Blik op de bank ... radio rijnmond

Started by gewoon, Jun 08, 2012, 07:34 PM

Previous topic - Next topic

gewoon

Hoi deze heeft over de radio een aktie gehouden voor de voedselbank .. Blik voor de Bank

Dit is een zeer groot succes gebleken, een enorme reaktie van amtenaren bedrijven en particulieren, er buiten gewoon opgehaald en gebracht medewerker voedelbank emotioneel over de warme reakties en akties.
Gemeente Vlaardingen gaat deze aktie ook doen.

Maar het succes was ook, ( heb de hele week geluisterd ) de misstanden over voedselhulp en hoe je daar terecht komt, zoals buren die ergernis hadden over dure auto,s waarmee pakketen  opgehaald werden, blijkt dan om mensen te gaan die zelf geen auto meer hebben en geholpen worden door een goed buur die even rijd.

Ook dat mensen als zij de eerste keer komen drie keer voorbij lopen voor dat zij naar binnen durven, en dan mogen voelen na een kop koffie dat dit voor velen een belangrijk ontmoetings punt is voor lot genoten.

Heel fijn het taboe armoede en honger doorbroken, zo veel open sprekende mensen, gehoord.

En mensen die gaven stil stonden hoe goed ze het eigenlijk hebben.

Enzo meer, mag van mij landelijk deze aktie

blik op de bank.

Gewoon

tuthola

Die misstanden kloppen inderdaad wel zo gaat mijn zus met der nieuwe auto altijd met me mee om elke week het voedselpakket te halen, zonder haar had ik het niet elke week op kunnen halen maarja mensen oordelen helaas altijd snel in het negatieve. Wel jammer dat ik die uitzendingen gemist heb had graag willen luisteren naar andere mensen die ook bij de voedsel bank lopen.

Buster

Thea en de haren verdienen echt een lint met een flink geld bedrag erbij.
Ik kan me nog steeds zo kwaad maken dat de Voedselbank het helemaal moet stellen van giften!
Geen cent subsidie ontvangen ze!

En nog meer misstanden "dan klop ik toch gewoon even aan bij de Voedselbank,.." dat doe je niet zomaar even. Bovendien kom je niet zomaar in aanmerking.

Wat fijn dat die uitzendingen zoden aan de dijk hebben gezet.
En dat Vlaardingen zich aansluit zou tijd worden.
Het college had vorig jaar wel geld voor 2 idioot grote plasmaschermen in het gemeentehuis maar geen potje voor een busje om de pakketten rond mee te rijden.

Stelletje,...

Chrissie

Tuthola, is het niet wat voor jou om hier neer te zetten wat jij zoal in je pakket hebt zitten misschien trekt dat toch meer mensen over de streep om naar de voedselbank te gaan. Misschien dat je er nog bij kunt zetten hoe het voor jou de eerste keer was misschien haalt dat net die hoge drempel weg.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Chrissie

QuoteHet college had vorig jaar wel geld voor 2 idioot grote plasmaschermen in het gemeentehuis maar geen potje voor een busje om de pakketten rond mee te rijden.

Ik kan me je helemaal voorstellen Buster, ongeveer een half jaar nadat ik de cursus " omgaan met geld" (2007) had gevolgd was hier op onze straat in een wijkcentrum een banenbeurs en daar stonden ze ook van de kredietbank met het rad van fortuin en de hoofdprijs was een televisie je kon hier gratis aan meedoen. Ik werd dus benaderd door de cursusleider of ik ook een lotje wou en wat ik kon winnen, het eerste wat ik zei geef dat alsjeblieft aan iemand die het echt nodig heeft, heb dus ook niet mee gedaan. Later stond ik buiten en had zoiets van waarom hadden ze geen andere prijzen gedaan bijvoorbeeld vlees, groente, fruit dus voedselpakketten daar hebben de mensen veel meer aan.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

tuthola

@Chrissie, is wel een goed idee om het op te schrijven als ik daar mensen mee over de streep haal dan wil ik dat graag doen :)

peter

Het is goed dat er een voedselbank is. Het enige wat hier mis aan is, dat ze geen subsidie krijgen. Terwijl het wel een maatschappelijk belang heeft. Misschien moet er een paar miljoen van cultuur of ontwikkelingshulp naar de voedselbanken.
Peter
Administrator Forum

Buster

Ik zeg; ontwikkelingshulp, dat komt qua bestemmingspotje meer in de buurt dan Cultuur.

gewoon

Peter en Buster

Wat ik begrepen heb over de radio is dat er wel degelijk subsidie,s zijn voor de voedselbank uit Brussel, die mee denken met landen waar het minder gaat.

Nederlandse( top amtenaren)  wijzen dit af, op grond van gezicht verlies.

Tuthola als vlaardingen komt met de aktie... bliksums dan laat ik je dat op tijd weten.

Gewoon

Buster

Als je in Vlaardingen contact zoekt binnen de politiek kun je het beste een mailtje sturen naar Ingrid Wijker (SP).

Zij is degeen die zich hard heeft gemaakt voor het busje vorig jaar.
http://vlaardingen.sp.nl/mensen/IWijker.shtml

Vlaardingen zelf heeft geen inzamelpunt, de pakketten worden opgehaald in Rotterdam.

Buster

@gewoon; BELACHELIJK!!!

Maar ja, wat wil je met een Rutte die zegt "wij hebben geen armoede in Nederland"

tuthola

Het is inderdaad belachelijk ...geen armoede in nederland en dan nog met een vette smile op zn gezicht ook. Wat ik nog het ergste vind is dat hardwerkende mensen hun hoofd ook nauwelijks boven water kunnen houden en niet in aanmerking kunnen komen voor wat dan ook omdat ze net iets te veel verdienen. Ik vind dat ze juist die mensen tegemoet moeten komen maarja wie ben ik.

gewoon

Jeb

Nederland is en van de weinige rijke landen die hier geen gebruik van willen maken.

VerWilderd af geven op europa of dit een plus heeft voor nederland.

( een ja zeker, bij die, die even nadenken )

komtie...

Wat kan mij het

VerRutten

jan

Rutte, kom eens zonder je gevolg kijken in Lelystad of Almere, dan zul je met eigen ogen zien dat er veel Armoede is. Armoede met de hoofdletter A. Deze mensen lachen echt niet.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

peter

De meeste politici sluiten hun ogen voor armoede.
Peter
Administrator Forum