Stoppen met roken

Started by gewoon, May 23, 2012, 09:44 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Geniet van de nieuwe luchten!
Binnenkort komen daar nog nieuwe smaken bij ook, je weet niet wat je proeft.

Hou vol!

Kaatje

Quote from: gewoon on Jun 03, 2012, 10:56 PM

Dit, om de  gedachte van (nu mag ik niet roken), ver van mij af te zetten,... ik mag roken, maar (wil het even niet meer), en daar ben ik zeer goed in deze gedachte te voelen, en te beleven.

ik denk dat je door je de gedachte het vol gaat houden! :)

gewoon

Denk ik ook, en het woordje (even) staat er niet tussen om stoer te doen, maar juist het probleem niet groter te maken dan het nu is, even niet, denk wel aan sigaretten, meerdere keren op een dag maar kan dit erg snel om zetten naar andere gedachten.

Ben nu ook de positieve dingen aan het herhalen voor mij zelf, heb al duidelijk meer energie, dingen die ik optil zijn minder zwaar, had ook pijnlijke voeten en plots heel Dordrecht door gelopen.
Dord in stoom, hou van zulke gratis feesten, geen zere voeten.
Verder genoten van de geur van kolen ( zoek het wel op he) maar goed erg tevreden over mijn auto, stinkt niet omdat ik soms klanten mee neem, was dus zeer zuinig met roken in de auto, is nog al lastig om het plafond te witten van de auto !

En weg rokershoest !!

Verder Buster je zegt dat smaken ook terug komen en daar ben ik op voor bereid met dus meer boodschappen in huis, en veel drinken van thee en water positief dus.

Zodat niet, als onverwacht morgen koffie niet meer smaakt (te sterk) ik daar klaar voor ben.
Om weg te blijven bij : jee als de koffie de rest van mijn leven niet smaakt dan hoeft het niet van mij waar zijn de peuken.

nu even niet morgen weer een dag

Gewoon

gewoon

En verder erg bedankt voor alle lieve steun

Kan ik mijn rug recht mee houden.

Groet Gewoon

gewoon

Vandaag naar de zaak geweest zonder sigaretten overtuigt deze niet nodig te hebben, en heb het interieur van mijn auto uit elkaar gehaald, tunnelbak diverse bakjes en de asbak natuurlijk nieuwe aansteker gemonteerd en de boel weer in elkaar.

Heb daarna in de zon gezeten en voelde mij geweldig rustig en kalm lang zo niet gevoeld.
(hoef niet dringend weg om sigaretten te halen )
Vroeg mij af warom voel ik mij zo goed en voelde toen een pleister zitten, o ja, ben aan het stoppen met roken :D als ik dat nu al vergeten ben, dan ben ik dus een ex roker wat een rust.

Gaat de telefoon: Opdracht gaat door, vrijdag klaar.
Paniek in de tent dat lukt mij nooid rondje gelopen door de zaak ( waar zijn mijn sigaretten )

Ben toen weer gaan zitten, wat dacht ik 5 minuten geleden, dat gevoel wil ik weer, die rust.

Mail gestuurd, leuk die opdracht maar zal volgende week klaar zijn.

Zo werkt het dus, houden van je lijf, is niets zwevens aan.maakt stoppen makkelijker.

Gewoon

gewoon

Hoi morgen is het de eerste maand dat ik bezig ben en het is nog geen gelopen race.

Er zijn dagen dat het minder gaat, een wijntje open trekken en naar het nederlands elftal kijken gaat dus niet goed, zoals een sigaar en een borrel samen gaan doet een peuk dat met een glas wijn.
Had handig geweest kaas blokjes in huis te halen.

Daar tegenover afgelopen zondag vroeg wakker en zat te mijmeren op mijn balkon, en dus plantjes te verzorgen heeft een positief effect op mijn geest, en dacht hoe maak ik deze morgen speciaal,en heb een kop thee gezet met bronwater en genoot hiervan niets te hoeven.

Kan dan  dat  gevoel de heledag vast houden en dan gaat het prima, kwam op de zaak en wie maakt dat nu mee ? Vliegen er twee zwaluwen mijn zaak binnen.

1 zwaluw maakt nog geen zomer goed zo, zie nooid een zwaluw en dan twee.

Gaat mij om het hele plaatje, geloof in de tweede maand.

Ben er dus nog niet maar heb toch echt 50 pakjes minder gerookt.

Gewoon

tuthola

Dat is een geweldige prestatie om in 1 maand tijd 50 pakjes niet te roken echt toppie  :D

gewoon

nog even over moeten!!! stoppen dat is dus niet hoe ik het doe, maar zoek evewicht.

Bevecht niet de sigaret maar de trek naar deze, met al mijn creativiteit.

Over moeten, dat werd mij drie jaar geleden dus voor gehouden in het ziekenhuis, en was goed ziek, en werd letterlijk gezecht dat het geen zin zou hebben als ik  bleef roken.
Wist gelukkig door internet dat mijn ziekte zeldzaam was 1 op 2000 mannen, 1 op 4000 vrouwen.

Had van internet dat deze cijfers niet veranderd waren zins de ontdekking 150 jaar terug, en toen waren er helemaal geen sigaretten.

Wegwezen, laat mij geen schuld gevoel aanpraten.

Dat mijn ziek zijn verwijtbaar zou zijn is een niet helpend gedachte als je positief door een moeilijke tijd wil gaan, en is een heel gelukkige tijd geweest die ik niet zou willen missen.

Gewoon

Buster

Wauw,.. ik vind het echt super om te lezen.

Zeker hoe je het aanpakt, geweldig.
Hou vol!