

Vlinder307

De eisen kunnen niet groot genoeg zijn in deze tijd haha ..de enige prins op het witte paard komt in december langs ben klaar met de prinsen ik ga voor de president!! Ik vind het momenteel heerlijk zo ,geen gedoe , lekker in mn vrije tijd mn eigen ding doen en nooit geen hoofdpijnsmoezen hoeven te verzinnen:-p