Mijn verhaal vd schulden

Started by tuthola, Jun 06, 2012, 11:26 AM

Previous topic - Next topic

Buster

Wauw, echt super, geniet ervan!

Ik wens je samen met je familie hele warme dagen,...

peter

Wat fijn. dat er mensen zijn, die dit doen voor hun medemens.  He tut, geniet ervan je hebt het nodig, maar je hebt het ook verdiend.
Peter
Administrator Forum

Libra

tuthola

Tjonge dat heb ik weer....deze maand zou ik een vergoeding krijgen van het CAK a 510 euro met de klemtoon of "zou". Ik had het geld nog niet binnen gekregen en kennissen om mij heen hadden het al gehad dus ik vanmorgen het CAK gebeld.....sorry mevr er is een computerstoring U kunt het eind januari verwachten....zoals jullie begrijpen ben ik hier helemaal niet blij mee, ik had al wat extra boodschappen gedaan  zoals waspoeder shampoo en dat soort zaken ook klein kerstkado voor de kids gehaald.
Ik heb nu nog 70 euro in mijn knip om de maand dec/januari door te komen. Ook kan ik nu mijn rekening van de woningbouw a 267 euro niet betalen (ivm minder huurtoeslag). Het zal allemaal wel los lopen maar voor nu is het even PANIEK in mn hoofd, heb wel meteen mijn bewindvoerder en de woningbouw gebeld, zoals te verwachten rond de kerst zijn ze er niet dus dit donderdag maar doen.  Achteraf had ik gewoon eerst moeten wachten tot het geld op mijn rekening stond, is al die jaren goed gegaan dus dit verwacht je niet....weer wat geleerd.

Voor het eerst na mijn familiedrama had ik weer zin in de kerst dit is toch wel weer een domper.

Buster

Lieve Tuthola,

Laat je kerst er niet door bederven.
Je plan van aanpak is helemaal goed.
Gelijk aan de bel trekken, desnoods eisen dat ze het schriftelijk doorgeven zodat je kan aantonen dat het niet binnen je bereik ligt het te veranderen.
Wel echt te stom voor woorden dat ze dat niet kunnen rechttrekken in de eerste week van januari.
Of is de afdeling ICT de hele maand op sabbatical   ;D

*alles komt goed*

tuthola

Net wat je zegt Buster heel raar dat ze dit in deze tijd van automatisering niet kunnen veranderen, ook ik kan me daar kwaad om maken maar het helpt mij geen ene meter want het is zoals het is. Ik heb de woningbouw en mijn bewindvoerder gebeld dat ik de rekening eind januari ga betalen en gelukkig waren ze beide accoord dus mijn wsnp komt hier gelukkig niet door in gevaar. Ook mijn zoons ingelicht en zijn bereid wat mee te betalen met de boodschappen, het word krap deze maand maar ga er weer tegenaan.
Heel blij dat ik mijn kerst hierdoor niet heb laten verpesten en heb kunnen genieten van het samenzijn.

Vanmorgen werd ik gebeld door mijn thuiszorg hulp met de mededeling dat ze zich hard gaat maken om mij meer uren thuiszorg te geven, ik krijg nu 1 x per 14 dagen 3 uur hulp, ze heeft er alle vertrouwen in dat het gaat lukken, zo fijn dat er iemand zich voor je inzet waar je zelf strijd voor gevoerd hebt en het resultaat negatief was. Ik begin bijna te geloven dat ik toch de moeite waard ben met zoveel lieve mensen om mij heen.

*******Allemaal een fijne jaarwisseling*******

Libra

Quote from: tuthola on Dec 28, 2012, 11:59 AM
Ik begin bijna te geloven dat ik toch de moeite waard ben met zoveel lieve mensen om mij heen.

Lieve Tuthola,

Foei, foei, foei!!!!
Niet bijna geloven......je BENT meer dan de moeite waard!!!

Je bent een prachtig mens, een fantastische moeder met een liefdevol en warm kloppend hart voor je kinderen en een geweldig familielid om te hebben!!!

Je mag heel trots op jezelf zijn dat je, ondanks de nare berichten, Kerstmis toch fijn en gezellig hebt weten te maken!!

Lieve, lieve dame, ook al het goede en fijne is jou gegund!
En ik maak een diepe buiging voor jouw veerkracht en moed die je elke keer weer laat zien.

Vertrouw op en geloof in de toekomst!
Ook voor jou breken er uiteindelijk betere tijden aan!

Ik wens je een hele fijne jaarwisseling, maar bovenal, wens ik je alle goeds op alle gebied in 2013.

Heel veel liefs en een dikke kunffel! :-*

tuthola

Na deze krappe maand kwa budget denk je dat je alles gehad hebt maar niets is minder waar...de uitkering WTCG komt nu pas eind februari wat inhoud dat ook deze maand mijn betaling aan de woningbouw niet gedaan kan worden. Ik baal hier vreselijk van en durf de woningbouw eigenlijk niet te bellen....voel me nu zooo klein om weer uitstelling te vragen. De vorige keer dat ik uitstelling vroeg had ze al gevraagd of ik niet een klein bedrag kon betalen en ik uitgelegd hoe ik er financieel voor stond en het echt niet kon missen. Ik heb tot eind januari de tijd om te bellen, ik denk dat ik het maandag ga doen daar ik er snachts van wakker lig en dan overdag weer erg moe ben (herkenbaar voor velen onder ons)
Zoals ik de vorige keer al zei het zal wel loslopen...ik bedenk me maar dat er mensen zijn die het veel slechter hebben dan ik.

Knibbel

Quote from: tuthola on Jan 19, 2013, 10:07 AM
Na deze krappe maand kwa budget denk je dat je alles gehad hebt maar niets is minder waar...de uitkering WTCG komt nu pas eind februari wat inhoud dat ook deze maand mijn betaling aan de woningbouw niet gedaan kan worden. Ik baal hier vreselijk van en durf de woningbouw eigenlijk niet te bellen....voel me nu zooo klein om weer uitstelling te vragen. De vorige keer dat ik uitstelling vroeg had ze al gevraagd of ik niet een klein bedrag kon betalen en ik uitgelegd hoe ik er financieel voor stond en het echt niet kon missen. Ik heb tot eind januari de tijd om te bellen, ik denk dat ik het maandag ga doen daar ik er snachts van wakker lig en dan overdag weer erg moe ben (herkenbaar voor velen onder ons)
Zoals ik de vorige keer al zei het zal wel loslopen...ik bedenk me maar dat er mensen zijn die het veel slechter hebben dan ik.

Lieve Tuthola,

Slecht nieuws heeft de eigenschap om altijd op het verkeerde moment te komen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je 's nachts wakker ligt van het piekeren. En dat er mensen zijn die het veel slechter hebben kan dan misschien wel kloppen, maar jij hebt ook heel wat op je bordje liggen. Ik ben heel eerlijk, mijn situatie is natuurlijk bij lange na niet vergelijkbaar met die van jou, maar juist daarom heb ik heel veel respect voor je hoe je hiermee omgaat. Ik hoop en gun het je van harte dat je een positief gesprek hebt met de woningbouw en dat men begrip heeft voor jouw situatie. Heel veel sterkte en ik hoop dat je daarna weer wat betere nachtrust gaat krijgen.

Liefs van El
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Buster

Lieve Tuthola,

Ik sluit me helemaal bij El aan.
Je hebt behoorlijk wat veerkracht nodig om dit weer op te vangen.

Ik denk dat je er goed aan doet om met de brief die je hebt ontvangen zelf langs te gaan bij de woningbouw.
De brief dienst als bewijs, maar je gezicht spreekt boekdelen.
Het is belangrijk dat de WB snapt dat dit echt buiten jou macht ligt, je dit niet zelf hebt veroorzaakt en dat het je dwars zit.

Aan de telefoon kunnen ze niet zien wat het met je doet, in een mail ook niet.
Hou vol!

ps; krijg je het dan wel met terugwerkende kracht?

Libra

Lieve Tuthola,

Aahhhhh...bahhhhh!!!!! :(
Op dit soort nieuws zit je inderdaad niet te wachten!

Sluit me aan bij de tip van Buster, alleen weet ik niet of het momenteel door de weersomstandigheden ook haalbaar voor je is?

Ik hoop echt voor je dat hier toch snel een einde aan komt en dat dit in de toekomst niet meer gebeurd!
Dat er mensen zullen zijn die het nog slechter hebben zal absoluut zo zijn, maar jij wordt op dit moment gekonfronteerd met dit gegeven.
Ik vind het heel knap van je hoe je hier toch nog zo sterk instaat!!

Heel veel succes en sterkte, lieve dame.
Ik geef je een hele dikke knuffel. :-*

Liefs

tuthola

Lieve dames....ik dacht dat mijn tranen wel op waren maar door jullie lieve reakties kwamen ze toch even omhoog. Het is inderdaad voor mij niet mogelijk om naar de woningbouw te gaan op mijn scootmobiel omdat de accu het niet zo ver trekt met dit extreme weer dus ik zal toch echt moeten bellen. Ik heb ook geen brief gekregen van het CAK dat er vertraging is in betaling dit heb ik via het nieuws moeten vernemen en kreeg bericht van Bloem dat het weer een maand later werd (niet netjes van CAK) Ik heb driftig zitten rekenen en ga maandag aan de telefoon voorstellen of ik alvast 50 euro mag storten om mijn goede wil te tonen, zo nodig kopieen van mijn bank afschriften dat ik het daadwerkelijk niet ontvangen heb. Ik hoop dat ik hier een eind mee kom ik durf niet te denken aan de gevolgen die het heeft als het niet kan. Ik zit me nu ter plekke te bedenken dat mijn bewindvoerder dan kontakt met de woningbouw moet nemen want ook die moet ik hierover natuurlijk inlichten.

Buster ...wat bedoel je met terugwerkende kracht.....ik ga ervan uit dat ik het bedrag dat ik eind december zou krijgen nu in februari krijg.

Alsnog bedankt voor jullie meedenken  ;)

Bloem2

Het is jammer dat ze die storing niet officieel melden Tuthola, kan me je gepieker en de belemmering om w

Bloem2

Schiet me te binnen: zou je het met de bewindvoerder op een akkoordje kunnen gooien dat hij dat voorschiet uit de boedel? Kun je het bedrag, als je het ontvangen hebt, weer terugstorten.
Dit lijkt me d

Buster

@ Bloem, volgens mij is dat in strijd met de regels, je maakt dan een nieuwe schuld.
Een lening aangaan zou ik dus ook absoluut niet doen. Dat zou zomaar onbedoeld het mislukken van je traject kunnen betekenen.

@ Tuthola, jammer dat je accu dat niet trekt (rotding!) als je dan belt geef dat dan ook aan, dat je graag zelf langs had gekomen om persoonlijk te overleggen maar dat dat door omstandigheden niet lukt.
En idd, je bewindvoerder zou ook even contact op kunnen nemen.
Alles wat je uit goodwill kan storten (zonder te lenen) is meegenomen.