Mijn verhaal over mijn schulden

Started by Libra, Jun 15, 2012, 04:09 PM

Previous topic - Next topic

lotte

ik eigenlijk ook wel...

maar aan de andere kant, bedenk ik me nu (hoezo goed wakker) buster en ik kunnen ook wel een aanbevelingsbrief schrijven hoor.... ;D ;D ;D

Dank je wel voor het heerlijke eten.... ik heb genoten.... wat een luxe wanneer een ander voor je kookt....
buigt diep.... dank je wel..... geluk zit in hele kleine dingen.... :-*

Libra

;D ;D ;D ;D ;D
Quote from: Buster on Sep 13, 2012, 11:37 PM
Ik zou trouwens medelijden hebben met de dame of heer die jou in budgetbeheer zou moeten hebben. hhaha.

Ik zelf ook!!!! ;D ;D ;D ;D ;D
Het is maar goed dat de Maatschappelijk Werkster hier een negatief advies over gaat uitbrengen, want ik ben bang dat die arme meneer/mevrouw anders straks psychische hulp nodig heeft!! ;) ;D ;D

Quote from: lotte on Sep 14, 2012, 06:13 AM
ik eigenlijk ook wel...

maar aan de andere kant, bedenk ik me nu (hoezo goed wakker) buster en ik kunnen ook wel een aanbevelingsbrief schrijven hoor.... ;D ;D ;D

;D ;D ;D ;D
Nou, dat zou helemaal wat worden!! ;D
Ben bang dat dan de schuldhulpverlener van de Gemeente afgevoerd moet worden met het befaamde "blauwe busje" in een dwangbuis!! ;D ;D

Maar alle gekheid op een stokje, ik zal me echt terdege moeten voorbereiden op het gesprek, want ik ken mezelf!
Ik ben natuurlijk redelijk gebekt :P en als ik per ongeluk iemand tegenover me krijg die niet zo van de tongriem gesneden is, dan kan ik nog weleens de neiging krijgen om er hele cynische humor tegenaan te gooien die niet iedereen begrijpt of waardeert.
Ik zal mezelf dus echt heel goed het doel voor ogen moeten houden en waarom ik dit traject nodig heb.

Het punt is gewoon dat ik me in de afgelopen zes jaar staande heb moeten houden tegenover bijvoorbeeld de deurwaarders. Dit heeft ervoor gezorgd dat als ik ook maar een klein zwaktepuntje in het betoog van degene tegenover mij ontdek, ik ze hierop onmiddellijk onderuit haal.
Ik heb als het ware een soort van "straatvechters" mentaliteit aangeleerd om te overleven.

Nu is het moment aangebroken dat ik dat heel snel weer moet afleren, omdat ik voor een nieuwe toekomst, van hen afhankelijk ben.
Zij kunnen mij maken of breken met hun rapportages en als ik maar

Libra

D-day kwam en ging vandaag.

Kreeg een telefoontje van de makelaar dat vanochtend om half 11 mijn huis gepasseerd is bij de notaris en dat alles goed verlopen was.
Mijn voormalige huis heeft dus een nieuwe eigenaar!

Daarna zelf meteen de hypotheekbank gebeld en gevraagd wanneer ik de afrekening kan verwachten.
Het kan zijn dat ik die net v

Buster

Gefeliciteerd met de verkoop!

Je kan er maar vanaf zijn.

Even over dat gesprek en je straat vechters mentaliteit.
Dar is niks mis mee, zolang je dat kan uitleggen en onderbouwen is het zelfs een kwaliteit.
Ook je drang naar controle.

Als je kunt verwoorden dat die controle er voor zorgt dat je geen nieuwe schulden maakt en de vechters mentaliteit voorkomt uit je strijd met malafide incassobureau's begrijpt een meneer of mevrouw je echt wel.
Aan jouw de kunst om dat op een rustige manier te verwoorden. 
En dan kan jij,....

Mocht je toch ge

Libra

Dank je Buster!
Misschien heel vreemd, maar het voelde aan alsof er een mega gewicht van mijn schouders werd getild.
Ik ben dus eigenlijk heel blij dat ik er vanaf ben!! :D

Quote from: Buster on Sep 14, 2012, 04:19 PM
Mocht je toch ge

Bloem2

Fijn dat de hut verkocht is Libra, nu kun je verder!

Vlinder307

Wat fijn lieve Buster!!
Er is een hele last van je schouders gevallen lijkt mij zo!!
Hoe naar ook ivm de omstandigheden..
Jou berichten geven mij weer moed om door te gaan dank je wel ...

Xxx
Vlinder..

lotte

hallo lieffie,

eigenlijk geen wijze woorden van lotte vandaag voor je,
geniet maar gewoon ff van je weekend... en van de last die van je schouders af is...

nuffl

Be

Fijn dat het eindelijk verkocht is, op naar de volgende stap!!

Chrissie

Zo weer een zware last van je nek af daar wordt je kilo's lichter van ;) gefeliciteerd lieve Meid :-*
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Libra

Lieve. lieve allemaal......dank jullie wel!!!!

Het is zo fijn om te weten dat er zoveel mensen met je meeleven!

Ben ook echt druk bezig met de volgende stap.
Kreeg gisteren een nieuwe beschikking van de Belastingdienst binnen en weet dus nu al dat ook daar een behoorlijke vordering van aan zit te komen.
Het totaalbedrag van de nieuwe berekening van mijn huurtoeslag over heel 2012, heb ik in de eerste 2 maanden van het jaar al opgesoupeerd, dus.......hopla......een nieuwe schuld erbij. En nu van de "blauwe brieven club" die overal en op iedereen voorrang hebben.

Wel heel fijn (en dat bedoel ik absoluut niet cynisch!!), dat ik dat nu al weet, zodat dit meegenomen kan worden in de schuldhulpverlening.
Als het tracject al eenmaal gestart zou zijn en ze komen dan, dan heb ik echt een mega probleem!!
Dus, liever teveel schulden, dan te weinig!!

Maandag eerst maar weer eens even de advocaat bellen en informeren of er nu eindelijk eens bericht is van de gerechtsdeurwaarder.
Zo niet, dan toch maar een snel-procedure bij de rechtbank aanvragen, want dit moet rond voordat ik in het traject zit!

Weer zat werk aan de winkel dus en ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend!

Heel veel liefs,
Libra

Vlinder307

Jij bent er ook maar druk mee Libra hoe hou je het vol wat is je geheim :)
Steeds weer nieuwe "verrassingen" kan jij dat een beetje loslaten als die je deur binnen komen waaien??

Dikke knuff Vlinder...

lotte

Petje af voor je dame!
je gaat er zo goed, rustig, voorbereidt mee om zonder in paniek te raken.
Morgen maar meteen bellen, en dan maar weer verder plannen h

Libra

Lieve Vlinder,

Het enige "geheim" is volledig van jezelf te houden, jezelf totaal te accepteren en te weten dat je "goed" bent zoals je bent. Oftewel, het is, zoals het is.

Dit heb ik op de harde manier moeten leren hoor en het is niet aan komen waaien.
En natuurlijk heb ik ook mijn periodes gekend van totale paniek en wanhoop, vergis je niet.
Maar door het hele proces heb ik geleerd dat (hoe raar dit ook mag klinken) er altijd weer voor alles een oplossing komt.

Ik kijk weleens terug op de afgelopen jaren en dan herinner ik me levendig hoe ik soms in paniek was als er weer een rekening op de mat viel die ik op dat moment met geen mogelijkheid kon betalen en dan zie ik nu hoe die uiteindelijk toch betaald werd met heel veel kunst en vliegwerk.
Je wordt op een gegeven moment heel creatief! ;)
Natuurlijk kun je niet achterover gaan zitten en denken "het komt wel goed" zonder iets te doen. Je moet wel aktie ondernemen op de dingen die gebeuren.

Ook ik heb voor jaren slaaptekort opgelopen omdat ik nachtenlang lag te woelen en me grote zorgen maakte of ik bijvoorbeeld

Vlinder307

Quote from: Libra on Sep 16, 2012, 12:32 PM
Lieve Vlinder,

Door de schulden leer je ook dat "men" alles van je kan afpakken, behalve.....jezelf en dat jij de enige bent die verantwoordelijk is voor je eigen geluk en innerlijke rust.
Dat geldt dus ook voor de mensen om je heen.
Mijn kinderen houden niet minder van mij omdat ik geen geld heb. Ze houden van mij om wie ik ben en om wat ik voor hen ben.
Een moeder die er altijd voor hen is op de momenten dat zij mij nodig hebben.
En dit pakt niemand je af!! Want liefde geven kost geen cent!!!

Alhoewel ik je hele schrijven wel 3 x nagelzen heb moet ik dit toch even copieren!!
Thxss!! Het geeft mij weer moed om door te gaan!
Alleen eerlijkheid en positief denken helpt je verder!!

Nogmaals Thxss!!

Dikke knuffel Vlinder!!