Mijn verhaal over mijn schulden

Started by Libra, Jun 15, 2012, 04:09 PM

Previous topic - Next topic

Libra

@ Turfje: Sorry voor het verlate antwoord, maar alsnog dank je wel!! :)

Ok

Buster

@ Libra;

Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Iedereen herkend dat. (net als het schamen overigens,... ;))

Libra

Wat is me vandaag de moed in de schoenen gezakt zeg!
Heb hier vanmiddag (weliswaar niet ingelogd, maar als Guest) een aantal verhalen gelezen in Mijn Verhaal.
Aan de ene kant put je er heel veel kracht en troost uit en heb je ook heel veel herkenning, maar aan de andere kant lees je verhalen over mensen die zo ontzettend veel aflossen!! :'(
Zo knap!, maar dat ga ik niet redden.

In september 2010 toen ik al mijn schulden op een rijtje ging zetten heb ik meteen voor mezelf een lijstje gemaakt in 2 delen van elk 6 maanden. Dus januari t/m juni en juli t/m december.
Daarop heb ik al mijn vaste lasten opgeschreven die dus elke maand terugkomen. En sinds die tijd zet ik trouw elke maand een kruis als ik weer een rekening betaald heb.

Toen ik in november bij de schuldhulpverlening aanklopte had ik dus al een behoorlijke achterstand/schulden:

2.215,00 Hypotheekbank
2.042,14 Energieleverancier
2.540,09 Wehkamp
542,94 Zorgverzekeraar
697,21 verdeeld over 2 schuldeisers

Plus dat hier nog de schulden bijkwamen van de hypotheken, de 2e aannemer en nog wat priv

gewoon

Hoi Libra

Die grote schuld die neemt dan wel nog toe met iets meer dan E 1.000,-- per maand maar daar moet toch een oplossing voor komen of je er 500.000 van kunt maken door toch iets te winnen of andersom dat die door loop naar E 600.000,--

Dat ligt nu buiten je macht, je zou kunnen denken, draai mijn kont tegen de kribbe, en denken, kom maak er maar eens E 2.000 van deze maand maar daar word ook ongelukig van.
Nu is het zo dat het je overkomen is, en er geen verwijtbare schulden zijn.

Dat gevoel kun je missen als kiespijn, komende jaren.

Je bent iets ongeduldig naar morgen, en hoe verder.

Gewoon

veel sukses morgen

jan

Kom op, Libra laat de moet niet zaken en je hoeft je niet te schamen. Ik zal kaarsje voor je branden, dat het morgen beter gaat. Het zal in de toekomst, alleen maar beter gaan, niet gelijk maar stap voor stap.

Je hebt echt alles gedaan wat in je vermogen ligt, dus je hoeft je niet te schamen. Ik heb geen schulden meer en ik schaam mijn niet meer over mijn schuld verleden.

Jij hoeft dus ook niet meer te schamen!!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Libra

Dank jullie wel voor de lieve en ondersteunende woorden.

En Gewoon, ik zal mijn kont niet tegen de krib gooien hoor, maar het is zo frustrerend om elke dag weer te proberen om schulden weg te krijgen en dan uiteindelijk toch tot de conclusie te moeten komen dat het maar weer een druppel op een gloeiende plaat is.
Het is om zo moedeloos van te worden en het voelt alsof je aan het vechten bent tegen een heel groot, zwart monster dat vele malen sterker is dan dat jij bent.

Jan, als je eenmaal de stap hebt gemaakt naar de Sociale Dienst en daar je hele hebben en houwen op tafel moet leggen, dan ben je eigenlijk al de schaamte voorbij.
Maar ik ben gewoon zo bang voor wat er gaat komen.
Mijn VT bijvoorbeeld wil ik terug, omdat ik mijn moeder in de luwte wil houden. Ik vind haar vele malen belangrijker dan die aannemer!!!! En zo zijn er meer mensen en bedrijven die ik liever eerst wil terugbetalen.
Dat is voor mij momenteel ook het grote probleem. Het idee dat ik zo direct alle controle kwijt ben, een bewindvoerder krijg en nog niet eens meer baas ben over mijn eigen geld!
Dat grijpt me bij de keel!!

Dank voor jouw kaarsje!! Een beetje steun van boven kan ik zeker goed gebruiken!!!

Buster

Libra,

Ik kan de goede woorden even niet vinden.
Weet wel dat je niet alleen bent.
Al helpt dat op dit soort dagen geen fluit.

Hou vol, voor jezelf en je moeder.
Wie weet wat er morgen uitkomt, de bal is rond,...

lotte

Lieve Libra,

jeetje dame, wat ga jij door een hel op dit moment, maar wat ben je ongelofelijk goed bezig! al klinkt dat natuurlijk volkomen tegenstrijdig.

Je hebt in kaart gebracht wat je nog moet betalen, en dat is een behoorlijk bedrag.
Maar doe jezelf eens een plezier, en breng ook eens in kaart wat je allemaal wel betaald hebt. Vele druppels maken ook een plas(je) dame.

De schaamte voorbij schrijf je, jeetje wat herkenbaar. Iedere keer weer je verhaal op tafel gooien, en mensen met wazige blikken die je aankijken.
Ik had het een beetje weggedrongen, maar met die ene regel, kwam het weer knetterhard binnen..

Voor de rest heb ik (wederom) weinig zinnigs toe te voegen ;) , maar ik gooi er nog wel een oprechte knuffel tegen aan!  :D

liefs, en hou je haaks

Turfje

Hallo Libra,

Ellendig dat, terwijl je zo ontzettend je best doet, de schulden toch stijgen.
Dat je daar soms wanhopig van wordt is goed te begrijpen.
Ik hoop dat je de moed er in weet te houden ondanks alles.
Heel veel sterkte!
En voor vandaag wens ik je succes uiteraard.

Groet, Turfje

Libra

Lieve allemaal,

Terwijl ik dit schrijf zit mijn keel dichtgeknepen en stromen de tranen rijkelijk over mijn wangen. :'(
Wat zijn jullie allemaal lief en meelevend.
Ik zit echt even met mijn mond vol tanden en weet niet hoe ik moet uitleggen hoe fijn jullie reacties zijn en wat het met me doet.

Ok

Turfje

Heel mooi dat het gesprek goed verlopen is!
Nu nog even afwachten dan....

Geweldig zeg, wat 'n bedrag heb jij in korte tijd in die schuldenpot gestopt!
Daar mag je zeer terecht trots op zijn.

Sterkte in de strijd Libra, je gaat goed!

Turfje.

Buster

Wat fijn dat het vandaag een stukje beter gaat.

Dip dagen zijn @#$%! dagen,...
En idd uitrekenen wat je al hebt gedaan helpt enorm. Maar ook na een poos je oude berichten nog eens teruglezen, waar je vandaan kwam en wat je dus al bereikt hebt.

Je bent een kanjer en je doet het hartstikke goed!

Libra

@Turfje en Buster: word helemaal stil van de komplimenten  ::), maar dank jullie wel!! ;D

Nou, de update is er al hoor!
De deurwaarder heeft vanmiddag nog gereageerd op de "brief op poten"! :D
Nu kan het schijnbaar wel ::).

Maar goed, nog niet positief hoor. Ze leggen de bewijslast nu bij mij. Ik moet komen met eventuele jurisprudentie, wetsartikelen enz.
Ik heb deze mail nog direkt doorgestuurd naar de dame bij het Juridisch Loket en gevraagd wanneer ik haar morgen telefonisch kan bereiken om meteen een afspraak met een advocaat te maken en de zaak in werking te zetten.

Morgenochtend gaat de computer dus vroeg aan ;) dat begrijpen jullie.
En ja, Libra heeft weer hoop en is weer strijdbaar!! 8)

Buster