Mijn verhaal over mijn schulden

Started by Libra, Jun 15, 2012, 04:09 PM

Previous topic - Next topic

Vlinder307

Lieve Libra, even kort een reactie vanaf mijn mobiele telefoon (tikt zo rot)wat een vervelende situatie!! En wat pak je het allemaal heldhaftig op! Ik bewonder je meer dan ik kan zeggen..     Liefs vlinder met een dikke knuff xxx

lotte

heb je toevallig nog een bakkie in die pruttelpot van je zitten?
Ik hoop dat jij net zo zit te genieten van dit prachtige herfstweer als ik...
:-*

Tuin weer mooi aan kant? Ik heb braaf mijn balkonnetje weer helemaal gestofzuigd... ;D

Bloem2

Het is helemaal niet gek als je op een gegeven moment inzakt en het niet meer ziet zitten.
Je hebt er tenslotte voor gevochten als een leeuw! en nog.

Je mag er best even aan toegeven en proberen te genieten van die borrel of die koffie of het zonnetje dat buiten schijnt.
Soms heb je gewoon niet alles zelf in de hand en d

Libra

Quote from: Vlinder307 on Sep 23, 2012, 12:26 AM
Lieve Libra, even kort een reactie vanaf mijn mobiele telefoon (tikt zo rot)wat een vervelende situatie!! En wat pak je het allemaal heldhaftig op! Ik bewonder je meer dan ik kan zeggen..     Liefs vlinder met een dikke knuff xxx

Dank je wel lieve Vlinder voor het kompliment. Maar heldhaftig........
Het is meer een kwestie van roeien met de riemen die je hebt. :P
Maar opgeven is echt geen optie! Dus....al zijn die riemen nu behoorlijk kort geworden, alle kleine beetjes helpen nog steeds! ;)
Ik hoop voor je dat je snel weer internet hebt!

Quote from: lotte on Sep 23, 2012, 10:47 AM
heb je toevallig nog een bakkie in die pruttelpot van je zitten?
Ik hoop dat jij net zo zit te genieten van dit prachtige herfstweer als ik...

Tuin weer mooi aan kant? Ik heb braaf mijn balkonnetje weer helemaal gestofzuigd... ;D

;D ;D ;D ;D ;D
Helaas Lotte, dat bakkie is op het moment echt virtueel, ook voor mij! :P
Had de pot en de koffie meegenomen naar mijn oudste dochter en dacht: lekker even samen een echte Italiaanse espresso. Helaas kookt zij nu op inductie en mag die pot er niet op! :(
Je raadt het al........uiteindelijk pot en koffie vergeten..... :o :'(

Toen ging mijn jongste bij haar zus op visite en zij heeft de pot en de koffie meegenomen, maar........die staan nu nog steeds bij haar! :o :'(
Ze zou het vorige week zondag meenemen, maar.....toen was zij het vergeten! :'( :'(

Moraal van het verhaal........, we moeten allebei nog even wachten op dat heerlijke bakkie!! ;D

Voor wat de tuin betreft: ik heb echt een mega-tuin van minimaal 80 m2.
Er is alleen jaren niets meer aan gedaan! :(
Aan het einde staan twee grote seringenbomen en die zijn nooit bijgesnoeid. Met als gevolg dat ze nu helemaal over het pad wat voor mijn schuur langsloopt heengegroeid zijn en over het schuurdak hangen.
Kon dus nog niet eens meer met goed fatsoen mijn schuur in vanwege alle spinnenwebben!! Brrrr....... :-\
Tel daarbij op dat ik 20 jaar geleden een stevige rugblessure opgelopen heb die mij nog altijd plaagt, dus je begrijpt dat ik elke dag maar een klein stukje kan doen.
Maar.......ik kom er wel hoor!!! ;) ;D

Quote from: Bloem2 on Sep 23, 2012, 11:50 AM
Soms heb je gewoon niet alles zelf in de hand en d

lotte

de bewolking werd regen met onweer, en duurt nog steeds voort hoor libra. :-\
de herfst is echt begonnen, het is nog donker wanneer de wekker gaat... ieuwwwww ;D

de riemen van het roeien worden inderdaad steeds korter, en soms heb je het idee dat je nog water aan het maken bent ook... maar dan schrijf je hier een paar zinnen, krijgt wat lieve woorden terug, en hoppa, je hebt je bootje weer een klein beetje gehoost.

Ik heb hier dan wel geen pruttelpot, maar wel een echte maler... per kopje koffie gemaald... het enige dat ik echt behouden heb bij het verbreken van de relatie... alle koffiezetapparaten in alle soorten en maten (letterlijk...)
naar gelang het maandbudget en m'n smaak, bepaal ik welke koffie ik die maand koop... toch nog een decadent luxe probleem zo'n 1x in de maand... heerlijk ;D

ik wens je een hele fijne dag toe, en vanavond kom ik terug op de rest van je verhaal, maar ik moet nu gaan rennen... anders ben ik te laat op kantoor... ;D

nuffl dame, hou je haaks

Libra

Nog even bezig met de laatste loodjes voor morgen.

De persoon van schuldhulpverlening komt tussen 8 en 10 uur morgenochtend.
Had van mij niet pers

Libra

Goedemorgen allemaal  :)

Lotte en Buster jullie mogen trots op jezelf zijn! ;)
De "zware" trainingen die ik van jullie heb gehad heeft zijn vruchten afgeworpen hoor!! ;D ;D ;D
Ik had zelfs mijn mantra niet nodig!!!!! 8)

Ik had dus een dame die hier vanochtend om 10 over 8 voor de deur stond.
Een hele aardige dame en het gesprek verliep heel soepel.

Terwijl ik hier zit te typen zit ik luidkeels mee te zingen en te deinen op een gezellig muziekje en schijnt  het zonnetje vrolijk naar binnen door het raam. ;)
En zo voel ik me dus.
Totaal opgelucht en bevrijd!!!! ;D

Terwijl ik zo tegen alles opzag, het gesprek, het hele traject is er nu werkelijk een loden last van mijn schouders gevallen!
Ook het feit dat ik vanaf nu geen betalingen meer mag doen aan de schuldeisers benauwd me niet langer!

Ik begrijp dat dit wel heel raar voor sommigen over kan komen, omdat we hier normaalgesproken toch met minder vrolijke berichten gekonfronteerd worden, maar ik heb eindelijk na al die jaren rust.
Een vriendin van mij heeft ook in het traject gezeten (zij heeft net een schone lei gekregen) en zei steeds tegen mij hoe opgelucht ik zou zijn als het traject eenmaal begonnen zou zijn.
Ik kon me hier echt nooit een voorstelling bij maken, maar nu weet ik wat zij bedoelde.
Het is echt zo!!

Dus, ondanks het vroege tijdstip, trakteer ik jullie allemaal op een heerlijk drankje naar wens en gooi er maar meteen een bittergarnituur tegenaan! ;) ;D ;D

Hele fijne dag allemaal!!
Heel veel liefs :-*

Vlinder307

Wat heerlijk om te lezen hoe je je nu voelt!! Het is altijd zo fijn als een hulpverlener vriendelijk is je hebt het al zwaar genoeg wat zal er van jou schouders een last gevallen zeg! Dikke knuff xxx

lotte

doe me dan maar een vodka sju om het te vieren, en graag een pistoletje met rucola sla, roomkaas, en gerookte zalm... mjummie...
enne... jij trakteert  ;D ;D ;D

fijn dat het zo mee gevallen is lady, werkelijk waar....  :D

en nu genieten van het zonnetje  :-*

tuthola

Wat fijn Libra dat het gesprek goed verlopen is en jij je er mee kan verzoenen dat het trajekt eindelijk begonnen is zodat er misschien een beetje rust in de tent komt.
Ik hoop dat het een beetje snel gaat lopen allemaal en wens je natuurlijk heel veel sterkte met alle beslommeringen die er bij komen kijken.

Libra

Dank jullie wel, allemaal!!!

De smile is nog steeds niet van mijn gezicht geweken...... ;D ;D

Ok

Kaatje

Libra, wat een super nieuws zeg! Zelfs op mijn gezicht komt een enorme smile voor jou! Het is het begin, maar wel een heel belangrijk begin! heerlijk zeg!!!!!!!!!!!

Vlinder307

Hier ook even een dikke smilie hoor!! Poeh he meis wat ben jij sterk!! Xxx

lotte

je wilt niet weten hoeveel moed ik put uit jouw woorden... echt niet...
dank je wel voor het iedere dag schrijven en het steun geven aan anderen...

Libra

Lieve allemaal, ik word helemaal verlegen van jullie... :-[

Lotte, ik denk dat ik hier zomaar nog weleens een hele lange tijd zal blijven, ook als mijn traject afgelopen is.

Ik weet nog hoe ik hier zo'n 4 maanden geleden terechtkwam.
Totaal in paniek, mega stress en helemaal in de put.
Het ontzettende warme onthaal wat ik hier van iedereen kreeg, alle tips, alle steun, dat is niet iets wat je snel vergeet.

Nu in principe de kou er voor mij een beetje af is en ik rust heb gekregen, log ik hier in en herken in de verhalen dezelfde paniek en wanhoop en weet ik wat het kan betekenen als je "gehoord" wordt en er iemand reageert.
Nog los van de adviezen en de hulp.
Dus probeer ik te helpen waar ik kan, te ondersteunen en aan te moedigen, zoals wij allemaal hier doen.

Mijn besluit staat dan ook vast, dit wil ik doen in de toekomst op professionele basis, maar dan zal ik hier zeker blijven komen en schrijven. :)

Slaap lekker vannacht allemaal en heel veel liefs :-*