Mijn verhaal over mijn schulden

Started by Libra, Jun 15, 2012, 04:09 PM

Previous topic - Next topic

lotte

Reken het zelf alsjeblieft even na ... ::)
tenminste dat zou ik doen, voordat ik zomaar vertrouwen heb in een meneer...  ???

en als indien het klopt, meteen de schuldeisers aanschrijven....  :'(

Dikke knuffel...

Buster

Idd narekenen!

Neem een loonstrook en doe het hoogste bedrag x 12, deel dat door 100 en vervolgens keer 108.
De uitkomst is grof gerekend je bruto jaarsalaris.
Mocht je overuren uitbetaald krijgen hou daar dan rekening mee.
Via www.toeslagen.nl kun je uitrekenen waar je recht op hebt.

Het is even een domper dat er nu minder aflos capaciteit is,...
Maar wie weet heb je nu recht op kwijtschelding van de gemeente belastingen. 

Libra

Heb dus net even een proefberekening gemaakt op de site van de Belastingdienst en dan komt er uit dat ik recht heb op 133 euro huurtoeslag per maand ipv de 206 euro die ik nu krijg.

Ik ga morgen als eerste eens even de Belastingdienst bellen en hen dan even een berekening laten maken.

Ik nam gewoon al helemaal niets meer van wie dan ook aan totdat de betreffende instantie zelf zei dat het zo is.
Ik had al zitten rekenen en me bedacht dat het toch niet zo kan zijn dat je met alleen een uitkering geen recht hebt op toeslagen ???

Was vanmiddag ook niet in paniek ofzo, maar ik had wel even de smoor in omdat ik ervan uitgegaan was dat totdat het traject werkelijk start, ik nog gewoon mijn aflossingen zou kunnen doen.

Ga dit morgen als eerste maar weer ter hand nemen en dan hoor ik het wel.
Maak me er verder ook niet druk over, want als het zo is dan kan ik het morgen direct nog wijzigen als dat nodig is.

Ze houden je wel lekker bezig op deze manier.... :P
Oftewel: Never a dull moment!! ;D

Libra

Ik heb hier al eens geschreven: "elke dag leer je weer wat" en dat blijkt nu dus ook wel weer te kloppen!

Vanochtend een lang gesprek gehad met een medewerker van de Belastingdienst en de situatie uitgelegd.
Uitslag onder de streep: inkomen direct laten wijzigen.

Je kunt dus 2 dingen doen:

- als je tussentijds een toeslag of voorlopige teruggave per direct stopzet, wordt het hele bedrag wat toegekend was in 1 keer opvorderbaar. Je hebt dan meteen een schuld bij de Belastingdienst en naar gelang de hoogte van het bedrag moet je dit dan in een aantal termijnen terugbetalen. Als je dit termijnbedrag niet kunt betalen, kun je dan weer kontakt opnemen met de Belastingdienst en dan een persoonlijk afbetalingsschema aanvragen waarbij je dan met bewijzen moet onderbouwen dat het financieel niet haalbaar is.
Grote nadeel hierbij is dat als later de situatie veranderd en je opnieuw een toeslag wilt aanvragen, het weer 8 weken duurt voordat je weer een beschikking krijgt.

of:

- een inkomenswijziging doorgeven. De Belastingdienst maakt aan de hand hiervan een nieuwe berekening en ook dan ontvang je na 8 weken een nieuwe beschikking, maar dan is niet het hele bedrag in 1 keer opvorderbaar, maar alleen het gedeelte wat je eventueel teveel hebt ontvangen.
Voordeel hiervan is dat je dit eventueel weer onmiddellijk kunt veranderen met je DigiD als je finaci

lotte

* komt aanlopen met 2 glazen en een fles wijn.
* geloof dat we allebei wel een glaasje kunnen gebruiken

Libra

Aahh....lekker!!! ;)

Proost!! :-* Op een goede afloop!!

lotte

Libra

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Tja......dat is voor hen een vraag en voor ons een weet! ;)

lotte

Loopt zelf nog maar even naar de tweede wijnkelder, je weet wel, die rechts de trap af, deur door, en dan tegenover het binnenzwembad, de tweede deur links...
Naast de champagne kast.... ;D
James heeft namelijk nog een weekje vakantie  ;D ;D

Libra

Nou......als je toch in de buurt bent van die champagnekast... :P
Als ik je niet ontrief Lotte....doe mij maar een glaasje.....of 2......of 3 ;) ;D ;D

Jammer dat Buster nog altijd zwanger is......die lust na al die maanden volgens mij ook wel wat!! ;D ;D ;D

lotte

die krijgt een glaasje in het kraambed... tot die tijd delen jij en ik de fles gewoon...
goed je wilt dus champagne  ;D ;D
Zal ik er maar even Kir Royal van maken? Beetje creme de cassis erbij... ;D
Of heb je er liever aardbeien bij? Gedompeld in chocolade.... mhhhhmmmm  ;D

Libra

Hahahahahahaha.......

Dat noemen ze nou nog eens iemand blij maken met een dode mus!!! ;D ;D ;D

Nog even en we nemen in het weekmenu St. Jacobsschelpen, tournedos, gamba's, Chateau Briand enz. enz. op!!!

Armoede in Nederland?? Welnee!!! Hoe komen ze erbij?!
Zelfs de schuldenforummers zitten op donderdagavond gewoon aan de Kir Royal en aardbeien in chocolade gedompeld...... 8) ;D ;D ;D

lotte

* mam, gaat alles wel goed met je, je zit zo te lachen, in je eentje op de bank.... ;D ;D ;D ;D

Libra

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Mijn kat zit mij ook enigzins raar aan te kijken........... ::)

lotte

tsssss, ze snappen er ook helemaal niets van  ;D