Mijn verhaal over mijn schulden

Started by Libra, Jun 15, 2012, 04:09 PM

Previous topic - Next topic

Vlinder307

Quote from: Buster on Sep 06, 2012, 05:51 PM

Wat ze uit handen nemen is je administratie en niet je persoonlijkheid.
Hou vol!

Wat mooi geschreven!!
Idd geniet ervan dat je geen zorgen meet hebt over betalen / niet kunnen betalen ook al is het lastig

Dikke knuff Vlinder..

Buster

Ik sluit me bij Lotte aan,...

Ons minnelijke traject mislukte na 2 jaar door een eigen stomme fout.
Hoe vaak ik niet "hadden we toen maar,.." door mijn hoofd spookt
Dan hadden we nu namelijk al lang en breed klaar geweest, nu moeten we nog heeeeeeel lang.

Hoe stom het ook klinkt, maar zie het als een kans om daarna nooit meer afhankelijk te zijn van wie dan ook maar dan minus de rompslomp waar je nu al zo lang mee leeft.

Libra

Lieve, lieve allemaal,

Ik weet het......ik weet het.
En ja....ik ben door de situatie

lotte

Hallo lieve dame,

ik heb nog eens nagedacht over je laatste post, en dat ook op mijn eigen situatie losgelaten.... weet je wat ik denk...
ik denk dat je gewoon letterlijk super moe bent... Moe van het altijd maar in je eentje alles hebben moeten regelen
En nu, nu er hulp in aantocht is, en je tijdelijk even kunt gaan rusten, merk je pas, hoe moe je daadwerkelijk bent. :-\
Lieve dame, ik bedoel het absoluut niet betutteld, maar alleenstaand ouderschap, full time werken, je droom in duigen zien vallen, hergroeperen, hulp accepteren... het vreet zoveel energie, dat weten we allemaal...
Dus laat je irl, helpen door de nodige instaties, en in het virtuele, staat kok Lotte weer voor je klaar vanavond.

Vrijdagavond is borrelavond... dus vandaag allemaal kleine hapjes, zowel warm als koud.
...komt ondertussen met een groot dienblad aanzeulen... ;D ;D
tapenade
gemarineerde olijfjes
gevulde wijnblaadjes
gedroogde zontomaatjes
plakjes gerookte forel, gerookte zalm,
garnaaltjes mogen natuurlijk ook niet ontbreken
gevulde kwarteleitjes
gehaktballetjes
kipgehaktballetjes
kaasballetjes (recept van de buuf van lotte.... mjummie ;))
crostini's met parmaham en een beetje vijgencompote.... zucht....

witte wijn en bier voor Buster
Champagne, vandaag maar Mo

Libra

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Geweldig Lotte!!!!

Ik heb echt onwijs genoten van al het lekkers, de waxinelichtjes en jullie gezelschap! :-*
Ik kan me geen betere invulling van de vrijdagavond voorstellen!!

Maar even zonder dollen, je slaat de spijker op z'n kop!
Het is de geestelijke vermoeidheid die nu keihard toeslaat na 6 jaar vechten.
We weten allemaal wat een uitputtingsslag het gevecht tegen de schulden is!
Zolang je nog in de "overlevingsmodus" zit ga je wel door, maar op het moment dat je (letterlijk) het moede hoofd in de schoot legt, komt de man met de befaamde hamer langs.

Ik ben me dit ook terdege bewust en zei gisteren nog tegen mijn moeder dat ik kompleet uitgeput ben en dat ik even pas op de plaats ga maken.
Voor het oog van de buitenwereld ga ik heel positief en opgewekt door het leven en krijg ik zelfs wel eens te horen: "volgens mij doet het jou allemaal niets"!
Komplete onzin natuurlijk, maar het is ook heel moeilijk om dit dualisme in mezelf uit te leggen aan anderen.

Aan de ene kant ben ik echt moegestreden, maar aan de andere kant sta ik geestelijk heel sterk in mijn schoenen en heb ik, ondanks alle problemen, toch een hele positieve kijk op het leven.
Snap je het nog? ;)......., dat bedoel ik dus!

Elke dag kan ik genieten van kleine dingen en er gaat geen dag voorbij dat ik niet smakelijk ergens om kan lachen.
Maar op het moment dat ik door een opmerking van een ander of mezelf gekonfronteerd word met de harde werkelijkheid van mijn leven zoals dat er nu uitziet, dan voel ik de boosheid in me opborrelen.
Dit probeer ik dan met man en macht los te laten omdat ik weet dat het geen nut heeft en dat het niets veranderd aan de situatie zoals die er ligt.

Ik put ook heel veel moed en kracht uit dit forum en dan met name als we samen weer anderen kunnen helpen door het delen van onze kennis, of door iemand even te ondersteunen als ze het moeilijk hebben.

Dus nogmaals, ik ben niet depressief of in de put, ik ben alleen wel heel erg moe.
Daar heb je volkomen gelijk in!

Weten jullie niet nog een leuke man voor mij? ;D
Het liefst natuurlijk wel eentje met flink wat geld en uiteraard het uiterlijk van een Adonis! ;D ;D ;D ;D
Graag ook brede schouders zodat ik mijn lasten daarop kan leggen ;D

Oh....en Lotte, gezien de temperatuur van vandaag lijkt me een heerlijke, frisse salade met gamba's en rivierkreeftjes wel wat! ;) Lekker stokbroodje met kruidenboter erbij en natuurlijk die fles Mo

lotte

Quote from: Libra on Sep 08, 2012, 02:08 PM
Weten jullie niet nog een leuke man voor mij? ;D
Het liefst natuurlijk wel eentje met flink wat geld en uiteraard het uiterlijk van een Adonis! ;D ;D ;D ;D
Graag ook brede schouders zodat ik mijn lasten daarop kan leggen ;D

Oh....en Lotte, gezien de temperatuur van vandaag lijkt me een heerlijke, frisse salade met gamba's en rivierkreeftjes wel wat! ;) Lekker stokbroodje met kruidenboter erbij en natuurlijk die fles Mo

Bloem2

Jazeg. Komt net binnenvallen en wil meteen een man.
Jij wacht maar mooi Liebbie !!  ;D

Chrissie

;D ;D  Rustig aan dames geen ruzie maken onder het vechten...
          Er is geen hand vol maar een land vol ;D
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Bloem2

Neuhh, wij gaan er vast niet om vechten.
Nip nu aan een Liebfraumilchje

Buster

Liebfrauw kater zul je bedoelen, vroegah had je Goldmeister, ook zo'n fles met cadeau achteraf  ;D

Bloem2

Ik merk niks van een kater, of misschien slobber ik dan toch te weinig  :P

Dick

Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Buster

Ow,... die Weisbier blikken van de Liddl (die blauwe,..) DIE zijn lekker!

lotte

Libra

Hahahahahahaha..........
Lotte.....jij bent een mooie om te praten met die wijnkelder en champagnekast van jou!!! ;D ;D ;D ;D

Maar goed, er zijn dus meerdere vrijgezelle(ige) dames hier op het forum en ik moet maar een nummertje trekken dus! ;)
Nou.....lekker weer!! ;D ;D ;D

Kunnen we niet doen wie het langst al single is dat die het eerst mag?? ;)
Net zoiets als bij de woningbouwstichting, wie het langst ingeschreven staat...... ;)
Ik denk dat ik dan aardig wat bonuspunten score!! 8)

Mijn topic heeft zo langzamerhand een aardige wending genomen, net zoals het topic van Lotte! ;D ;D
Hier drank, daar eten!!! ;)

Maar....men vraagt, wij draaien:
Lotte: Kir Royal
Buster: Weisbier
Dick: Schultenbra