Mijn verhaal vd schulden

Started by tuthola, Jun 06, 2012, 11:26 AM

Previous topic - Next topic

Buster

Chrissie, strikt volgens de regels genomen kan het wel degelijk de WSNP regeling kosten.

Daar moet ik wel bij zeggen; je mag maar 1 maal per 10 jaar WSNP aanvragen tenzij je aantoonbaar niets te verwijten valt dat het vorige traject mislukt is.

Ik hoop dat Tuthola een bewindvoerder heeft die niet strikt volgens de regels werkt,...
Tuthola, heb je al contact gehad met de Ombudsman?  

tuthola

Ik heb net voor de zekerheid mijn bewindvoerder gebeld en die stelde mij gerust dat hij dit ook schandalig vind en het niet mijn WSNP in gevaar brengt....Jippie....echt een last van mijn schouder gevallen nu ;D

Buster

Hulde voor de bewindvoerder!!!!!

Chrissie

Geweldig nieuws tuthola, super, ben zo blij voor je!

Buster ik wist wel dat je geen nieuwe schulden mocht maken als je in de WSNP zat , maar dan denk ik meer in de vorm van bijvoorbeeld een vakantie boeken of mobiele telefoon kopen terwijl je het geld er niet voor hebt en dus daardoor in de problemen komt dat je er dan door uit gegooid wordt dan begrijp ik het, maar dat je door een ander zijn fout  (een bedrijf dat geen geld overmaakt) ook uit de WSNP gegooid kon worden dat wist ik niet. Dit heeft toch puur met overmacht te maken of zie ik en denk ik nu verkeerd? Ben niet zo op de hoogte met dat soort zaken maar ben er wel nieuwsgierig naar.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Buster

Chrissy, daarom is het bewaren van administratie (lees; bewijs) ook zo ontzettend belangrijk.
Het feit dat Tuthola er bovenop zat, gelijk aan de bel heeft getrokken bij de woningbouw en uit goede wil zelfs een bedrag heeft overgemaakt telt allemaal mee in de overweging.

Op deze manier kan een bewindvoerder ook goed uitleggen of verdedigen, als dat moet, dat het echt niet te wijten is aan Tuthola. Buiten dat je geen nieuwe schulden mag maken telt motivatie ook mee, en dat heeft Tuthola hiermee dubbel en dwars aangetoond.

(blijf het een rare naam vinden,... ;) )

Chrissie

Nu begrijp ik het beter, had zelf ook al door zo iets tuthola doet zo hard haar best zit er zo bovenop en dan deze stress dit is gewoon niet fair.

Inderdaad het blijft een rare naam voor zo'n geweldige vrouw. Die naam past totaal niet bij haar!
Heb telkens het nummer van Tina Turner met "the best" in mijn hoofd bij haar! ;)

tuthola

Dames wat een lieve berichtjes van jullie ik krijg er helemaal een kleur van....en ben heel blij dat ik hier op het forum kan schrijven wat me dwars zit en van al die lieve berichtjes weer positief tegen de dingen kan aankijken. Tja en die naam hoort gewoon bij me ik blijf af en toe een echte tuthola.... ;D

Knibbel

Lieve tuthola, ben ook super blij voor je. Dat je weer de rust hebt is je van harte gegund.

Liefs
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

tuthola

YES het bedrag van de CAK staat op mijn rekening. Heb eerst de woningbouw betaald, de rest ga ik straks ophalen en verdelen over envelopjes voor de komende maanden aan extra huishoudgeld  ;D

Knibbel

Super, geweldig om dat te lezen. Ik maakte gelijk een rondedansje voor je toen ik het las.

Veel liefs van Knibbeltje
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Chrissie

QuoteYES het bedrag van de CAK staat op mijn rekening. Heb eerst de woningbouw betaald, de rest ga ik straks ophalen en verdelen over envelopjes voor de komende maanden aan extra huishoudgeld  Grin     

YEs Yes, arm naar beneden als Lee Towers ;D ( doet mijn dochter altijd als haar iets gelukt is) wat heerlijk voor je.. En heel verstandig opgelost dame een tien met een griffel.. :-*

"Ik hoop ook dat ik dat eerdaags ( belastinggeld mag verdelen) mag doen dan valt er ook een last van mijn schouders af. Als het zo door gaat dan loopt mijn schuld straks alleen maar op in plaats van naar beneden. Dan ben ik gezakt voor mijn examen ben ik niet Nibud proof  ;D"

tuthola

Dankjewel voor alle lieve berichtjes en medeleven, heeft mij door deze stress periode geholpen  :D

@Chrissie ik kan niet geloven dat jij gezakt bent voor het Nibud je doet het zo goed al die jaren dus ik vertrouw erop dat jij het tot een goed einde brengt dus nog ff doorbikkelen meid  :-*

Libra

Lieve Tuthola,

Ik ben echt zo ongelooflijk blij voor je!!!
Een dansje doet eigenlijk tekort aan mijn werkelijke gevoelens!

Ik vind het zo fijn voor je dat het uiteindelijk allemaal goed afgelopen is!!
Zit hier echt met een hele brede "smile" op mijn gezicht jouw bericht te lezen. ;D ;D

Heel veel liefs
:-*

Chrissie

Tuthola ik probeer het tot een goed einde te brengen maar op het moment ben ik aan de grillen van de belastingdienst overgeleverd en als die het op een zin hebben dan mogen ze mijn bedrag waar ik recht op heb drie jaar vasthouden dit werd me de tweede keer toen ik bij hun aan de lijn hing verteld. Daarop heb ik de man die onze belastingpapieren invult gebeld (bureau van administratie en belastingzaken) en deze gaf het als hij weer met de belastingdienst rond de tafel zat, dit doen ze namelijk

tuthola

Onderstaand bericht kreeg ik gister in mijn prive berichten, had er bij andere nog niets van gelezen en vroeg mij af of jullie ook dit onzin bericht hebben gehad.

sasori
Newbie

[applaud] [smite]

Hoi