Spam van vbv

Started by Buster, Jun 12, 2012, 10:39 AM

Previous topic - Next topic

Buster

Ik trof vanmorgen in mijn inbox een mail van vbv services.

Die mij erop wezen dat er een creditcard was aangevraagd door mij, en geactiveerd door een ander.
Om te zorgen dat ik niet in de problemen zou komen moest ik zo snel mogelijk inloggen om meer gegevens te gaan geven.

Ze zouden me dit sturen voor mijn eigen veiligheid, die zij dan weer garanderen,...
Compleet met ID kaartnummer en een dreigende toon.

Wellicht overbodig maar; ik heb dus geen creditcard, geef me nooit op voor dat soort ongein en al helemaal niet via het internet! De nepheid druipt zowat van het mailtje af,...
Ik vind het wel een hele brutale en grove manier van oplichterij.
Zou er een meldpunt zijn waar je dit soort mails naar toe kan sturen?
Moet er niet aan denken dat en ietwat na

Libra

Dit lijkt heel veel op pfishing mail!!  >:(
De soort mailtjes waar de banken bijvoorbeeld voor waarschuwen.

En inderdaad, er zijn mensen die hiervan schrikken en er intrappen!
Tuig!!!!

Als je een hotmail account hebt, kun je dit soort mails bij hen melden en zij zorgen er dan voor dat het betreffende IP-adres in z'n geheel geblokkeerd word.

Ik heb dit vorig jaar ook een keer gedaan, maar.....ik weet niet meer precies hoe  :-[

Ik zou je adviseren om naar je provider te gaan (hotmail, gmail) en daar alles even goed door te lezen. Ik weet dat het ergens staat.

Succes!

Chrissie

goh doet me denken aan vorige week dat mijn zoon achter de pc van mijn man ging kijken voor iets van school kon hij hem wel opstarten maar dan kreeg hij er een scherm voor van de politie die had de computer geblokkeerd en als je berichtje verder las dan moest je 100 euro betalen om te zorgen dat je weer af kwam.

We zijn gaan neuzen op mijn computer en toen kwamen we er achter dat het om een virus ging waarbij oplichters geld wilden verdienen. We hebben systeemherstel gedaan en hebben de data terug gezet en toen was het weer normaal.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

peter

Buster,

Je kunt deze doorsturen naar valse-email@icscards.nl. Deze email is van de duizende valse emails die worden rond gestuurd.
Peter
Administrator Forum

Buster

Wow, ik had nog niet op verzenden gedrukt of al een antwoord van bevestiging.
Ik heb nog gezocht bij hotmail maar geen link of iets kunnen vinden.

Deze mail sprong er voor mij uit omdat ze gebruik maken van het logo van Visa en echt hun best doen je over te halen omdat er anders ellende dreigt.
Beetje te,...

peter

Voor een leek of iemand die zeer naief is, lijkt het net echt. Er trappen nog steeds veel mensen in dit soort mails. Het werkt blijkbaar goed.
Peter
Administrator Forum

peter

Elke dag krijgen wij, van dit soort mails, deze sturen wij altijd door. Ik heb begrepen dat ze de links onderzoeken en eventueel laten blokkeren.
Peter
Administrator Forum

tuthola

In een woord SCHANDALIG die praktijken om kwetsbare mensen hun geld uit hun zakken te kloppen.

Chrissie

QuoteIn een woord SCHANDALIG die praktijken om kwetsbare mensen hun geld uit hun zakken te kloppen.

Zulke praktijken zijn ook SCHANDALIG maar er blijven jammer genoeg nog steeds mensen in trappen / zijn bang en daardoor blijven zulke mensen doorgaan. Daarom is het goed dat er gewaarschuwd wordt!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Smiley

Ik gebruik al heel lang Gmail en die hebben een hele goede spamfilter. Het is hoogst zelden dat ik een raar mailtje in mijn inbox krijg. Het spamfilter werkt echt goed want ik kijk de spambak geregeld na omdat er ook wel eens een goed mailtje in terecht komt en ik ben altijd verbaasd wat er allemaal in zit.