Mijn verhaal vd schulden

Started by tuthola, Jun 06, 2012, 11:26 AM

Previous topic - Next topic

Buster

Niet intrappen! Is een spammer.

Als iemand dit soort berichten krijgt kun je het doorsturen naar Peter of Dick.
Er zijn genoeg nare mensen die gebruikmaken van de situatie.

(Tuthola, kan je het email adres weghalen uit het bericht? voor de zekerheid)

tuthola

Nee Buster ik trap er niet in en wist ook niet dat ik dit aan Peter of Dick moest melden anders had ik dat gedaan. Ik weet niet hoe ik het email adres eruit kan halen heb dit bericht gekopieerd, hoop niet dat andere forum leden hier gebruik van maken. Hiervoor mijn excuses.

Hans

Google het emailadres maar eens, dan zie je meteen waar het om gaat  :P

peter

Even een snelle reactie van mij, dit soort berichten zijn tegen de forumregels. Kun je via een PM de user naar mij mailen, dan kunnen wij iets aan deze meneer of mevrouw doen.
Peter
Administrator Forum

peter

Ik heb deze ....... al van het forum geband. Dit soort mensen houdt zich bezig met zaken die te maken hebben met het strafrecht. Als je op google zoekt dan, zie je dat hij of zij zich bezig houdt met duistere zaken.

Hij doet dit op en bloot op het internet, dat is niet slim, als dit soort zaken aanbied dan ben je zo gevonden door justitie. Als je ooit mocht besluiten om zo'n persoon te helpen, weet je zeker dat je de ongewenste aandacht krijgt van justitie.

De reden dat hij hier en op andere forums actief is, dat wij schulden hebben en de onze nood is hoog. Dit maakt ons kwetsbaar voor zulke aanbiedingen. Stel je doet mee, dan loop je een enorm risico.

Helaas kunnen wij niet iedereen scannen op zijn of haar bedoelingen. Als je zo'n mail krijgt stuur deze door naar mij, Dick of Admin. Dan verwijderen wij deze meneer of dame van het forum.
Peter
Administrator Forum

tuthola

Bedankt Peter voor het verwijderen van het email adres.

Buster

Proest,.. verwijdert door peter@live.nl

Tuthola; aanpassingen kun je altijd maken in je eigen bericht.
Rechtsboven in je bericht staat de knop "modify" dat is engels voor aanpassen.
Als je daarop drukt kun je je tekst aanpassen ;)

Dit soort types zijn echt van het ergste soort.
Gebruik maken van een positie waar een ander in zit,...
Boontje komt om zijn loontje.  ;D

tuthola

Even een update....zoals eerder geschreven was mijn CAK tegemoetkoming van dec veel te laat op mijn rekening gestort. Nu gaat het dezelfde kant op met de langdurigheidstoeslag van de gemeente die ik voor mijn eigen bijdrage vd zorgverzekering wilde gebruiken . Ik hoorde van een kennis dat die de bijdrage al in februari heeft gekregen dus ik in de foon geklommen en ja hoor de dame wist te melden dat ze de automatische langdurigheidstoeslagen al afgesloten hadden en of ik dinsdag wilde bellen naar de dame die er over ging. Ondertussen wel een betalingsregeling moeten treffen met zorgverzekering a 38 euro per maand !!!!

Om de kosten van de zorgverzekering uit te sparen ben ik gaan neuzen op het internet om een goedkopere provider te krijgen van internet, tv en telefoon daar mijn digitale ontvanger ook kuren vertoonde. Bij Ziggo kreeg ik te horen dat ik dan zelf een ontvanger moet kopen maar ik heb niet even 99 euro.
Ik kwam uit op online.nl en heb daar een goede deal kunnen sluiten ik krijg nu 12 maanden korten op abonnement, een nieuwe modum en voor 49 euro een digitale ontvanger met opneemfunktie. Bij Ziggo betaalde ik 55 euro in de maand en nu kom ik uit op 27.95. Dit is een verschil van 27.05 die ik toch maar mooi in de pokket heb.
Het 2e jaar betaal ik 44.95 en is dan toch nog goedkoper dan bij Ziggo. Het gaat per mei 2013 in dus de 49 euro voor de digitale ontvanger kan ik van het vakantiegeld betalen. Nu maar hopen dat het een goede keuze is geweest qua ontvangst enzo.

Als klap op de vuurpijl heeft mijn wasmachine het begeven....hoorde een raar geluid dus naar boven ....stond me hele badkamer blank grgr, ik kon wel janken...
Ik zit nog even te twijfelen om hem te repareren of een nieuwe aan te vragen bij de gemeente. Mijn zoon heeft al toegezegd de reparatie voor te schieten, ik betaal het dan terug wanneer het eerste geld binnenkomt. Ook dit moet in overleg met mijn bewindvoerder daar ik dan eigenlijk een schuld maak bij mijn zoon, ik ga ervan uit dat hij dit geen probleem vind.

Al met al kan ik het nu weer beetje overzien alleen beetje balen dat alle extra centjes waarschijnlijk in het niets verdwijnen.

Weegschaaltje

Hoi, hoe oud is je wasmachine? Als hij al wat jaartjes achter de rug heeft en je hebt de mogelijkheid om een nieuwe te krijgen via de gemeente zou ik die kans wel aanpakken. Als hij nl wel op zn endje loopt en je laat hem repareren is de mogelijkheid dat er binnenkort weer wat aan mankeert.

Fijn dat je maandlasten naar beneden gaan dmv goedkoper internet. Ik probeer ook mijn maandlasten naar beneden te krijgen alleen is er weinig waar ik op kan beknibbelen. Mobiele abonnement loopt tot december. Die moet echt naar beneden want nu ben ik maandelijks tussen de 50,- er 60,- kwijt.

Libra

Lieve Tuthola,

Pfffff.......jeetje!!!
Dit is echt niet jouw jaar h

tuthola

Ik heb mijn papieren nagekeken en wasmachine is 5 jaar oud ik heb via via  een mannetje kunnen vinden die wel schappelijk is dus ik laat hem eerst even kijken of het de moeite nog waard is.
Het probleem is dat ik deze wasmachine van de gemeente vergoed heb gekregen en ik weet niet hoeveel jaar er voor staat dat je weer een nieuwe kan aanvragen ui mijn hoofd dacht ik 7 of 8 jaar. Morgen ga ik eerst de gemeente bellen hoe of wat.
Van 5 jaar geleden weet ik nog dat ze een reparatie niet vergoeden, hoop dat het mannetje het toch nog kan maken anders zit je 3 weken zonder machine, dan reken ik de aanvraag en toekenning. Ik weet het is een luxe probleem en ben blij dat dit soort voorzieningen er zijn maar 3 weken zonder wasmachine is voor mij (denk voor iedereen) een ramp en doel ik met name op mijn gezondheid omdat ik dan van hot naar her moet om mijn was te doen.

@weegschaaltje .....zeker een grote post voor je mobiele telefoon is een grote hap uit je budget en duurt nog lang tot december daarnaast heb je wel de stap genomen om je maandlasten naar beneden te krijgen voor de toekomst dus ik zie het voor jou ook positief in.

liefs

Weegschaaltje

Ik hoop voor jouw dat hij voor een schappelijk prijsje gemaakt kan worden. moet er niet aan denken om zo lang zonder wasmachine te zitten.

tuthola

Helaas mijn reparatie vd wasmachine zo op om en nabij de 300 euro gaan kosten en dat is hij dus niet meer waard. Meteen daarna de gemeente gebeld, die kon mij gerustellen dan ik een nieuwe kan aanvragen dus zo gezegt zo gedaan. Ik weet niet hoe het met andere gemeentes gaat maar in mijn gemeente is deze bijzondere bijstand een gift.
De wasmachine komt a.s. vrijdag en mijn zoon schiet het bedrag voor ook al moet hij dan tijdelijk in het rood moeten staan tot het bedrag op mijn rekening komt en daarna weer naar hem.
Ik heb mijn bewindvoerder gebeld en ging hiermee akkoord mits ik de faktuur en betaling doorgeef, dus ook dat is niet het probleem.
Het was dus een regeldagje met resultaat dus ik ben helemaal tevreden.

Liefs

Buster

Tuthola, wat fijn dat het bij jullie een gift is.

Ik heb gelijk nog even gezocht, omdat ik dat van de week schreef; in Rotterdam is het in sommige gevallen een lening, daarnaast moet je het bedrag eerst voorschieten en met het bonnetje kan je dan je vergoeding ophalen.
Ook in onze nieuwe gemeente is het soms een lening, sterker nog, je moet eerst naar de Kredietbank, pas als die je afwijst kom je in aanmerking voor een gift,...

Ik ben echt blij om te lezen dat het in andere gemeentes een stuk socialer gaat.

En dan maar wassen!

Knibbel

Ben blij voor je dat het toch allemaal goed is gekomen. Het is je van harte gegund. En zo fijn te lezen dat er nog 'sociale' gemeentes zijn waar men ook echt zorg voor zijn bewoners heeft.
Veel plezier met je nieuwe wasmachine.

Liefs
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron