Mijn verhaal vd schulden

Started by tuthola, Jun 06, 2012, 11:26 AM

Previous topic - Next topic

Libra

Het is heel logisch dat je in de lappenmand zit, want inderdaad, zolang je mega geldzorgen hebt en hier dag in, dag uit mee bezig bent, is er geen ruimte en tijd voor andere dingen.
Op het moment dat daar een beetje rust in komt, krijg je de terugslag.
Luister dan ook maar goed naar je lichaam en wat dit aangeeft.

Ik duim ook heel hard voor je dat je die 85 Euro wel krijgt!!
Het is je zo van harte gegund en het zou een lekker buffertje voor je zijn, ook als straks eventueel het voedselpakket wegvalt.

Heel veel liefs

tuthola

Ik keek afgelopen weekend op mijn bankrekening en tot mijn verbazing is er een bedrag van 395 euro   :o gestort van de Nuon....Ik heb dus alle tips om te besparen op gas/energie hier van het forum gehaald dus moet ik jullie hiervoor bedanken. Ik mag het geld gedeeltelijk houden want een gedeelte is van voor aanvang van datum WSNP en moet de boedel in, vanmorgen mijn bewindvoerder gebelt en mag zelf 165 euro zelf houden omdat ik dat vanaf april vanuit mijn vrij te laten bedrag heb betaald. Ik heb besloten om mijn termijnbedrag toch op hetzelfde te laten staan zodat ik elk jaar een potje voor onvoorzien heb en ik nu toch al gewend ben om dit bedrag te betalen daar komt bij dat ik volgend jaar het hele bedrag mag houden omdat het dan wel allemaal van mijn vrij te laten bedrag betaald is.
Nu ik dit typ voel ik me een beetje een geldwolf, beetje krom misschien maar troost me met de gedachte dat het geld voor een groot deel opgaat aan het eten ik denk dat ik de jongens ga verrassen met een lekker biefstukje vd week. Ook wil ik 2 goedkope vesten kopen zodat ik toch een beetje netjes voor de dag kom deze winter verder heb ik nog geen kleding of schoeisel nodig.
Ben er maar wat trots op dat ik zoveel bezuinigd heb het afgelopen jaar......  ;D

Ik heb eens voor de gein uitgerekent wat ik tot nu toe in de boedel heb gestort dit is toch nog een bedrag van 900 euro dit vind ik voor een alleenstaande WAO uitkering en 2 jongens die studeren toch nog een aardig bedrag in 5 maanden tijd is natuurlijk voor de schuldeisers niet veel maar toch.

Misschien voor jullie niet intressant om te lezen, ik wilde het gewoon ff kwijt......

Libra

tuthola

Dankje Lieve Libra ik voel me al stukken beter onder jou lieve woorden .....xxx

Bloem2

Fijn dat je zo'n leuke vakantie hebt gehad. Daar kun je dan weer even mee doen h

Vlinder307

Super super super!!
Heerlijk om iets achter de hand te hebben en dik verdiend!
Let ook goed op de energie kids niet te lang laten douchen ik gebruik de droger niet en was op een snel progamma.
Verder de verwarming een uur eerder uit voor ik naar bed ga ik hoop dat het beloond wordt!

Ik gun het je van harte!!

Liefs en knuff Vlinder!

tuthola

@Bloem dat sparen is op zich een goed idee maar gezien ik in het verleden niet kon sparen heb ik liever 1x er jaar een teruggave van de Nuon en leg het geld dan bij mn zus zodat ik het zelf niet kan opmaken. Mijn zus geeft dan elke week een bedrag al naar gelang het bedrag wat ze heeft liggen. Zo is mijn weekgeld van 40 euro nu naar 60 euro gegaan waar ik erg blij mee ben.
Wat betreft als er dingen stuk gaan kan ik een beroep op de bijzondere bijstand doen dus daar maak ik me dan ook niet druk over.
Eerlijk gezegt gaat nu al mijn geld op aan het huishouden maar als de jongens het huis uit zijn kan ik misschien wel gaan sparen zoals jij het zegt.

tuthola

Hier alweer berichtje van mij....ik kreeg vanmiddag post van bewindvoerder waar de jaarafrekening van de Nuon bijzat bovenin stond vermeld dat het de periode april tot aug 2012 betreft wat betekend dat het na ingang van WSNP berekend was...ik heb eerst de Nuon gebelt of dit klopte en ik niet alsnog een narekening kreeg, dit was niet het geval. Daarna mijn bewindvoerder gebelt en met tegenzin gaf hij toe dat ik het bedrag a 395 euro zelf mag houden aangezien het van mijn vrij te laten bedrag betaald is.

Tevens zat er een brief bij van het UWV dat ik 342 euro  krijg i.v.m. WTVG wet waar wettelijk geen beslag op gelegd mag worden met andere woorden ik mag dit bedrag ook houden.

Ik ben er beetje nerveus van om al dat geld te hebben en ga toch zoals bloem al zei een gedeelte op een spaarrekening zetten voor je weet maar nooit dingen.
Het trajekt duurd nog 2 1/2  jaar dus ik zal ook wel is wat nieuwe kleren moeten kopen.
Wel geef ik mijn 3 kinderen een kadootje want vind dat ze dit wel verdient hebben, ook al heb ik geen kontakt met mijn dochter wil ik haar niet vergeten want wat de een krijgt krijgt de ander ook.

Chrissie

Wat een fijn berichtje tuthola, en je lost het heel mooi op met je kinderen het kado hoeft niet groot te zijn maar het gebaar is geweldig, vergeet je jezelf ook niet want jij hebt ook wat verdiend, je bent een fijne moeder met een stel prachtige kinderen!
En inderdaad wat geld op de  spaarrekening is nooit weg ;)
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Bloem2

Tuthola, prachtig dat je dat geld lekker zelf mag houden!
Natuurlijk kies je voor jou de beste manier om er mee om te gaan, maar bij Nuon moet je een jaar wachten voordat je het krijgt, bij je zus kun je er eerder over beschikken.
Lekker die UWV bijdrage, die kun je ook goed gebruiken.
Lief dat je je kinderen er een extraatje mee geeft!

Buster

Wauw, gefeliciteerd en petje af.

Slag om de arm houden, je kinderen even verwennen, hartstikke goed!

lotte

ohhh wat een goed nieuws! Wat ongelofelijk fijn voor je, geniet maar even lekker van het gevoel... :D

tuthola

Dank voor de lieve woorden en inderdaad word het een klein kado voor de kids...door jullie ben ik het geldwolf gevoel kwijt ;D

Vlinder307

Kom je wel vertellen over de reactie's van de kids??
Niets fijner te lezen dan blije kinderen!!

Liefs..

Libra

Wat een heerlijke berichten tuthola!!
Dit geeft de burger weer moed! ;)

Wat zullen je kinderen blij verrast zijn met hun kadootjes!!
Doe je heel goed!

En, sluit me even aan bij Chrissie, want je hebt zelf ook zeker iets verdient.
Misschien een bedragje voor een nieuw kledingstuk?
Niets maakt ons zo blij als een leuke nieuwe outfit! ;)
Daar kun je weer een hele lange tijd op teren.

Heel veel liefs