Mijn verhaal over mijn schulden

Started by Libra, Jun 15, 2012, 04:09 PM

Previous topic - Next topic

lotte

;D ;D ;D

Ik zit hier echt hardop te lachen achter mijn bureau... mijn collega's vragen al bezorgd of alles wel goed gaat met me  ;)

Als de Kir op is, wil ik wel aan de vodka sju hoor... ook errug lekker...  ;D Ben niet zo moelijk hoor, eet in plaats van gerookte zalm ook graag bitterballen bij de borrel hoor...  ;D

Nog 3 dagen tot je overdracht dame, spannend... Kan me voorstellen dat je hondsmoe bent...  ::)

Libra

Buster

lotte

zo zo, jij bent echt goed bezig geweest zeg... ;D ;D ;D
pas maar op, je gaat echt wennen aan die relaxmodus hoor... ;)

ik vind het een heerlijk bericht om te lezen...
Applaus  ;D ;D ;D ;D ;D

gewoon

Hoi Libra

Wat goed van je om het zo los te laten zo,n weekend is je van harte gegunt door mij, na zo veel stres.

Gewoon

Buster

Formulieren worden gemaakt door beleidsmakers die denken dat de dames en heren op de werkvloer dit nodig hebben om het kaft van het koren te scheiden.

Bij het consultatiebureau hebben ze ook zo'n formulier, bij 3x nee ben je een risico gezin,....

Ik zou zeggen; sociaal wenselijk invullen en een goed gesprek aanknopen met de dame of heer die op bezoek komt.

Vlinder307

Het geeft me weer wat moed als ik lees dat je de situatie even los kan laten!!
moed en kracht zijn wel 2 dingen die we hard nodig hebben dus ik probeer me ook even toe te geven aan het moe zijn..

Wow goed bezig!!

Dikke knuffel..

lotte

ik zou schrijven zie bijlage, en vervolgens iedere vraag twee keer beantwoorden, in een separate bijlage...  ;D

En natuurlijk ben je een risico groep, tss wat denk je wel niet?
Je bent veel te opgewekt voor iemand met financiele ellende, biedt ook nog een helpende virtuele hand aan mensen die je helemaal niet kent.
Durft ook nog voor te stellen om te koken, gaat uit, gaat dansen, en durft zich ook nog in het sociale circuit te begeven.
Kortom, jij bent veel te veel mens... dat is eng... en dus ben je een risico  ;) ;D ;) ;D ;) ;D

Ik zeg, Mo

Vlinder307

Is al doe moed positiviteit ook geen overlevings mechanisme die we bij ons zelf inbouwen?
Wat is goed en minder goed hierin vraag ik mezelf wel eens af zolang ik niet vlucht voor  mijn eigen problemen is het juist goed denk ik anders niet..maar zoals ik jou lees Libra is dit zeker niet het geval.

Xxx

Libra

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Lieve Lotte, je maakt me gewoon weer heerlijk aan het lachen!!! :-*

Maar wat je zegt klopt helemaal hoor!
Had vanochtend dat gesprek met Maatschappelijk Werk :-\
Die zullen niet snel vergeten dat ik op bezoek was!!!! ::) ;D ;D

Op een gegeven moment zei die dame: "nou, het is wel duidelijk dat u hier helemaal niet wilt zijn".
Hahahaha.......ze sloeg de spijker op z'n kop!!
Heb dan ook maar even "liefjes" uitgelegd dat het niet persoonlijk tegen haar bedoeld was, maar dat ik mijn zaakjes heel goed op een rijtje heb staan en niet van betutteling houd.

Er zat ook een Maatschappelijk Werker in opleiding bij.
Die arme jongen wist niet wat hem overkwam!!! ;D ;D ;D ;D

Mijn kontaktpersoon bij de Gemeente had in zijn rapport aan haar geschreven dat het misschien wel een opluchting voor mij zou kunnen zijn als er budgetbeheer voor mij aangevraagd zou worden..... ??? ::) ::)
"Nou, zei ze, dat lijkt me toch niet helemaal nodig in uw geval".
Duuhhhh........

Om maar even een paar dingen aan te halen die tijdens het gesprek ter sprake kwamen.
Op een gegeven moment bleek dat ik meer over schuldhulpverlening wist en de (nieuwe) regels, met mijn hartelijke dank aan het forum hier ;), dan zij.

Conclusie: voor mij persoonlijk totaal verspilde moeite en tijd.
Ik zal niet ontkennen dat het voor sommigen mensen een hele opluchting kan betekenen als zij deze hulp krijgen, maar aan mij is dit niet besteed!

Haar conclusie: de dame tegenover mij staat heel sterk in haar schoenen, weet precies wat ze wel en wat ze niet wil en er is dan ook geen noodzaak voor een vervolgtraject bij de Maatschappelijke Dienstverlening.

Pfffffff..........
Kom maar door met die Mo

Libra

;D ;D ;D ;D ;D
Buster, je hebt volkomen gelijk!

Ik heb het formulier nog eens doorgelezen en ik kom tot de conclusie dat ik in alle profielen van A t/m E val!! ::) ::) ;D ;D
Als ze dit zouden zien zou ik afgedaan worden als een hopeloos geval!! ;)

Dat "goede" gesprek gaat nog wat worden!! ;D ;D ;D

lotte

sorry ben wat later vandaag... maar hier is je Mo

Libra

Ja hoor Lotte, geen enkel probleem!!
Ik zet de wok gelijk even op en neem dan heet water voor de noedels, dan is het heel gauw klaar. ;)

Nou, hier komt een overheerlijke wokmaaltijd met noedels aan!
*komt aangerend met een dampend bord en bestek voor Lotte*
Wacht even!
*rent terug, haalt een wijnglas op en de ros

Buster

Precies, in dat gesprek ga jij heel duidelijk laten merken dat je super gemotiveerd bent om van je schulden af te komen, dat je het met je eigen inkomen niet red binnen 3-5 jaar en daarom sanering aanvraagt.

Ik zou trouwens medelijden hebben met de dame of heer die jou in budgetbeheer zou moeten hebben. hhaha.