Mijn verhaal vd schulden

Started by tuthola, Jun 06, 2012, 11:26 AM

Previous topic - Next topic

Libra

Lieve Tuthola,

Uiteraard duim ik met je mee voor een goede afloop!!

Zoals eerder geschreven: het is van jouw kant geen onwil, maar onmacht!!
En zoals Buster ook aangaf, morgen eerst het CAK bellen en aangeven dat je hierdoor echt in de problemen komt.

Mocht de WB vereniging toch heel moeilijk gaan doen, dan kun je nog altijd je bewindvoerder inschakelen.
Je hebt dus sowieso nog een aantal opties.

Nu vandaag (hoe moeilijk ook) het laten voor wat het is, want je kunt nu toch niets doen!
En aan het einde van de rit komt het allemaal weer op z'n pootjes terecht.

Heel veel liefs

Knibbel

Ook hier wordt hard geduimd voor je......

Liefs El
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Kaatje

Lieve Tuthola,

Ook ik duim heel hard voor je mee morgen! Hele dikke knuffel voor jou

Chrissie

Lieve tut, ik sluit me bij de rest aan en duim ook heel hard voor je mee morgen.

:-*

liefs Chrissie
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

tuthola

Lieve meedenkers...het is ***GELUKT***
Vanmorgen eerst de woningbouw gebeld, ze vond ook een rare gang van zaken van het cak maar heeft uiteindelijk ingestemd met de 50 euro die ik aanbood om mijn goede wil te tonen. Daarna meteen mijn bewindvoerder gebeld en geinformeerd, hij was tevreden over de manier waarop ik het opgelost hebt en er zodoende zelf niets aan hoefde te doen.
Je wilt niet weten hoe dit er ingehakt heeft voor mij want eigenlijk mag je ook geen betalingsafspraken maken in de wsnp, omdat dit onmacht was heeft de bewindvoerder ook zijn toestemming gegeven.

Mijn zus opperde gister dat de langdurigheidstoeslag half februari uitgekeerd word, voor de zekerheid gemeld bij bewindvoerder en woningbouw dat als dat zo is ik het resterende bedrag eerder afbetaal. Bijzondere bijstand is vrij van beslag dus deze bedragen mag ik houden, eigenlijk vind ik dat ook niet eerlijk tegenover andere WSNPers want die mogen  behalve de WTCG wet geen extra dingen houden, aan de andere kant bedenk ik me dan die hebben dan meestal een hoger VTLB dus blijft het ongeveer in balans.
.
Ik dank iedereen die de moeite heeft genomen om mij afgelopen weekend bij te staan met raad en knuffels.

Liefs Tuthola...

Bloem2

Oeff Tuthola, prachtig nieuws, gefeliciteerd!
Zo heb je weer een voorbeeld dat in gesprek blijven en zelf initiatief nemen loont.

Dikke knuffel  8)

En na betaling van het CAK geven we ze er van langs !

Libra

Lieve Tuthola,

Ik ben MEGA blij voor je!!!
Ik gooi er spontaan een dansje tegenaan!!

Maar lieve dame.........CHAPEAU!!!!
Je hebt het zelf geweldig gedaan en je mag supertrots op jezelf zijn!!

Heel veel liefs en dikke knuffel

Kaatje

Knibbel

“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Chrissie

Wat ben je ook superwoman h

Buster

;)

Heb je toch mooi even zelf voor elkaar gebokst!

tuthola

Nog 1 dag heeft deze maand en nog steeds heeft het CAK hun "SCHULD" aan mij nog steeds niet betaald, ik baal hier enorm van aangezien ik dan weer de woningbouw moet bellen. Zoals eerder geschreven heb ik vorige maand een bedrag van van 50 euro overgemaakt en heel erg krap gezeten met mijn budget maar om dan weer een maand heel erg krap te zitten zie ik niet zo zitten. Als het moet is het niet anders, grgr ben gewoon boos dat dit zoveel energie van mij vergt en er zelf niks aan kan doen.
Eerst morgen maar afwachten en dan toch weer het CAK bellen en vervolgens weeeeeer de woningbouw als het tegenzit.

Buster

Jeetje Tuthola,...

Heb er even geen woorden voor.
Je zou ze toch en proces aan de broek willen spannen!

tuthola

Inderdaad Buster het is schandalig vooral om dat het mensen raakt die het al niet breed hebben.
Vanmorgen de CAK gebeld, kreeg een bandje dat ze het vandaag over gaan maken.... pas als ik het op mijn rekening heb kan ik weer rust in mijn hoofd krijgen door al dat gedoe een hoop stress en de angst om uit de WSNP gezet te worden!!!!

Chrissie

Hierdoor kan je toch niet uit de WSNP gezet worden? dat zou ik schandalig vinden!!! Hier kan jij totaal niets aan doen het CAK heeft verzaakt.Heb je je bewindvoerder hier weleens naar gevraagd of dit het je WSNP kan kosten? In mijn ogen kan dit namelijk niet maar ik weet natuurlijk niet hoe hun denken en handelen. Hoop dat het snel op je rekening staat en dat er snel weer rust voor je komt!!

liefs en  :-* :-*