Reactie Eneco op mijn aangetekende klacht over Vesting en kosten

Started by gewoon, May 26, 2012, 08:03 PM

Previous topic - Next topic

gewoon

Hoi vandaag de volgende brief.

Geachte heer,

Op 16 april 2012 stuurt u ons een brief, waarin u bezwaar maakt tegen de hoogte van de buitengerechtlijke kosten. Graag reageren we in deze brief.
Incassobureau
In uw brief uit u uw ongenoegen over de werkwijze van Vesting Finance. U geeft aan diverse pogingen te hebben gedaan om bij dit incassobureau gespreid te betalen. Uit uw brief begrijpen we dat het incassobureau hier geen gehoor aan geeft. Ook vermeldt u dat u bot en klantonvriendelijk bent geholpen.

We vinden het jammer om te horen dat u het gevoel heeft dat u klantonvriendelijk en bot bent behandeld.
We begrijpen dat het vervelend is dat het incassobureau niet naar een financieel passende oplossing met u heeft gezocht. Uw reactie gebruiken we om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.
Hoogte buitengerechtelijke- incassokosten
U maakt bezwaar tegen de hoogte van de incassokosten. U geeft aan dat het maximale bedrag E 450,-- euro is, dit verminderd met E 75,-- kosten.
Volgens de Staffel buitengerechtelijke incasso kosten mogen we in uw situatie E 535,50 aan kosten berekenen. De hoogte is hiervan is gebaseerd op de vordering van 19 december 2011 van E 2.692,37 Deze staffel is te vinden op WWW.rechtspraak.nl We berekenen E 550,-- aan kosten. Om deze reden hebben we E 30,-- aan kosten laten vervallen. Hierdoor voldoet de hoogte van de kosten aan de wettelijke gestelde eisen. Binnen 14 dagen ontvangt u dit bedrag van E 30,-- op uw bankrekening met rekeningnummer...

We vertrouwen erop u een duidelijk uitleg te hebben gegeven over de incasso-buitengerechtelijke kosten.

gewoon

Reageer, dan maar op mijn eigen bericht

Erg leuk, dat er dan E 30 euro komt op mijn brief. (aantekenen kost ook E 7,50)

Maar blijft, dat zij die E 75 euro die eneco al aan invorderings kosten rekenen zijnde E 10 plus E 15 Plus E 50 is totaal E 75,-- ook vallen onder de de buitengerechtelijke-inkassokosten, en is niet de hoofdsom is dus!

Praten er handig overheen dat Vesting Finance en eneco dit op tellen bij de hoofdsom die uit handen gegeven word, (als mede nog niet vervallen rekeningen).

Ben je verdwaalt , dan ligt de rest van de wereld voor je.

Simpel

Gewoon

Buster

Hoi Gewoon, sorry je bericht is me ontgaan.

De hoofdsom is dus